"Dupla" ebike teszt: Apache Matto Tour MX-I és Apache Matto MX-I

"Dupla" ebike teszt: Apache Matto Tour MX-I és Apache Matto MX-I

 

A Bringalap újabb kerékpárunkat, illetve kerékpárjainkat tesztelte, ezúttal az ár-érték bajnok Apache Matto Tour MX-I-re, illetve "pucér" (erről később) testvérére, a Matto MX-I-re esett a választás. A cseh gépek jól szerepeltek (egyébként nem is büszkélkednénk a teszttel :) ), 4/5 és 5/5 lett verdikt!

 

Jelen teszt esetében érdemes az elején megjegyezni, hogy akár elfogultsággal is vádolhatnánk a Bringalap újságíróját, hiszen Ő maga is "praktizáló" Apache tulajdonos. Ez a tény rögtön más megvilágításba kerül ha megnézzük, hogy miként lett az: tesztelt egy Apache Matto E7-et (azóta Apache Matto E6 lett belőle), aminek tudása és vonzó ára annyira bejött neki, hogy vásárolt is egyet. Látjuk, hogy a Bringalap minősítései (pl: 5/4: "Megvenném" abszolút nem üres szavak).
 


Most egy komolyabb, nyomatékszenzoros (korábban pedálfordulatos hátsó agymotoros gép járt náluk) pedelec-et, az Apache Matto Tour MX-I-t adtuk kölcsön egy teszt erejéig. Ez a kerékpár nálunk az egyik legnépszerűbb, kvázi belépő modell a nyomatékszenzoros, középmotoros ebike-ok világába. A népszerűsége nem véletlen: ahogy a teszt is kitér rá, kimondottan vonzó megjelenéssel bír (bár a fényes sárvédőért szerintünk is kár, rontja az összképet, de ezt akár mi magunk is cserélhetjük később egy nekünk tetszőre).

 


A csábos külső még nem garantálja a sikert, erre számtalan példát láttunk már olyan gépeknél, amik jól néztek ki, de minőségben, tudásban messze csalódást keltőek voltak. A csehek mindent el is követtek, hogy ez itt ne történjen meg! Az alkatrészek kiválasztásakor szempont volt a földhözragadt árazás mellett a teljesítmény, illetve a minőség is. Ennek megfelelően Bafang Maxdrive M400 középmotort találunk a hajtókarok között. A tesztben kiemelték a motor 80Nm-es maximális nyomatékát, a relatíve halk működését és kis belső ellenállását, aminek köszönhetően kikapcsolt rásegítéssel is jól tekerhető marad a kerékpár. Ez akkor is kincset ér, ha esetleg lemerült az akku, bár az Apache egy 576Wh kapacitású akkumulátort rejtett el a váz alsó csövében annak érdekében, hogy ezzel a "ficsőrrel" minél ritkábban találkozzunk (sík terepen 100 km felett).


Maradva az elektronikánál, az informatív, színes kijelző is piros pont volt a teszten az Apache villanybringának, különösen az a funkciója, hogy a világítás bekapcsolásakor a rendszer visszavett a kijelző fényerejéből (ugyebár este nem kell, hogy "elvakítson" minket a kijelzőnk fénye).

A kerékpár hagyományos alkatrészeit nézve, mint fékek és váltó, a Shimano jól bevált korrekt árazású és tudású megoldásai, ahogy a tesztben is írják, semmi extra, de rendesen teszi a dolgát, ahogy kell.

A Bringalap megjegyzi még, hogy a kerékpárt kimondottan kényelmesnek találta, bár a szinte szögegyenes kormányrudat az elején szokni kellett kicsit (a stucni dőlésszöge állítható, ezt elősegítendő).

 


A tesztelt Apache Matto Tour MX-I elektromos kerékpár, ahogy a bevezetőben írtuk 5-ből 4 pontot kapott, amivel kivívta magának a "Megvenném" titulust. A maximális pontszámról egyedül a fényes sárvédő miatt maradt le, ami a tesztelő szemét kimondottan szúrta, hisz a kerékpár többi eleme matt festésű.

 


Ugyanakkor, ahogy a Bringalap is megjegyzi, a Matto Tour MX-I-nek létezik egy "pucér" testvére, ami annyiban különbözik a Tour változattól, hogy nincs rajta csomagtartó, világítás, kitámasztó, illetve az egy pont levonást jelentő fényes sárvédők. Minden más, a motor és az alkatrészek megegyeznek, kivéve persze az árcédulát, az Apache Matto MX-I ugyanis még kedvezőbb áron vihető haza. Így erre az elektromos kerékpárunkra már meg is adták a maximális, 5/5 pontot és az ezzel járó "Kedvenc" plecsnit.

Ha nem csak kivonatunkat szeretné elolvasni, a Bringalap eredeti tesztjét ide kattintva találja meg.

Azoknak pedig, akik jobban szemügyre vennék az Apache Matto Tour MX-I elektromos kerékpárt, ajánljuk figyelmébe bemutató videónkat: