Akciós ebike modellek
Akciós elektromos kerékpárok: Tekerj kényelmesen, kedvező áron!
Miért jó egy ebike?
- Legyen szó bármilyen terepről, elektromos kerékpár használatával könnyedén feltekerhetsz a legmeredekebb emelkedőkre is!
- Hihetetlen szabadság élményét adja: akkora távon és annyi energiával bringázhatsz, amennyire épp vágysz!
- Járj munkába elektromos kerékpárral, így a közlekedés költségein is spórolhatsz! Fenntartása lényegesen olcsóbb, mint pl. egy autóé és nem kell a dugóban ücsörögnöd.
- Az e-bike környezetkímélő, emellett mindennapos alkalmazásával Te is megőrizheted jó egészségedet.
Próbáld ki a nagyszerű ebike bringáinkat üzleteinkben INGYEN! Jelentkezz az alábbi gombra kattintva:
Amennyiben a teljes elektromos rásegítéses kerékpár kínálatunk érdekel, kérjük kattints ide!
KROSS Flex Hybrid 1.0 összecsukható elektromos kerékpár (367Wh, fehér szín)
Gyakori kérdések az ebike kapcsán
Ha úgy szeretném, hagyományos kerékpárként is használhatok egy elektromos biciklit?
Igen. Ha leveszed az elektromos rásegítést nullára, akkor onnantól saját erődből tekerhetsz. Amikor hagyományos tekerős bicajként használod, akkor is működni fog a lámpa, a kijelző, hiszen a rendszer ezeket továbbra is ellátja majd árammal.
Ha esik az eső, akkor is használhatom?
Mivel az általunk forgalmazott elektromos kerékpárok alkatrészei kivétel nélkül el vannak látva a megfelelő por és víz elleni védelemmel, ezért esős időben sem kell otthon hagynod az imádott kerékpárodat.
Mennyire nehéz egy ebike? Fel lehet vinni például a lépcsőn?
Egy elektromos túrakerékpár kb. 25-27 kilogramm, míg egy mountain bike 23-24 kilogramm. Létezik ugyanakkor kifejezetten könnyűnek mondható, 20 kilogramm alatti pedelec is, ezekben könnyű ebike rendszer (Bosch SX) és kicsi akkumulátor található. Ha a kerékpárból eltávolítod az akkumulátort, könnyebbé teheted annak cipelését.
Nem beépített akkuval működnek?
Nem. A kínálatunkban levő szinte minden kerékpár vázából kivehető az akkumulátor. A gyártók úgy tervezték ezeket a kerékpárokat, hogy a vázcső nyitott az egyik oldalán, ott lehet behelyezni az akkut, ezt pedig egy speciális zárszerkezet rögzíti, így biztosan nem tudod elhagyni, illetve illetéktelen kezek sem tudnak hozzányúlni.
Hogyan kell tölteni az akkumulátort?
Az akku hálózatról tölthető, nem tud visszatölteni. Kétféleképpen is töltheted: vagy benne hagyod az elektromos kerékpárban, vagy kiveszed a vázból és a kerékpártesttől külön töltöd.
Mennyi ideig tölt az akkumulátor?
Modellenként változó a töltési idő, de általánosságban elmondható, hogy 4-6 óra alatt lehet teljesen feltölteni.
Képes a visszatöltésre?
Az ebike-ok 99,9%-a nem képes az energia visszatáplálására, de ez a ma kapható modern kerékpároknál nem is nagyon okoz fennakadást, mert már elérhetőek olyan nagy teljesítményre képes elektromos kerékpárok is, amik akár 200 kilométeres hatótávot is tudnak menni egy teljes akkufeltöltéssel.
Egy hagyományos e-bike-kal pontosan mennyit tudok menni?
Ezt a kérdést sokan felteszik, mert általában ez érdekli legjobban a potenciális vásárlókat. Mindig elmondjuk, hogy konkrét számot nem tudunk meghatározni, hiszen ez számos tényezőtől függ. Azt viszont nyugodtan kijelenthetjük, hogy egy-egy modern elektromos kerékpár már akár 100 km-es hatótávra is képes, de akár egy drágább, prémiumabb modell ennek a dupláját is gond nélkül megteszi. Ha ezektől konkrétabb számokra vagy kíváncsi, azt ajánljuk, hogy töltsd ki az ebike4you ajánlónkat és az akkumulátor kalkulátorunkat! »
Ha cserélni kell az akkumulátort, azt meg tudom tenni?
A másik gyakran felmerülő kérdés, hogy mi van akkor, ha menet közben cserélni kell az ebike akkuját. Ha ugyanolyan típusú (nem csak márkájú) akkut használsz, akkor lehetséges. Nem mindegy, hogy milyen gyártó akkuját használod, a legtöbb rendszer csak a sajátját fogadja el, tehát ha azonos az akku típusa, akkor gond nélkül bármikor felcserélheted 2 pedelec akkuját. Ha házastársként vagy párként egyforma bringát használtok (csak a bringák váztípusai térnek el egymástól), akkor a közös hatótáv növelésért félúton akár cserélhettek is, így az sem lesz gond, ha egyikőtök jobban meríti az akksit.
Minden nap töltenem kell az akkumulátort?
Nem. Rövidebb távnak akár 40%-os akku töltöttségi szinttel is nekivághatsz. Indulás előtt mindenképp mérlegeld, hogy mekkora távon fogod használni a bringát. Ha biztosra akarsz menni, nyugodtan töltsd fel minden használat után/előtt.
Mi történik akkor, ha elfelejtettem feltölteni és lemerül az akku használat közben?
Egy elektromos autóval ellentétben, az ebike még akkor is használható, ha lemerült az akkumulátora. Bizonyos rendszereknél az elektromos rásegítés megszűnése után még pár óráig működni fog a bicaj világítása is. Hagyományos kerékpárként ezután is tudod majd használni az elektromos biciklit. A tekerésed intenzitása fogja meghatározni, hogy milyen sebességgel tudsz majd halandi. Ha vásárlás előtt szeretnéd kipróbálni, hogy milyen egy lemerült ebike-ot hajtani, nálunk ezt is megteheted.
Mennyi lesz az akkumulátor élettartama?
Ez is egy többtényezős dolog, mert függ a használati módtól és gyakoriságtól, attól, hogy hogyan, milyen körülmények között van tárolva az akkumulátor, de az is befolyásoló tényezője az élettartamnak, hogy hagyományos vagy prémiumminőségű az ebike akkuja. Mint minden akkumulátorból, így ezekből is az olcsóbb, egyszerűbb akkumulátorok kevésbé tartósak, a márkás, drágább energiatárolók sokkal tovább bírják. Az egyik legnevesebb gyártó, a Bosch átlagosan 10 évre vagy 1500 teljes töltési ciklusra datálja az akkumulátorai élettartamát. Azt ugyanakkor el kell mondanunk, hogy ezek a li-ion akkuk az idő előrehaladtával, illetve a használatból adódóan veszítenek a kapacitásukból, tehát soha nem egy élethosszra szólnak.
Honnan tudhatom, hogy eljött az ideje az akkumulátor cserének?
Ha az ebike-od már kisebb rásegítéssel sem tudja megtenni azt a távod, amit eddig könnyedén, akkor nagy valószínűséggel eljött az akkucsere időpontja.
A töltőt külön kell megvennem?
Nem, a töltő minden ebike-unk alaptartozéka.
Tudom a bringától függetlenül is tölteni az akkut?
Igen, mivel az összes kerékpárunk vázából kivehető az akkumulátor, ezért ez bármikor megoldható. Nem kötelező, csak egy lehetőség.
Sokba fog kerülni az elektromos kerékpár rendszeres töltése?
Egyáltalán nem. Egy kifejezetten nagy Bosch 750Wh-s akkut például 0-ról 100%-ra feltölteni nagyjából 26-55 forint (tarifától függően). De ha csak félig merítetted és úgy töltöd, máris a felével, vagyis úgy 13-28 forinttal kell számolnod töltésenként.
Mennyi a rásegítés egy elektromos kerékpár esetében?
Az elektromos rásegítés mértéke motoronként, valamint rásegítési szintenként eltérő lehet. Konkrétabb százalékokat a nyomatékszenzoros kétkerekűek esetében tudunk mondani, itt van ugyanis egyenes kapcsolat a mi erőnk és a motor teljesítménye között. Ezt ismerve elmondhatjuk, hogy a motorok a jellemzően legmagasabb rásegítési szinten a mi erőnk 250%-ától akár a 410%-ig is be tudnak segíteni a tekerésbe.
Meddig van a rásegítés?
Az ebike-ok nagy része a hivatalos pedelec szabvány sebesség limitéjig, vagyis 25 km/h-s sebességig adják a rásegítést. Ezen felül a motor kilép a képből és a bicikliző erején múlik, hogy mennyivel fog tudni ténylegesen tekerni. Akár a 30km/h sebességet is elérhetjük a pedelecen, ebben a motor sem fog gátolni. Ha egy ebike 25 km/h felett is ad motoros rásegítést, akkor az már segédmotoros kerékpárnak számít, emiatt pedig jó tudni, hogy ehhez már kell legalább A-s jogosítvány, kötelező biztosítás és motoros bukósisak is.
Tudnak teljesen maguktól menni ezek a kerékpárok?
Az általunk forgalmazott elektromos kerékpárok nem tudnak maguktól, pusztán a motor erejére támaszkodva haladni. Nincsen gázkar rajtunk, így nem tud csak a motor dolgozni. A kerékpárjaink azért is olyan népszerűek, mert elektromos rásegítést adnak, vagyis megtöbbszörözik a mi erőnket.
