Leírás és Paraméterek
Ha a kedvenc belépő modelljeinkről kérdeznek minket, nagy az esély, hogy egy LEVIT bringát is fel fogunk sorolni, nem véletlenül. A cseh gyártó bringái ugyanis nem csak szuper ár-érték aránnyal bírnak, de a számokon túl (motorteljesítmény, felszereltség stb.) nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy ebike-jaik jól is nézzenek ki. Ahogy a fő tervező mondta: miért egy pedelec-nek olcsónak kinéznie attól még, hogy kedvezőbb az ára? Ez a mentalitás abszolút tetten érhető a LEVIT gépeken, hiszen design-jük modern, fényezésük, formatervezésük és megjelenésük kimondodttan igényes. Ezért is szeretjük őket annyira.
A gyártó kínálatában találunk összecsukható, hátsó agymotoros ebike-októl kezdve, a kedvező árú Bafang Maxdrive-os gépeken keresztül Vinka, illetve Bosch motoros bringákat, amik a nagy német és osztrák márkák territóriumát fenyegetik már a prémium szegmens kapujában.
Megjegyzésként: ha korábban csupa jót hallottál az Apache ebike-okról, akkor a LEVIT lesz a Te bringád, hiszen az Apache 2021 óta már LEVIT márkanév alatt fut.
A hardtail (merevfarú) elektromos mountain bike-okról
Az elektromos montik egyik ágát a hardtail, azaz merev farú, csak elől lengéscsillapított kerékpárok alkotják. Ezeket a bringákat ténylegesen terepen való használatra tervezték, így erdőben, terepen érzik magukat igazán otthon. Gumijuk ennek megfelelően bütykös és ballonos, kerékméretük modellenként változó, jellemzően 29 vagy 27,5 col.
Annak köszönhetően, hogy nincsen hátsó lengéscsillapítójuk, ezek a hardtail montik könnyebbek, mint össztelós társaik. A hátsó lengéscsillapítás hiánya kedvezőbb árat is eredményez, viszont lejtmenetben -főleg nagyobb tempónál- nehezebben kezelhetőek, hiszen a hátsó kerék könnyebben elpattanhat. Emiatt a legtöbb elektromos kerékpár vásárló, ha montit vesz, inkább a fully, azaz elől és hátul is lengéscsillapított modelleket keresi. Ezek valamivel nehezebbek ugyan, de az elektromotor ezt részben feledteti és cserébe kezelhetőebbek és komfortosabbak.
A hardtail gépek ettől függetlenül nem tűnnek el, remek választást jelentenek azoknak, akik kedvezőbb áron szeretnék az elektromos rásegítést terepen élvezni, különösen, ha korábban is merev farú montit használtak.
A Bafang Maxdrive M400 motorról
Az egyik legnagyobb motorgyártónak számít a távol-keleti Bafang, akik a Maxdrive nyomatékszenzoros motorjaikkal az elmúlt években az európai ebike piacon is komolyabb részesedésre tettek szert. A Maxdrive motorokkal jellemezően a belépő, illetve középkategóriás gyártók pedelec-jeiben találkozunk, de ettől nem kell megijedni! Megbízható, minőségi rendszerről beszélhetünk, ezt mi is tapasztaltuk itt az Ambringánál az elmúlt évek során.
Ugyan a szoftveres funkciók (diagnosztika, okostelefonos összekapcsolhatóság) terén elmarad a többi nagy, patinás gyártóktól (Bosch, Brose, Shimano, Yamaha/Giant SyncDrive), de így is elégedettek lehetünk Maxdrive motorunkkal.
Erre többek között a 80Nm-es csúcsnyomaték lesz a garancia, a halk működés és -egyes modellek esetében- az informatív, színes kijelzők. Mindezt remek ár-érték arány mellett!
Köszönhetően annak, hogy a Bafang Maxdrive egy nyitottabb pedelec rendszernek tekinthető, akkumulátorból a gyártók szabadon válogathatnak, nem köti őket a gyártó elképzelése (így elég sokféle akkumulátor kapacitással rendelkező Maxdrive motoros gép közül választhatunk).
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 80Nm
Rásegítési szintek: 0, 1, 2, 3, 4, 5 (alapértelmezetten, de lehet 0-3-ig, vagy akár 0-9-ig is beállítani)
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,9 kg
LEVIT SP2.1 akkumulátorról
Az SP2.1 a cseh LEVIT vázba rejtett, integrált akkumulátorának a nevet, amit a Bafang Maxdrive-os, illetve Vinka motoros elektromos kerékpárjaiknál használnak. Az SP2.1 LG cellákat és fém akku házat használ a tartósság és az egyenletes teljesítmény leadás érdekében.
