Leírás és Paraméterek
A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!
Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".
Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.
A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.
A city (agyváltós) kerékpárokról
Ha azt mondjuk, hogy 'városi ebike', a legtöbbünknek egy agyváltós kerékpár jut eszébe, nem véletlenül. Az agyváltó és a városi bringázás mostanra erőteljesen összeforrt, köszönhetően annak, hogy az agyváltók igazán a városban tudják erősségüket "villogtatni". Gondolunk itt a legerősebbre: álló helyzet is lehet váltani a váltóval. Ez a hirtelen jött megállásoknál, majd elindulásoknak -amikből a városban van bőven- nagyon hasznos tud lenni. Az agyváltó másik erőssége, a váltórendszer zártsága miatti kevésbé sérülékeny, kopásra hajlamos működés. Egy-egy "parkolásnál" nem gond, ha valaki nekiveri a bringáját a váltónknak, az ettől még nem fog elállítódni. Ezek az előnyök sarkallanak sokakat arra, hogy a városban agyváltós kerékpárt válasszanak.
De miért mindig a városról beszélünk? Nos, az agyváltóknak vannak megszokást igénylő tulajdonságai, amik viszont túrázás közben igényelnek nagyobb odafigyelést. Terhelés alatt nem szabad váltani, azaz kis szünetet kell tartani a pedálozásban a váltáskor. A váltórendszer áttétel tartománya is elmarad általában a láncváltókétól, így túrázáshoz kevesebben választanak ilyen ebike-okat.
A city (agyváltós) elektromos kerékpárok természetesen fel vannak szerelve mindennel, amire szükségünk lesz a napi közlekedéshez (sárvédők, világítás, csomagtartó, kitámasztó) és a trekking kerékpároknál még egyenesebb testtartást biztosítanak.
A Bosch Performance Line (BES3) motorról
Az egyik kedvenc, már erősnek mondható Bosch elektromotorunk Smart System-es Performance Line. Ez nem véletlen, hiszen ez a nyomatékszenzoros középmotor nem csak erős (75Nm és 340%-os maximális rásegítést), de kimondottan halk és finom működésű is. Emellett az elektromos rásegítés karaktere nagyon természetesnek hat. Nem véletlen, hogy a magasabb felszereltségű városi ebike-októl, a túra bringákon át a belépő montikig sokféle pedelec-ben találkozhatunk a Performance Line-al.
Plusz pont, hogy ez a motor is tudja az adaptív, azaz automatikusan, magától váltózó rásegítést, így ideális választás azoknak, akik nem akarnak sokat gondolkozni azon, hogy éppen melyik rásegítési szintet lenne "ildomos" kiválasztani.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 75Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, TURBO és AUTO
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,2 kg
Premio Evo lévén egy kimondottan kényelmes, egyenes hátas testtartást biztosító ebike-ról beszélünk, ami a hosszab túrák során is kényelmes marad. Mi nagyon szeretjük ezt a vázat, mindenkinek csak ajánlani tudjuk!
De térjünk át a konkrét kerékpárra! Az 5F egy ebike specifikus, 5 sebességes Shimano Nexus agyváltóval van szerelve, ami jól bírja az erősebb elektromotorok által leadott extra nyomatékot (is). Ha már nyomatékokról van szó, nem mehetünk el szó nélkül a Bosch Smart System-es Performance Line motor mellett, ami 75Nm-es csúcsnyomatékával könnyedén fog minket felsegíteni még a kimondottan meredek emelkedőkön is. Szóval van itt erő bőven, ami onnan is látszódik, hogy a legnagyobb rásegítési szinten ez a motor a mi erőnk 340%-át képes leadni még pluszban, a mi erőnkön felül (megjegyzésként: a csúcsmotor a CX is ennyit tud a legnagyobb rásegítés mellett!)
A Bosch rendszert egy LED Remote-on, illetve egy vezeték nélküli Intuvia 100 kijelzőn keresztül tudjuk kezelni. De ha szeretnénk, okostelefonunkkal is összekapcsolhatjuk kerékpárunkat extra funkciókat megnyitva ezzel (navigáció, finomhangolások stb.)
Az akkumulátor természetesen a vázban van elrejtve, ugyanakkor bármikor kivehető, külön is tölthető.
Nem csak a Premio Evo 5F váltórendszere, de a fékrendszere is a japán Shimano-tól érkezett, egészen pontosan az egyik legnépszerűbb hidraulikus tárcsafék, az MT200 képében.
Ha már szó volt a bevezetőben a kényelemről, nem mehetünk el szó nélkül az első lengéscsillapító mellett! A Suntour NVX-30 ugyanis a piacon elterjedt 63mm-es rugóút helyett 75mm-es rugóúttal bír, azaz finomabban tud mozogni, minta 63mm-es "testvérei", ezzel is fokozva az ebike komfort érzetét (érdemes megjegyezni, hogy ez a 75mm-es rugóút a Pegasus egyik védjegyének is mondható, amit anno pár éve pont a nagyobb kényelem érdekében vezettek be, ráverve így a legtöbb gyártóra).
De nem csak az első villa dolgozik serényen azon, hogy kevésbé érezzük az úthibákat, ez a modell egy lengéscsillapított nyeregcsövet is kapott.
Ezen felül természetesen teljes világítással, prémium SKS sárvédőkkel, kitámasztóval és egy MonkeyLoad-T gyorsrögzítős rendszerű csomagtartóval is fel van szerelve a Pegasus Premio Evo 5F.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line - Smart System |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 75Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 500 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (4A) |
kijelző | Bosch Led Remote + Intuvia 100 okostelefonnal összekapcsolható kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Kék |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NVX-30 |
rugóút (első villa) | 75mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Lengéscsillapított nyeregcső |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | SUPERO Optima Safe Anti-Puncture (28 x 2.15 / 55-622) |
gumi (hátsó) | SUPERO Optima Safe Anti-Puncture (28 x 2.15 / 55-622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Agyváltó (erőátvitel: lánc) |
váltó | Shimano SG-C7000-5 5 sebességes, kimondottan ebike-okhoz tervezett agyváltó |
fokozatok száma | 5 sebesség |
váltókarok | SHIMANO Nexus SL-C7000 Revoshift |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano MT200 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Comodoro Comfort Plus |
nyeregcső típusa | lengéscsillapított nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | FUXON FS-50 EB, 50 Lux LED |
hátsó lámpa | FUXON R-232 EB |
csomagtartó | van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |