Leírás és Paraméterek
Ha a kedvenc belépő modelljeinkről kérdeznek minket, nagy az esély, hogy egy LEVIT bringát is fel fogunk sorolni, nem véletlenül. A cseh gyártó bringái ugyanis nem csak szuper ár-érték aránnyal bírnak, de a számokon túl (motorteljesítmény, felszereltség stb.) nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy ebike-jaik jól is nézzenek ki. Ahogy a fő tervező mondta: miért egy pedelec-nek olcsónak kinéznie attól még, hogy kedvezőbb az ára? Ez a mentalitás abszolút tetten érhető a LEVIT gépeken, hiszen design-jük modern, fényezésük, formatervezésük és megjelenésük kimondodttan igényes. Ezért is szeretjük őket annyira.
A gyártó kínálatában találunk összecsukható, hátsó agymotoros ebike-októl kezdve, a kedvező árú Bafang Maxdrive-os gépeken keresztül Vinka, illetve Bosch motoros bringákat, amik a nagy német és osztrák márkák territóriumát fenyegetik már a prémium szegmens kapujában.
Megjegyzésként: ha korábban csupa jót hallottál az Apache ebike-okról, akkor a LEVIT lesz a Te bringád, hiszen az Apache 2021 óta már LEVIT márkanév alatt fut.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
A LEVIT HD (50Nm) motorról
A LEVIT HD 50Nm a csehek erősebbik pedálfordulat érzékelős hátsó agymotorja. Ez az egyszerűbb működési elvű elektromos rásegítés, ugyanakkor sokan szeretik, hiszen itt az elektromos rásegítés alapját nem az adja, hogy a felhasználó milyen erősen tapossa a pedált, hanem csak annyi, hogy a pedál jár-e vagy sem. Emiatt jobban lehet "lustálkodni" egy pedálfordulatos bringán.
A motor nyomatéka 50Nm, ami a hátsó agymotorok között soknak mondható. Összevetni ezt a számot nem nagyon lehet a középmotorokéval, hiszen itt ez az 50Nm már közvetlenül a tengelyre hat, nincsen egy változó áttétel, mint a lánc vagy agyváltóval párosított középmotorok esetében.
Működési elv: Pedálfordulat érzékelés
Csúcsnyomatéka: 50Nm
Rásegítési szintek: 0, 1, 2, 3, 4, 5
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
LEVIT SP2.1 akkumulátorról
Az SP2.1 a cseh LEVIT vázba rejtett, integrált akkumulátorának a nevet, amit a Bafang Maxdrive-os, illetve Vinka motoros elektromos kerékpárjaiknál használnak. Az SP2.1 LG cellákat és fém akku házat használ a tartósság és az egyenletes teljesítmény leadás érdekében.
Az akkumulátor természetesen kivehető a vázból, ehhez kulccsal ki kell nyitnunk az akkut rögzítő zárat és még a plusz, biztonsági reteszt is el kell tolnunk. Természetesen az SP2.1 tölthető úgy is, hogy a kerékpárban hagyjuk, de kivéve azt a LEVT ebike-unkból is ugyanolyan jól tölthető!
Ez a konkrét akkumulátor 630Wh kapacitással bír.
LEVIT Codac LCD kijelzőről
Az egyik leggyakrabban használt kijelzőnk a pedálfordulat érzékelős hátsó agymotoros elektromos kerékpárjainknál. A kijelző a bal oldalon, a markolat mellé van szerelve és egybe vannak építve benne a kezelő gombok és maga a megjelenítő. Az esti bringázást megkönnyítendő, a kijelző háttérvilágítással is rendelkezik, így mindig jól olvasható marad ez a fekete-fehér LCD panel.
A nagyméretű, könnyen megkülönböztethető gomboknak hála a rendszert még úgy is könnyen kezelhetjük, hogy rá se nézünk, hogy ujjaink éppen merre járnak. Funkciót tekintve a Codac átlagosnak mondható, mindent tud, ami egy elektromos kerékpár kijelzőtől elvárható. Természetesen az időjárás viszontagságainak is ellenáll, erre az IP65-ös védettség lesz a garancia!
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 3 db (+, -,, bekapcsoló/infó gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP65 (por ellen teljességgel védett és kisnyomású vízsugár ellen is)
9 sebességes Shimano Altus láncváltóról
Az Altus váltók a japán Shimano megfizethető váltói. A belépő kategóriában középtájon helyezkednek el tudásuk és precizitásuk alapján. Szerencsére már ezek a váltók is sokkal pontosabban és megbízhatóbban váltanak, mint a Shimano belépő váltó családjának tagjai, a Tourney váltók.
Ez a konkrét Altus váltó egy modernebb, 9 sebességes változat (RD-M2000) egy átlagos áttétel tartományt biztosító 11-36-es fogszámú fogsorral.
Shimano MT200 tárcsafékről
Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!
Suntour NEX-E25 DS (63mm) villáról
A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja (de nem a belépő villa, annál jobb!). Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk.
Ez a konkrét villa egy 63mm-es -átlagos trekking- rugóúttal várja az úthibákkal való találkozást.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | LEVIT |
motor elhelyezése | Hátsó agymotor |
motor | LEVIT HD |
érzékelő / szenzor | Pedálfordulat érzékelős |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 50Nm |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Levit SP2.1 |
akkumulátor kapacitás | 630 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Levit 2A |
kijelző | LEVIT Codac LCD |
okostelefonos kompatibilitás | Nem |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Zöld |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NEX E25 NLO DS |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Lengéscsillapított nyeregcső |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Mitas Sepia (28 x 1,60 / 42 - 622) |
gumi (hátsó) | Mitas Sepia (28 x 1,60 / 42 - 622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Altus M2000 SGS-shadow, 9 sebesség |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano HG200 (11 - 36) |
váltókarok | Shimano Altus M2000 |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano MT200 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Igen, állítható |
markolat | Ergon GP10 |
nyereg | Selle Royal Hertz |
nyeregcső típusa | lengéscsillapított nyeregcső |
nyeregcső | Spec lengéscsillapított nyeregcső 30.9 x 350 |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | LED |
hátsó lámpa | LED |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Csehország |