Ezt tette a frissen alakult angol CREDS (Center for Research into Energy Demand Solutions) is, ami 13 egyesült királyságbeli felsőoktatási intézmény közös projektje. Ők az első kutatásuk során azt vették górcső alá, hogy miként lehetne a CO2 kibocsátást csökkenteni és ezen megoldások milyen hatásokkal járnának.
Azzal számolnak, hogy az elektromos autók egyre nagyobb térnyerésével várhatóan nemcsak egyre többen váltanak villanyautóra, de egyre nagyobb számban is fogják választani ezt a fajta közlekedési módot az emberek, hiszen a km/forint költség már jóval vonzóbb egy elektromos autó esetében, mint egy belsőégésű motorral hajtott kocsinál.
A Tesla Model 3 a világon a legtöbbet eladott tisztán elektromos autó
Ez viszont több, nemkívánatos következménnyel is fog járni:
- egyrészt többen lesznek az utakon, így a dugóhelyzet/parkolási problémák nemhogy javulni, hanem romlani fognak
- azzal, hogy a lakosság nagyobb százaléka választja a személygépkocsit napi közlekedési eszközéül, még többen inaktív, testmozgást minimálisra csökkentő módon jutnak be dolgozni/vásárolni stb
Ráadásul minél többen használják az autót (legyen bármilyen meghajtású is), annál nagyobbak lesznek a dugók, annál több időt töltünk tétlenül, inaktívan az autóban csak várva arra, hogy végre megérkezzünk.
A lakosság inaktív életmódja pedig meglehetősen fontos kérdés, ugyanis egyre inkább ülőmunkákat végzünk, ezért fontos lenne, hogy a munkaidőnkön kívül többet mozogjunk, ezzel egészségünket minél jobban megőrizve.
Erre a két problémára (nagy dugók, inaktív életmód) az elektromos autó sajnos nem megoldás, legyen bármennyire közlekedést megreformáló dolog is.
Azt hiszem nem tévedek, ha azt mondom, mind tudjuk mi lenne a legjobb megoldás: hát persze, hogy az elektromos kerékpár!
A Pegasus Opero Evo 5 Di2 az automata agyváltójával és csendes szíjhajtásával ideális társ a mindennapi közlekedéshez is!
Kis helyigényű egy ilyen kerékpár, így a városi dugókra immunis és ami nagy plusz még, hogy nem csak a menetidő szempontjából egyik legjobb megoldáson ülünk, de közben mozgunk is, ezzel sokat téve egészségünk megőrzéséért (így ebből a szempontból egy pedelec veri az elektromos rollert, az elektromos robogót is, hiába gyorsak azok is a városban).
Minél többen választják az ebike-ot napi közlekedési eszközül, annál több hely marad az utakon a többi résztvevőnek, akik így gyorsabban jutnak célba és több idejük marad az élet naposabb oldalát élvezni.
Így bátran kijelenthetjük, hogy aki egy elektromos kerékpárral közlekedik a városban, nem csak magának tesz nagy szívességet, de még másoknak is.
Nem véletlenül jutott kutatása végén a CREDS is arra, hogy a kormányoknak/önkormányzatoknak a városlakókat minél inkább arra kellene ösztönöznie, hogy fenntartható, aktív módokon közlekedjenek, amiben a kerékpár és az elektromos rásegítésű kerékpár kulcsszerepet játszhatna.