Leírás és Paraméterek
A Quadriga DUO CX SPEED a német Kettler Bosch motoros speed-pedelec gépe, azaz a 45 km/h-s sebességig rásegítő elektromos kerékpárja. A Kettler mondhatni, hogy igen komolyan veszi az ilyen gyors trekking pedelec-ek piacát, hisz két "45-ös" túra gépük is van, ez és a Velossi 2.0.
Csak míg az említett Velossi egy hátsó agymotoros gép, aminek a váltója a középtengelynél van, a Quadriga DUO CX Speed egy klasszikusabbnak mondható felállással várja leendő gazdáját: nyomatékszenzoros középmotor és egy hátsó agyváltó. Természetesen nem akármilyen középmotorról van szó, hanem a Bosch gyári 45 km/h-s erőforrásáról, a Performance Line Speed-ről, ami 85Nm-es csúcsnyomatékával és 340%-os rásegítésével semmiképpen sem fog gyengének érződni.
A váltó szintén nem egy "közönséges" agyváltó, ebben a modellben ugyanis egy fokozatmentes Enviolo CT agyváltó dolgozik. Ennek előnye, hogy álló helyzetben is váltható, kellően széles az áttétel tartománya (és bírja a motor erejét), illetve lecserélhetjük a láncot szíjra. Nincs ez másképpen itt sem, a motor és a mi erőnket egy Gates CDX szíj továbbítja a hátsó kerékhez.
Kissé elkalandoztunk a váltó miatt a kerékpár elektromos rendszerétől, pedig itt még bőven van miről, vagyis mikről beszélni: az akkumulátorokról! A Quadriga DUO CX Speed ugyanis egy dupla akkumulátoros kerékpár. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az ebike alsó csövét tisztességesen "felhizlalták", hogy két oldalról egy-egy 625Wh-s Bosch PowerTube akkumulátort is betehessünk. Így egészen elképesztő, 1.250Wh-s akkumulátor kapacitással számolhatunk!
Egy ilyen kaliberű Bosch-os gépnél már-már talán természetesnek is mondható, hogy a Bosch egyik csúcs kijelzőjét kapja meg, itt is így van, egy színes Kiox egységen keresztül kezelhetjük az elektromos rásegítést.
A Kettler ügyelt rá, hogy a kerékpárjuk ne csak villámgyors, de kényelmes is legyen, ezért is kapott levegős első villát (100mm-es rugóúttal!), Ergon markolatot, illetve lengéscsillapított dropper (azaz kormányról állítható magasságú) nyeregcsövet!
Ez a modell az egyik legjobb választás azoknak, akik egy 45 km/h-s robosztus gépet, kvázi egy jó értelemben vett tankot keresnek maguknak. Míg a Kettler másik s-pedelec modellje, a Velossi egy valamelyest filigárnabb 28"-as kerekű trekking gép, a Quadriga DUO CX Speed 29" x 2.45-ös Supero Intercorsa kerekeken gurul (ez a méret már bőven mtb méretű, mi szóltunk, hogy robosztus!)
Csak míg az említett Velossi egy hátsó agymotoros gép, aminek a váltója a középtengelynél van, a Quadriga DUO CX Speed egy klasszikusabbnak mondható felállással várja leendő gazdáját: nyomatékszenzoros középmotor és egy hátsó agyváltó. Természetesen nem akármilyen középmotorról van szó, hanem a Bosch gyári 45 km/h-s erőforrásáról, a Performance Line Speed-ről, ami 85Nm-es csúcsnyomatékával és 340%-os rásegítésével semmiképpen sem fog gyengének érződni.
A váltó szintén nem egy "közönséges" agyváltó, ebben a modellben ugyanis egy fokozatmentes Enviolo CT agyváltó dolgozik. Ennek előnye, hogy álló helyzetben is váltható, kellően széles az áttétel tartománya (és bírja a motor erejét), illetve lecserélhetjük a láncot szíjra. Nincs ez másképpen itt sem, a motor és a mi erőnket egy Gates CDX szíj továbbítja a hátsó kerékhez.
Kissé elkalandoztunk a váltó miatt a kerékpár elektromos rendszerétől, pedig itt még bőven van miről, vagyis mikről beszélni: az akkumulátorokról! A Quadriga DUO CX Speed ugyanis egy dupla akkumulátoros kerékpár. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az ebike alsó csövét tisztességesen "felhizlalták", hogy két oldalról egy-egy 625Wh-s Bosch PowerTube akkumulátort is betehessünk. Így egészen elképesztő, 1.250Wh-s akkumulátor kapacitással számolhatunk!
Egy ilyen kaliberű Bosch-os gépnél már-már talán természetesnek is mondható, hogy a Bosch egyik csúcs kijelzőjét kapja meg, itt is így van, egy színes Kiox egységen keresztül kezelhetjük az elektromos rásegítést.
A Kettler ügyelt rá, hogy a kerékpárjuk ne csak villámgyors, de kényelmes is legyen, ezért is kapott levegős első villát (100mm-es rugóúttal!), Ergon markolatot, illetve lengéscsillapított dropper (azaz kormányról állítható magasságú) nyeregcsövet!
Ez a modell az egyik legjobb választás azoknak, akik egy 45 km/h-s robosztus gépet, kvázi egy jó értelemben vett tankot keresnek maguknak. Míg a Kettler másik s-pedelec modellje, a Velossi egy valamelyest filigárnabb 28"-as kerekű trekking gép, a Quadriga DUO CX Speed 29" x 2.45-ös Supero Intercorsa kerekeken gurul (ez a méret már bőven mtb méretű, mi szóltunk, hogy robosztus!)
Komfort vázas változatról készült videónk