Tisztelt AM Bringa!
Ígéretünkhöz híven írnék néhány sort a BIONX D szériás beépítő szettekkel kapcsolatosan. 2015 decemberében került sor a beépítésekre. Azóta a Nejem közel 9.000 km-t, én pedig 10.000 km-t tekertem. 2016-ban két hosszabb túránk is volt. Az egyik az Őrségben 8 napos 538 km-es, a másik Ausztriában a Mura mentén szintén 8 napos 567 km-es távval. Az idei évben pedig a Fertő-tó környékén 7 napos 463 km-es, illetve a Salzkammerguti tóvidék megfejelve Ausztria legmagasabb hegyével a Grossglocknerrel, összesen 6 nap 440 km-el. A BIONX szettekkel olyan túra lehetőségek nyíltak meg előttünk, amelyekre ezek nélkül gondolni sem mertünk volna.
A szettek hibátlanul működnek, könnyen kezelhetők, minden hozzá fűzött reményünket beváltották, mindenkinek csak ajánlani tudom.
A nejemet nehezen tudtam rábeszélni a szettek beépíttetésére, de most már el sem tudná képzelni, hogy rásegítés nélküli bringával tekerjen.
Mivel az egész rendszer lelke az akkumulátor, erről is írnék röviden:
Többnyire csak az 1-es és 2-es rásegítési fokozatokat használjuk, nagyon ritkán a 3-ast, így a gyár által megadott hatótáv többszörösét is meg tudjuk tenni egy töltéssel. (szerkesztő megjegyzése: a Bionx rendszernek 4 rásegítési fokozata van, emellett 4 visszatöltési fokozata is)
Az akkumulátor igazi tesztje a Glockner túra volt.
A szintrajz a következőképpen alakult:
Indulás Ferleitenből (1.142 m) 13,5 km felfelé Fuschertörl (2.445 m), 2 km lefelé Fuscherlacke (2.262 m), 4 km felfelé Hochtor (2.503 m), 6,6 km lefelé körforgalom (1.881 m),.8,3 km felfelé Ferenc József kilátó (2.369 m). Ez a táv 34,4 km és értelemszerűen ezt visszafele is meg kellett tenni. Felfelé a 28 (elöl), 26 (hátul) áttételt hajtva 2-es rásegítési fokozatban 8-9 km/h-val haladtunk, többször pihenőket (fotószüneteket) tartva.
A teljesen feltöltött akkuval indultunk (8 vonal)
Az én akkumulátorom: a Fuschertörlnél 2 vonalat
a Fuscherlacke-nél 4 vonalat
a Hochtornál 2 vonalat
a körforgalomnál 4 vonalat
a Ferenc József kilátónál 2 vonalat
visszafele a körforgalomnál 4 vonalat
a Hochtornál 1 vonalat
a Fuscherlacke-nél 3 vonalat
a Fuschertörlnél 1 vonalat
visszaérve Ferleitenbe pedig 5 vonalat mutatott.
Visszafele a Hoctor előtt 2 km-rel és a Fuschertöl előtt 500 m-el a kijelző már csak egy vonalat mutatott emiatt takarékosabban használtam, nehogy a rendszer kikapcsoljon.
A nejem akkumulátora: a Fuschertörlnél 3 vonalat
a Fuscherlacke-nél 4 vonalat
a Hoctornál 3 vonalat
a körforgalomnál 5 vonalat (Itt a nejem nyaki és váll izületi problémák miatt visszafordult.)
a Hoctornál ismét 3 vonalat
a Fuscherlacke-nél 4 vonalat
a Fuschertörlnél 3 vonalat
és Ferleitenben 6 vonalat mutatott.
A fentiekből egyértelműen látszik, hogy a visszatöltés hatékonysága is jobb mint a gyártó által megadott 15-20%. Egy visszatöltés nélküli elektromos kerékpárral ennek a túrának valószínűleg a felét sem tudtuk volna megtenni. Most már több dombosabb túránkon kiderült, hogy a rásegítő funkció mellett a visszatöltési lehetőség is legalább olyan fontos számunkra. A BIONX D szériájának választása jó döntésnek bizonyult, reméljük még nagyon sokáig élvezni tudjuk az előnyeit. Sokan azt tartják, hogy elektromos rásegítéssel nem is igazi kerékpározás a kerékpározás. Szerintünk akik ezt mondják azok még csak próbaképpen sem tekertek ilyennel.
Csatolok pár képet a Glockner túráról.
Üdvözlettel: Varga Csaba és Neje
Eddig az idézet a levélből, melyet ezúton is köszönünk.
Van ezek után még bármi kérdés? ;)