Leírás és Paraméterek
2023-ban jelentősen megújult a Giant Explore E+ 2, ami a kerékpárgyártó óriás jobban felszerelt cross-trekking ebike-ja.
Kezdjük a legszembetűnőbb újítással, az új vázzal. Ezzel az E+ 2 jelzésű modellben találkozunk először. Az új Explore vázzal, ami robusztosabb és egyenesebb hátas testtartást biztosít, mint elődje, vagy mint az E+ 3 jelzésű, alacsonyabban felszerelt modellé. A robusztusság a vastagabb gumikon is tetten érhető, az új vegyes használatra (azaz aszfaltra és enyhe terepre) szánt 29"-es gumi 57mm-es vastagsággal bírnak, ami pár éve még a mountain bike-ok világában volt gyakori vendég.
Nem csak a gumi tekintetében mentek el a Giant mérnökei a terepesebb irányba, az első villa is az mtb-k világából érkezett. A Suntour XCM 34 ennek megfelelően jobb beállíthatósággal, kifinomultabb rugózással és nagyobb, 100mm-es rugóúttal bír (egy trekking ebike átlagos rugóútja 63mm, így igencsak érezni lehet majd ezt a plusz 37mm-et!).
De nem csak szabad szemmel jól látható dolgok változtak! Az Explore E+ 2-ben ugyanis már a Giant új, 75Nm-es csúcsnyomatékkal bíró Giant SyncDrive Sport 2 nyomatékszenzoros középmotorja dolgozik serényen azon, hogy az emelkedők gyerekjátéknak tűnjenek. Bivalyerős egy motor ez, amit jól mutat az is, hogy a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át adja még le ez a Yamaha alapokon nyugvó motor a 9 sebességes Shimano Alivio láncváltón keresztül a hátsó kerékre.
Az új motorhoz új akkumulátor is dukál, így 2023-tól a Giant Explore E+ 2 már nem 500Wh, hanem 625Wh-s akkumulátort rejt magában, konkrétabban az alsó vázcsőben. Az ultra nagy távokat megcélzóknak vannak még további jó hírek: ez az ebike kompatibilis a Giant 250Wh kapacitású, EnergyPak Plus kiegészítő akkumulátorával, amit külön megvásárolva együttesen 875Wh állhat rendelkezésünkre.
A Giant ebike rendszere összekapcsolható okostelefonnal is, de a gyári, színes, a kormány szélére szerelt RideControl Dash kijelzőn is kiválóan kezelhető. Utóbbi képes az akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzésére, aminek hála tűpontosan látjuk, hogy akkunk mennyire merül; mikor kell visszavenni vagy esetleg nyugodtabban feljebb tenni az elektromos rásegítést.
Végezetül ejtsünk pár szót a nagy újdonságok miatt kevesebb reflektorfényt kapott alkatrészekre is: a fékezésről a Tektro egyik legelterjedtebb hidraulikus tárcsafék rendszere, a HD-M275 gondoskodik. Természetesen nem maradunk világítás nélkül sem, a lámpák a pedelec rendszerére vannak kötve és a kijelzőről kapcsolhatóak. Nem hiányozhatnak a sárvédők sem, illetve a Giant elektromos kerékpároknál megszokott MIK gyorsrögzítős rendszerű csomagtartó sem.
Nekünk nagyon tetszik az új, robosztusabb, "SUV-osabb" irány, amibe az Explore E+ 2 ment. Bátran ajánljuk azoknak, akik szeretnek letérni az aszfaltozott utakról vagy ha letérni nem is terveznek (még), szeretik magukat kissé "túlbiztosítottnak" érezni.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Giant SyncDrive |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Giant SyncDrive Sport 2 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 75Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 400% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Giant EnergyPak Smart Integrated |
akkumulátor kapacitás | 625 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
kijelző | Giant RideControl Dash színes kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Trapéz (női) |
szín | Fekete |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour XCM34, 100mm travel, Hydraulic Lockout, 15x110mm AH Axle |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | Crosscut Gravel 2, Wire Bead, Tubeless Ready (29 x 2.25 / 622-57) |
gumi (hátsó) | Crosscut Gravel 2, Wire Bead, Tubeless Ready (29 x 2.25 / 622-57) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Alivio RD-M3100-9 SGS Shadow, 9 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano CS-HG200 (11-36) |
váltókarok | Shimano Altus |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-M275 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Selle Royal Vivo Ergo Moderate |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | Giant 30.9mm, 2-bolt Micro Adjustable, Forged Aluminium |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | Recon E HL50 StVZO |
hátsó lámpa | AXA NYX 6-12V E-bike tail light |
csomagtartó | van, MIK rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
Ambringa selection | Ambringa Selection tag |