Amikor olvastam a hírt, én sem figyeltem fel semmi különösre, hiszen a címben már utaltak a Stromer-re. Vagy csak a hölgyek vonták el a figyelmemet, nem tudom... :)
Valahogy úgy vagyunk kondícionálva, hogy amit olvasunk, azt elhisszük, ezért elsőre nem kérdőjeleztem meg a cikkben említett állítás igazság tartalmát. Viszont amikor kicsit jobban megnéztem a képet, feltűnt, hogy valami nem stimmel. Elsőre a kerékpár vázának formája keltette fel a gyanúm, mivel az feltünően hasonlított egy általunk forgalmazott prémium márka vázára, illetve valahogy nem emlékeztetett egyik Stromer modellre sem. Jobban megnéztem ezért a képet, kicsit ránagyítottam a kérdéses részletre, és azonnal kiderült a számomra, hogy a vonatkozó cikkekben bizony tévednek.
Nézzük először is, hogyan néz ki egy Stromer:
A kérdéses kerékpár ettől több pontban is jelentősen eltér. Biztos vagyok benne, hogy a paparazzik képén nem egy Stromer, hanem egy City vázas GRACE ONE elektromos kerékpár, annak is a megnövelt hatótávos verziója látható. Bár a kérdés nem eget rengetően fontos, de ez kiváló alkalmat ad a számomra, hogy egy kicsit bemutassuk a GRACE ONE -t... :)
Nézzük tehát, mi támasztja alá a véleményem:
- mind a nyeregcső, mind a felső cső jelentősen vastagabb, erősebb a GRACE ONE esetében, mint a Stromer modelljénél;
- a nyeregcső felső harmadánál tisztán kivehető a színes GRACE logó jobb oldala, a kék és a minimális piros rész;
- a váz alsó csövénél jól látszanak azok a csatlakozók, kiállások, melyek a GRACE ONE tipikus jellegzetességei és a Stromer bringáknál hiányoznak, mert másképp van elrejtve az akkumulátor a vázban;
- az egyedi szürke szín még nem lenne önmagában bizonyíték, de a fentiekkel együtt tovább erősíti a véleményt.
Nézzük tehát sorban!
A csövek vastagságát illetően elég ránézni a két képre és máris észrevehető a jelentős különbség. A GRACE ONE egész felépítése erőt sugároz, olyan, mint egy elpusztíthatatlan tank, persze jó értelemben. Ugyanis nagyon nem mindegy, hogy 45 km/h körüli sebességgel száguldozva mennyire merev a vázunk, milyen módon képes elviselni a megnövekedett terheléseket kanyarodáskor, fékezéskor, rázkódáskor, mennyire tudjuk kézben tartani minden körülmény közepette. Ha valaki felül egy GRACE ONE-ra, majd egy hagyományos kialakítású elektromos kerékpárra, mely ugyan szintén megnövelt sebesség határú, de a váza a szokásos csövekből készült (márpedig ilyen a piacon kapható speed-pedelecek jelentős része), akkor rögtön érezni fogja, hogy miről beszélek. Sokkal nagyobb biztonságban érzi magát az ember egy GRACE ONE vagy egy hasonlóan erősített vázas modell nyergében. A különbség majdnem olyan, mintha egy tescós össztelós bringát hasonlítanánk egy világversenyen használt downhill csodához!
Félreértés ne essék, most nem azt akarom evvel mondani, hogy a Stromer váza ennyire gyenge lenne, mert az övé speciál az erősebbek közé tartozik, csak érzékeltetni szerettem volna, milyen különbségek lehetnek elektromos kerékpárok között.
Menjünk ezért a következő pontra! Íme a GRACE logója, melynek jobb széle viszonylag tisztán látható a bekarikázott részen:
A következő pontra vonatkozóan (váz alsó csövénél lévő csatlakozók, mely nincs a svájciaknál) az alábbi GRACE One kép ad jó támpontot, bár ez éppen a túloldalról mutatja a bringát, de a fehér színhez képest talán jobban láthatóvá teszi azt, amit mutatni akartam. Ezen a képen megnézhetjük a GRACE ONE elektromos motorkerékpárt teljes felszereltségében, minden olyan kiegészítővel együtt, mint az első teleszkóp, a sárvédő és a csomagtartó:
Végül a színre mutatnék egy gyári képet a GRACE ONE elektromos motorkerékpárról. Ezen jól látszik a logó is és az alsó vázcső csatlakozója is. Az itt látható GRACE ONE-hoz képest egyébként annyiban más Leonardo di Caprio kerékpárja, hogy míg ezen a képen az Universal váz látható, melynek felső csöve jobban lejt hátrafelé, addig a sztár GRACE ONE-jának City váza van, ami magasabban és vízszintesebben fut (lásd az előző képen a fehér GRACE ONE):
Azt hiszem, ennyi bizonyíték elég arra, hogy megállapítsuk, Leonardo di Caprio egy GRACE ONE elektromos kerékpárral hajókázott a csinos kíséretével együtt. Azt hiszem, jól választott, jó az ízlése! Persze ezt már a fotón lévő hölgyek alapján is meg lehet állapítani, nem? :)