ICE Sprint fs a fekvőkerékpárok komfort-bajnoka

ICE Sprint fs a fekvőkerékpárok komfort-bajnoka
ICE Sprint fs a fekvőkerékpárok komfort-bajnokaA fekvőkerékpár egyik hatalmas előnye az a komfort, amit képes nyújtani a felhasználók számára. Bármennyit bringázhatunk, semmink nem fog fájni, köszönhetően a rendkívül kényelmes testhelyzetnek. De egyeseknek még ez sem elég, mert az út hibái miatti rázkódást is minimalizálni szeretnék. Az elöl-hátul megoldott lengéscsillapítás a kétkerekű rekumbensek (fekvőbiciklik) esetében nem számít nagy különlegességnek, de a háromkerekű fekvőbringák, vagy inkább fekvőtringák világában még mindig ritkaság. 
A világ két legjobb ösztelós trike közül az egyik, az ICE Sprint fs megérkezett hozzánk, most már nálunk is megtekinthető élőben!
ice-vtx-sprintx1.jpg
Régóta vártam az ICE Sprint fs modellre. Az angol ICE már több modelljével bebizonyította, hogy nagyon értenek a háromkerekű fekvőkerékpárokhoz, tulajdonképpen ők számítanak Európában a legjobbaknak. Nem csoda, hiszen egyrészt ők kifejezetten a tadpole trike-ok, azaz az elől két, hátul pedig egy kerékkel szerelt fekvőkerékpárok specialistái, másrészt nem ma kezdték ezeknek a fejlesztését, finomítgatását, évtizedek vannak már mögöttük. 
Az ICE kínálatában 3 fő termékvonal van. A nyugodt, hosszú távú túrázásra kialakított Adventure van az egyik szélen, míg a másikon a száguldásra termett Vortex vagy újabb nevén VTX. Minden tekintetben a kettő között foglal helyet a Sprint. Nem annyira alacsony és könnyű, mint a VTX, de nem olyan magas, nem olyan nagy a hasmagasságú, mint az Adventure, melybe a legkönnyebb beülni, hiszen nem kell annyira mélyre huppanni. Az ICE Sprint tehát kiváló kompromisszumot jelent azoknak, akik sebességet is kedvelik a fekvőkerékpározásban, de nagy csomagos túrákra is el szoktak menni. 
Jelenleg négy fő változatban gyártják,melyeket aztán mindenki az ízlésének és a pénztárcájának megfelelően teljesen személyre szabhat. A négy alap verzió:
  • kétféle nagy (tehát 26") hátsó kerekű, merev vázas kivitel,
  • csak hátul lengéscsillapított, 20-as azaz kis kerekekkel szerelt,
  • illetve egy össztelós, azaz elöl-hátul lengéscsillapított verzió.
ice-sprint-fs.jpg
Hozzánk most ez az utóbbi, a legkomolyabb és egyben legkomfortosabb kivitel érkezett meg. Már első ránézésre bizalomkeltő a megjelenése, amolyan barátságos, de egyben rangját büszkén viselő és mutató fajta. Látszik rajta, hogy minden részletén sokat agyaltak okos mérnökök, de közben mindez egyáltalán nem ment a formatervezés kárára. Sikerült a szépséget és a használhatóságot is tökéletesen figyelembe venniük.
ice-sprint-fold-2.jpg
 
A bemutatását kezdjük talán az összecsukhatóságával, mely külön élvezet. Ehhez először le kell venni az ülést. A hátsó kerék a váz összecsukásakor befekszik az első kettő közé, azaz közben 90 fokkal el is fordul, hogy minél kisebb helyre beférjen szállításkor anélkül, hogy ki kelljen venni ehhez a kereket. Ha valakinek ez még mindig sok lenne, egy gyorsrögzítős opcióval a kerekek is gyorsan levehetőek és elfektethetőek, így tényleg nagyon kompakt méretben elfér az egész gép.
 
ice-sprint_-rear-suspension.jpg
 
Sokak szerint az a legjobb műszaki megoldás, ami olyan szinten le van egyszerűsítve, annyira kevés mozgó-kopó alkatrészből áll, hogy szinte el sem tud romlani. Az ICE szereti az ilyen problémamentes megoldásokat, amire jó példa a hátsó kerék lengéscsillapítása. Rugóstag helyett elasztomert alkalmaznak, egy keménygumi-szerű henger alakú alkatrészt, ami képes rugalmas alakváltoztatásra, ezáltal biztosítva megfelelő elmozdulást a hátsó lengőkar és a kerék számára. Nincs benne se levegő, se olaj, nem igényel karbantartást, állandó figyelmet. Teszi a dolgát sokezer kilométeren keresztül gond nélkül. Hátránya, hogy a hidegben felkeményedik, ezért télen jobban pattog, de mivel kevesen bringáznak mínuszokban, ez nem jelent azért olyan nagy gondot. A hőmérséklethez és a terheléshez való adaptálása egyébként cserével valósul meg, tehát ha egy sokkal súlyosabb bringás használja, vagy nehéz csomagokkal felpakolva közlekedünk, akkor egyszerűen egy keményebbre kicserélhetjük. Egyszerű és ennek megfelelően nagyszerű megoldás!
 
ice-front-suspension.jpg
 
Az első kerekek lengéscsillapítása látszatra ugyan másmilyen, de ebben is hasonló megoldás működik belül, az avatatlan szemek elől rejtve. A kettős lengőkarokkal kialakított "teló" nagyon szépen teszi a dolgát. Nincs olyan hosszú rugóútja, mint a HP-Velotechnik Scorpion fs modelljének, de kanyarban viszont nagyobb stabilitást biztosít. Erre szükség is van egy Sprint ülésében, hiszen nevéhez méltóan komoly "sprinttel" lehet belemenni a kanyarokba.
 
ice-vtx-sprintx.jpg
Az ICE Sprint fs is hasonlóan gyönyörű darab, mint a kedvencem, az ICE Vortex (én még mindig így hívom, bár most már VTX a neve)  
 
Finom részletmegoldások nyűgözik le a hozzáértőket, minden részlet úgy van kialakítva, olyan anyagból van elkészítve, hogy leginkább megfeleljen az adott részt érő menet közbeni terhelések gond nélküli, hosszú távú elviselésére.
A Sprint nagyon sikeres modell külföldön, sokféle kiegészítővel meg lehet rendelni. Még akár komplett burkolat is kapható hozzá, nem is egy féle,  így velomobillá is könnyen átalakítható, ha valaki egész évben bringázni szeretne.
 
Mikor pár éve először próbáltam ki ICE fekvőkerékpárt, már akkor éreztem, hogy valami jót találtam. Azóta a tapasztalatok csak megerősítették bennem ezt az érzést. Kívánom az ICE-nak, hogy még sok ilyen fantasztikus tringával örvendeztesse meg a háromkerekű fekvőkerékpárok egyre növekvő csapatát! 
 
Javaslom nézze meg ezt az ICE Sprint-ről készített filmet: