Leírás és Paraméterek
Az osztrák KTM márkát talán nem kell sokaknak bemutatni, hiszen itthon az egyik legismertebb prémium gyártóról van szó. Érdekesség, hogy habár sokan a motorkerékpár gyártóval egy kalap alá veszik a KTM ebike-okat, azoknak valójában nincsen közük a motorokhoz, két külön, egymástól független cégről beszélhetünk.
A KTM elektromos kerékpárok kínálata kimondottan széles, hiszen a híres narancssárga logóval ellátva találkozhatunk trekking, city, cross, SUV és mountain bike. Ezen kategóriákon belül pedig többféle felszereltségi szintű ebike-al készül elcsábítani a leendő vásárlókat a KTM.
Cross elektromos kerékpárokról
A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.
Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!
Bosch Performance Line SX Smart System motorról
A Bosch egyik legújabb motorja az SX. Ezzel a motorral egy régi vevői igényre adott választ a népszerű német gyártó: kellene egy rendkívül kis tömegű és kompakt motor, aminél nem gond, ha cserébe nem a legerősebb. Az SX ennek megfelelően nem bitang erejéről lesz híres, de csúcsnyomatéka még így is eléri az 55Nm-t, amivel felülmúlja a legtöbb belépő szintű, "nehézsúlyú" középmotort.
Lévén, hogy a sportosabb felhasználókat szem előtt tartva tervezte a Bosch ezt az erőforrást, a karakterisztikája is más, mint a testvéreinek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy magasabb pedálfordulat mellett adja le az SX a csúcsteljesítményét (600W-t, ami azonos a CX csúcsteljesítményével!). Emiatt fontos, hogy a váltót jól használjuk és legyen egy kellően gyors pedálfordulatunk, ugyanis alacsony pedálfordulat mellett nem kapunk majd sok segítséget. Ha viszont pörgősebben tekerünk és váltunk, amikor kell, egy fantasztikus, könnyű és rendkívül halk motor lesz a társunk, ami rendkívül természetes érzetű rásegítéssel fog minket megajándékozni.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 55Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO, SPRINT és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2 kg
Bosch CompactTube (Smart System) akkumulátorról
A CompactTube a Bosch kimondottan az SX motorhoz tervezett akkumulátora. Ennek a rendkívül kedvező tömegű akkunak (2kg) és a könnyű SX motornak (4kg) hála mondhatni, hogy a teljes ebike rendszer tömege kevesebb, mint a nagy, 750Wh-s Bosch akkunak egymagában! Ez az akkumulátor alapvetően nem szedhető ki a vázból, csak kiszerelhető. Viszont pár gyártó megoldotta, hogy kivehető legyen (pl: a Bulls és a KTM).
Kapacitását tekintve a CompactTube csak 400Wh-s változatban érhető el. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz. Ha ez kevés lenne esetleg, akkor sincs ok az aggodalomra, egy 250Wh-s külső akkuval ugyanis felárért kiegészíthető a rendszer.
Kapacitás: 400Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 2 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: gyártónként változó
Bosch Purion 200 kijelzőről
A Purion 200 a Bosch -szerintünk- legjobb kompakt kijelzője a Smart System-hez. Itt ugyanis -ellentétben a többi Smart System-es kijelzővel- a kezelő gombok és maga a megjelenítő, azaz a kijelző egybe van építve, egy, bontatlan egységet alkotva. Ennek hála az ebike kormánya letisztultabb lesz. Maga a Purion 200 a bal markolat mellé kerül felszerelése, így mindig kéznél van. Egyetlen hátránya ennek a megoldásnak, hogy ha meg akarjuk nézni, például azt, hogy mennyivel megyünk, nem elég lepillantanunk a kormány közepére, egy kicsit balra is el kell néznünk (de ez hamar megszokható és az összes markolat mellé szerelt kijelző igaz, így volt ez az eredeti Purion esetében is).