Az akkumulátor természetesen kivehető a vázból, ehhez kulccsal ki kell nyitnunk az akkut rögzítő zárat és még a plusz, biztonsági reteszt is el kell tolnunk. Természetesen az SP2.1 tölthető úgy is, hogy a kerékpárban hagyjuk, de kivéve azt a LEVT ebike-unkból is ugyanolyan jól tölthető!
Ez a konkrét akkumulátor 468Wh kapacitással bír.
Bafang DP-C18 kijelzőről
Kedvenc Bafang kijelzőnk, ugyanis kimondottan nagynak mondható a kijelzője, ami nem mellesleg színes is! De amit nagyon szeretünk vele kapcsolatban az az, hogy képes az akkumulátor töltöttségének százalékos visszajelzésére, ami kincset ér a “klasszikus” 5 db rovátkás megoldással szemben (pl: Bosch Purion, Bafang C10).
A százalékos akku töltöttség mellett még egy “party trükköt” tud a C18, ez pedig a beépített fényérzékelő. Ezen keresztül a rendszer sötétedéskor magától fel tudja kapcsolni a világítást (ez a beállításokban finomhangolható, illetve ki is kapcsolható akár, ha szeretünk a sötétben “lopakodni”).
A kijelző bal felső sarkában található óra szintén nagyon jól jön, ez egy első blikkre jelentéktelennek tűnő funkció, pedig rendkívül hasznos, hisz a pontos időt bringázás közben legkönnyebben ebike-unk kijelzőjéről tudjuk leolvasni.
A C18 két részből áll: magából a kijelzőből, a megjelenítőből, ami a kormány közepére kerül rögzítésre és a kezelőegységből. Utóbbi a bal oldali markolat mellé lesz szerelve. Ők ketten együtt egy bonthatatlan egységet
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, pontos idő, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv + motorteljesítmény mutató a kijelző közepén
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 3.2”
Színek: színes
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 5 db (+, -, információs, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP65 (por ellen teljességgel védett és kisnyomású vízsugár ellen is)
A LEVIT Muan MX 3 468 a cseh gyártó legkedvezőbb árú nyomatékszenzoros hardtail mountain bike kerékpárja, a trapéz vázzal, aminek hála könnyebben át tudjuk a felső csövön emelni a lábunkat.
Akkumulátora 468Wh kapacitású, ami egy 80Nm-es csúcsnyomatékkal bíró Bafang M400-as középmotort "táplál". Ennek hála hű társunk lesz erdei bringázások során is.
A pedelec rendszert egy színes Bafang C18-as kijelzőn tudjuk vezérelni (ennek bemutató videóját a 'Youtube videók' fülön tudja megtekinteni). Amiért szeretjük ezt a kijelzőt: nagy felületű, jól olvasható és százalékra pontosan tudja megmutatni az akkumulátor töltöttségét, így pontosabban tudunk a rásegítéssel gazdálkodni.
A klasszikus, bringás részeket tekintve elmondható, hogy a Muan MX egy 27,5"-es kerékméretű, merev farú gép, amiben az első lengéscsillapításért egy 100mm-es rugóúttal bíró RST Gila TnL villa felel.
A váltásról egy 9 sebességes Microshift M46L váltó gondoskodik, míg a fékezésről Zoom HB-875 hidraulikus tárcsafékek.
A 2022-es Muan MX különlegessége, hogy elérhető "klasszikus" unisex mtb vázzal, 29"-es kerekekkel, illetve a hölgyek által jobban preferált trapéz vázzal és 27,5"-es gumikkal (jelenleg ez utóbbi adatlapját olvassa Ön).
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bafang |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bafang Maxdrive M400 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 80Nm |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Levit SP2.1 |
akkumulátor kapacitás | 468 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Levit 4A |
kijelző | Bafang C18 |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Trapéz (női) |
felhasználási terület | Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | RST Gila TnL |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | CST Gabarello 27.5 x 2.25 (57-584) |
gumi (hátsó) | CST Gabarello 27.5 x 2.25 (57-584) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Microshift RD-M46L |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | S-Ride M300 (11-36) |
váltókarok | Microshift Marvo-LT |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Zoom HB-875 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Spec Sport |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | Spec Phase 30.9 x 350mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Opcionálisan |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Csehország |
Interaktív virtuális bemutató