Elsőként az ICE leggyorsabb és legalacsonyabb háromkerekűinek a csoportja csalt boldog mosolyt az arcunkra, hiszen jó volt együtt látni 3 darabot ebből a fantasztikus háromkerekűből. A képen balról sorban egy Vortex+, egy Vortex és egy VTX+ látható, utóbbi a legújabb verzió (ráadásul itt már a vevő kérésére kicserélt karbon hátsó kerékkel).
Pár dolgot változtattak a Vortexhez képest a VTX-ben, például átalakították a hátsó traktust, evvel rövidebb és merevebb lett. Az ülés dőlésszögének beállítása is változott, természetesen előnyére. Az ülés látványos párnázása helyett klasszikusnak nevezhető betétet kapott, erre nyáron, a forróságban leszek kiváncsi különösen, hiszen akkor izzad leginkább az ember, nem ilyenkor a hidegben.
A kormány minimálisan, de hátrébb került, amitől ugyan a fordulókör kicsit csökkent, viszont közelebb került a markolat, ami a rövidebb kezüeknek jelenthet örömöt. Érdekes, hogy a hajtómű is magasabban van ugyanolyan lábhossz mellett, ami pont elég ahhoz, hogy ha a boomot rövidebbre állítjuk, akkor se érjen le a cipőnk sarka. Az első kerekek 36 küllősről 32 küllősre cserélődtek, bár ez elsőre nem igazán tűnik fel az embernek.
A második kört vasárnap fotóztam, hogy jobban láthatóvá tegyem a különféle ICE modellek közötti különbségeket. Jól látszik, hogy mennyivel magasabb az ICE Adventure mint a Vortex, vagy a köztük lévő Sprint.
Az ülés dőlésszöge is hasonlóképpen skálázást mutat. A Vortex szélessége is jól láthatóan kisebb, mint a nagyobb testvéreié, így könnyebb vele elférni a szűkebb helyeken. Érdekes, hogy mennyit számít a súlypontban a magasság! Ugyanis a keskenyebb nyomtáv ellenére a Vortex a stabilabb bármelyik másik ICE modellhez képest. Kanyarban verhetetlen!
Az ICE T (a képen a kék) és az utódjának, az Adventure-nek (a képen a piros) a különbségei is szembeötlőek. A legfontosabb ezek közül az összecsukhatóság továbbfejlesztése. Korábban ugyanis a hátsó lengőkar tengelye volt az összecsukás tengelye is, viszont az Adventure esetében már ez különvált. Ezáltal meg tudták oldani, hogy a hátsó kerék az összehajtást követően elfordul 90 fokot oldalirányban, és befekszik a két első kerék közé. Zseniális megoldás, melynek előnyeit az idei Bringaexporól való visszapakoláskor megtapasztalhattuk, amikor a 3 fordulóval kihozott mennyiséget 2 fordulóban kellett visszaszállítanunk... Az új összecsukással az ICE Sprint fs-t szinte lapraszerelten, minimális helyet elfoglalva tudtuk elhelyezni az autóban.
Láthatóan az ülés is sokat finomodott az évek alatt (korábban egyszerű hálós szövet volt, most már oldalpárnákkal is ellátták, ezáltal a kényelmesség növelése mellett az oldaltartás is tovább javult) , mint ahogy a kormány és a csomagtartó kialakítása is. Hiába, nem véletlenül az ICE manapság az egyik legtöbb újdonsággal kijövő fekvőkerékpár gyártó!
Érdemes tehát megismerkedni Európa és talán a világ legjobb fekvőkerékpár trike gyártójának, az angol ICE-nak a kínálatával, melyben a három fő modell, az Adventure, a Sprint és a VTX sokféle változata között mindenki megtalálhatja a számára megfelelőbbet. Hiszen például a Sprint modellnek van merev vázas, hátsó rugózású, sőt össztelós változata, kérhető hálós vagy kompozit üléssel, egyforma méretű (20") kerekekkel, de akár hátul nagyobb méretűvel is, vagy például az Adventure a normál súlyúakra tervezett verziók mellett a túlsúlyasoknak szánt megerősített vázú és szélesebb ülésű kivitelben is rendelhető, hogy csak néhányat említsek a sok lehetőség közül.
A kínálat nagy, ha meg szeretnéd tudni, hogy melyik a legmegfelelőbb a céljaidnak, látogass el a boltunkba!
Szeretettel várunk az Annyira Más Bringaboltban!