Viszont nézni lesz mit, hála a kijelző kompakt méretéhez képest tisztes, 1.6 inches szép, napfényben is szuperül olvasható színes kijelzőnek. Lévén, hogy ez is egy "okos kijelző", a konkrétan megjelenítésre kerülő adatokat a Bosch Flow applikáción keresztül testre tudjuk szabni, illetve le is tudjuk frissíteni a kijelző szoftverét. Az egyes "információs nézetek" között pedig bal/jobb gombok megnyomásával tudunk váltani.
Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.6”
Színek: színes
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6db (+ , - , balra, jobbra, OK és bekapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
10 sebességes Shimano CUES U6000 láncváltóról
A CUES a Shimano egyik legújabb váltó családja, amivel a japán gyártó letisztultabbá teszi láncváltó kínálatát a belépő szinttől a prémium középkategóriáig. Nincs többé trekking, illetve mountain bike specifikus változat, csak egy: a CUES. Ez az új rendszer a felhasználóknak azért lesz előnyös, mert a korábban csak a drágább váltókban megtalálható LinkGlide technológiára alapul. Utóbbinak hála a váltás érzet jobb és ami még fontosabb, a váltó sokkal -a gyártó állítása szerint háromszor- tartósabb lesz. Azaz később kell majd cserélni, így a szervizbe sem kell majd a váltó miatt annyit hordani ebike-unkat.
Ez a konkrét CUES az U6000-es változat, ami a középkategóriás szett az új váltócsaládban. Ennek megfelelően egy 10 sebességes, kimondottan szélesnek mondható áttétel tartományúnak mondható, 11-48-as fogszámú fogsorral kerül forgalomba. Jó választás!
Shimano MT410/MT402 tárcsafékről
Az MT410 a japán Shimano nagyobb tudású, kétdugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel sokféle pedelec-ben találkozhatunk. Az optimális fékhatás érdekében gyakran találkozunk azzal a kombinációval, hogy elől a "harapósabb" 410-es fék, míg hátul a valamivel szerényebb, 402-es hidraulikus fékrendszer dolgozik. A szerényebbet ne keverjük össze a szerénnyel, ezek a fékek érezhetően jobbak, mint a Shimano (MT200) vagy Tektro (HD-M275) belépő hidraulikus tárcsafékei. A végeredmény egy megbízható, hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz, mi szeretjük!
Suntour NCX-E Air LO (63mm) villáról
Az NCX villák közé a Suntour komolyabb trekking, azaz túra célra fejlesztett első lengéscsillapítói tartoznak. Gyakran használt modell az NCX a prémium trekking ebike-okban, nem véletlenül a Suntour háza táján ennél már alapvetően csak a Mobie jobb. Légkamrás működésének hála rendkívül finoman mozog, illetve személyre is szabható. Utóbbinak hála a villa ugyanúgy tud teljesíteni egy 50kg-s bringás és egy 100kg-s bringás alatt.
Ez a konkrét változat kimerevíthető és 63mm-es rugóúttal rendelkezik.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line SX - Smart System |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 55Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch CompactTube - Smart System |
akkumulátor kapacitás | 400 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (2A) |
kijelző | Bosch Purion 200 színes, okostelefonnal összekapcsolható kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Narancs |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
megengedett össztömeg | 128 kg |
váz anyaga | carbon |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NCX-E Air LO 63mm 15QLC taper |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Schwalbe G-One Bite Evo TLE (45-622 / 28 x 1.7) |
gumi (hátsó) | Schwalbe G-One Bite Evo TLE (45-622 / 28 x 1.7) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano CUES U6000 10 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 10 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano LG400-10 / 11-48T |
váltókarok | Shimano CUES U6000-10 display |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano MT402 (3-F) / MT410 2-Piston |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Nem, a kormány szöge fix |
markolat | Ergon GP1 SD |
nyereg | Selle Royal Explora Gel |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | KTM Team II 27.2/350 |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Ausztria |
kerékpár súlya- | 16.8kg |