Fekvőkerékpárral a Déli-sarkra elsőként

Fekvőkerékpárral a Déli-sarkra elsőként
Fekvőkerékpárral a Déli-sarkra elsőkéntVilágcsúcsot ért el egy 35 éves hölgy, Maria Leijerstam, amikor speciálisan erre a célra kifejlesztett háromkerekű ICE fekvőbringájával a kerékpárosok közül elsőként jutott el a Déli-sarkra. A 400 mérföldes versenyen indulóknak komoly nehézségekkel kellett megkűzdeniük, hogy eljussanak a világ legdélebbi pontjára, de Maria mindenki mást többszáz km-rel megelőzve érkezett célba fekvőkerékpárjával. 
Fantasztikus eredményéhez ezúton is gratulálunk!
 
 
 
 
fekvő kerékpárral a Déli-sarkon
Nem tudom, ki hogy van vele, de én minuszokban nem igazán vágyok bringázásra, még akkor sem, ha éppen szárazak az utak és nem fúj jeges szél. Fagypont alatt ugyanis vagy lassan megyek, de akkor sose melegszem fel, vagy gyorsan, akkor meg a menetszél fagyaszt le. Vannak azonban, akiket nem rémít meg az akár -40 fokos hideg, a hó, a viharos szél, de még az sem, ha út sincs, és kiszámíthatatlan, jéggel, sziklákkal, veszélyes árkokkal és durva meredekekkel tarkított ismeretlen terepen kell kerekezniük. Mert a Déli-sark vidéke ilyen...
A borzasztóan hideg időjárás mellett a fő gond, amiért eddig senki sem tudott bringával eljutni a Déli-sarkra onnan, ahonnan Maria elindult, az volt, hogy ezen a lehetetlen terepen egyrészt nagyon nehéz olyan sebességgel haladni, hogy a bringás ne veszítse el az egyensúlyát, másrészt ha ez még sikerülne is neki, a hirtelen és rendkívül erősen bevágó fagyos szél könnyen fel tudja borítani.
 
Az ötlet is ebből jött, csinálni kell egy olyan speciális háromkerekűt, melynél nem kell egyensúlyozni, és a szél sem tudja felborítani. Ez így együtt csak a fekvőkerékpárokkal oldható meg, irány tehát az angol ICE-hoz, mely a trike-ok, azaz a háromkerekű fekvőkerékpárok legnevesebb európai gyártója! Hiszen ő nem utasíthatja vissza a felkérést, ha hű akar lenni a saját nevéhez, mely ugyebár jeget jelent (egyébként a nevük mozaikszó, Inspired Cycle Engineering teljesen kiírva), muszáj tennie valamit!
 
Így is történt, és hosszas munkával valamint rengeteg pénzből sikerült az ICE Sprint modelljüket úgy átalakítaniuk, hogy megfeleljen a különleges követelményeknek. Sokkal nagyobb, hójáró kerekeket kapott elöl és hátul is, emiatt persze változtatni kellett a vázon is. A váltórendszer, a fékek, de még a csomagtartó is speciálisan lett kiválasztva/elkészítve, hiszen 130 kg-ot kellett cipelnie az úton. 
A cél nem az volt, hogy egy gyors fekvőkerékpárt készítsenek, hanem hogy ha lassan is, de minden körülmény közepette is képes legyen biztonsággal haladni. A váltórendszer például emiatt olyan áttételeket kapott, melyekkel a hóban is meg lehet mászni a komoly, úttalan meredekeket.
 
fekvő kerékpár hóban
 
Ez lett egyébként Mária győzelmének egyik legfontosabb kulcsa, ugyanis bár később indult valamivel a versenytársainál, de mivel ő képes volt megmászni az útvonalába eső Leverett Glacier-t, melyen 2941 m tengerszint feletti magasságban kelt át, így hamar egyértelművé vált, hogy hacsak nem jön valami váratlan közbe, ez a fekvőkerékpáros hölgy történelmet fog írni! (A többiek egyébként máshonnan indultak és inkább kikerülték ezt az addig jár(hat)atlan szakaszt.) 
 
Így is lett, míg a többiek még többszáz km-re voltak a céltól, Maria 2013 december 27-én a kerékpárosok közül elsőként, 10 nap, 14 óra, 56 perc alatt, 638 km-t megtéve elérte a Déli-sarkot!
fekvő biciklivel a Déli-sarkon

Gratulálunk Neki ezúton is! Hajrá fekvőkerékpárosok!