Valahogy aktiválnom kell a rásegítést vagy minden magától megy?
Az elektromos rásegítés használatához csak ki kell választanod a számodra tetsző rásegítési szintet a bekapcsolt elektromos kerékpár kijelzőjén. Innentől kezdve, ha pedálozol, a rendszer majd automatikusan adja a beállított rásegítési szintnek megfelelő motorerőt.
A lámpa is ugyanarról az akkuról kapja áramot vagy azt külön kell tölteni?
Azoknál az elektromos kerékpároknál, amiken gyárilag van világítás, azok -ritka kivételektől eltekintve- mindig az elektromos rendszer akkujára vannak rákötve, így értelemszerűen az áramot is onnan kapják, tehát nem kell külön tölteni azokat. A lámpákat a kerékpár kijelzőjéről lehet fel- és lekapcsolni.
Ezeknél a kerékpároknál csak hátul van váltó?
Általában igen, mert a középmotorok közelében nem nagyon van már hely az első váltónak. Ez nem újkeletű a kerékpárok piacán, a modernebb, prémiumkategóriás hagyományos kétkerekűeknél is már sok esetben csak hátul van váltó.
Melyik a legideálisabb motorelhelyezés?
Szerintünk a legjobb a középmotor, így a kerékpár súlyelosztása sokkal kedvezőbb. Szintén előnye, hogy itt a motor munkáját tudja segíteni a kerékpár váltórendszere, így javítva a fogyasztást, a leadott teljesítményt. Ráadásul a középmotorral a gyártók választhatnak abból a két opcióból, hogy láncváltóval vagy agyváltóval szereljék-e az adott modellt. Véleményünk szerint a legkiemelkedőbb az új Pinion MGU, ami egy váltót kombinál egy középmotorral. Álló helyzetben és menet is közben is váltható és rendkívül strapabíró.
Melyik a legjobb motor?
Megoszlanak a vélemények arról, hogy melyik a legjobb motor, erről általában az egyéni preferenciák döntenek. Sokan esküsznek a Bosch rendszereire, ám akadnak bőven olyanok is, akik a nagyobb hatótáv miatt inkább jobban kedvelik a 960Wh-s akkuval is elérhető Brose vagy Pinion MGU rendszereket. Utóbbi személyes kedvencünk, mivel nem csak egy motor, hanem egyben egy váltórendszer is, amivel álló helyzetben és terhelés alatt is tudunk váltani!
Melyik a legjobb ebike?
Ahogy nincs legjobb autó, nincs legjobb elektromos kerékpár sem. Mivel mindenkinek mások a preferenciái, ezért képtelenség lenne abszolút győztest hirdetni. Ugyanakkor vannak márkák és modellek, amelyek bizonyos tekintetben kiemelkednek a versenytársaik közül. A kényelem terén például a német Pegasus, ezen belül főleg a Premio Evo modellek. Azt pedig nyugodtan kijelenthetjük, hogy nálunk csakis felsőkategóriás, megbízható ebike-ok vannak, így nem éri csalódás azt, aki mellettünk és a termékeink mellett dönt.
Nem tudom, melyiket válasszam a kínálatból! Segítenek?
Természetesen igen. Ügyfeleink igényeit szem előtt tartva ingyenes tanácsadással és próbával segítünk nekik abban, hogy megtalálják a legmegfelelőbb elektromos kétkerekűt.
Autó tetején is szállítható egy ilyen bicikli?
Abban az esetben, ha az autó tetősínje és az arra szerelhető kerékpárszállító megengedett legnagyobb tömege nagyobb, mint a bicikli súlya, akkor igen. Azonban még ekkor sem garantált a siker, mert az ebike-ok vázának alsó csöve jellemzően vastagabb, így sok tetős kerékpárszállító kar nem éri át azt. Ügyfeleinknek szállításhoz a vonóhorgos megoldást szoktuk inkább javasolni, mert ezekre könnyebb feltenni az elektromos biciklit. Ha mindenképpen csak a tetőn oldható meg a szállítás, a tapadókorongos, speciális szállítók (pl: Treefrog) szolgálhatnak megoldásként.
Mennyire szervizigényes egy elektromos bicikli?
Ez attól is függ, hogy mennyire gyakran, milyen módon használod a kedvenc elektromos kerékpárodat. Ha jól használod a váltót, illetve mindkét féket egyszerre, akkor elegendő lesz 1.500-3.000 kilométerenként elhozni szervizbe az ebike-odat. Az elektromos rendszer ugyanakkor nem igényel rendszeres karbantartást, ahhoz inkább – mint a hagyományos bicikliknél is – klasszikus alkatrészekre lehet majd szükséged.