A borzasztóan hideg időjárás mellett a fő gond, amiért eddig senki sem tudott bringával eljutni a Déli-sarkra onnan, ahonnan Maria elindult, az volt, hogy ezen a lehetetlen terepen egyrészt nagyon nehéz olyan sebességgel haladni, hogy a bringás ne veszítse el az egyensúlyát, másrészt ha ez még sikerülne is neki, a hirtelen és rendkívül erősen bevágó fagyos szél könnyen fel tudja borítani.
Az ötlet is ebből jött, csinálni kell egy olyan speciális háromkerekűt, melynél nem kell egyensúlyozni, és a szél sem tudja felborítani. Ez így együtt csak a fekvőkerékpárokkal oldható meg, irány tehát az angol ICE-hoz, mely a trike-ok, azaz a háromkerekű fekvőkerékpárok legnevesebb európai gyártója! Hiszen ő nem utasíthatja vissza a felkérést, ha hű akar lenni a saját nevéhez, mely ugyebár jeget jelent (egyébként a nevük mozaikszó, Inspired Cycle Engineering teljesen kiírva), muszáj tennie valamit!
Így is történt, és hosszas munkával valamint rengeteg pénzből sikerült az ICE Sprint modelljüket úgy átalakítaniuk, hogy megfeleljen a különleges követelményeknek. Sokkal nagyobb, hójáró kerekeket kapott elöl és hátul is, emiatt persze változtatni kellett a vázon is. A váltórendszer, a fékek, de még a csomagtartó is speciálisan lett kiválasztva/elkészítve, hiszen 130 kg-ot kellett cipelnie az úton.
A cél nem az volt, hogy egy gyors fekvőkerékpárt készítsenek, hanem hogy ha lassan is, de minden körülmény közepette is képes legyen biztonsággal haladni. A váltórendszer például emiatt olyan áttételeket kapott, melyekkel a hóban is meg lehet mászni a komoly, úttalan meredekeket.
Ez lett egyébként Mária győzelmének egyik legfontosabb kulcsa, ugyanis bár később indult valamivel a versenytársainál, de mivel ő képes volt megmászni az útvonalába eső Leverett Glacier-t, melyen 2941 m tengerszint feletti magasságban kelt át, így hamar egyértelművé vált, hogy hacsak nem jön valami váratlan közbe, ez a fekvőkerékpáros hölgy történelmet fog írni! (A többiek egyébként máshonnan indultak és inkább kikerülték ezt az addig jár(hat)atlan szakaszt.)
Így is lett, míg a többiek még többszáz km-re voltak a céltól, Maria 2013 december 27-én a kerékpárosok közül elsőként, 10 nap, 14 óra, 56 perc alatt, 638 km-t megtéve elérte a Déli-sarkot!