Leírás és Paraméterek
A Cube egy relatíve fiatal márka, hiszen 1993-ban alapították Németországban. Ennek ellenére (vagy éppen pont ezért) egyedi megoldásokkal találkozunk a CUBE bringákon, amik ötvözik a minőséget, megbízhatóság és a kiváló ár-érték arányt. Ennek a mentalitásnak hála mostanra egy világmárkának számít a Cube, ami itthon is ott van a TOP márkák között. Kimondottan széles ebike kínálattal bír a gyártó, a többféle cargo modelltől kezdve, a kényelmes túra bringákon át a komoly fully e-mtb-kig szinte bármit megtalálunk a Cube kínálatában.
Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!
A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.
Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról
Az PowerTube a Bosch vázba, az alsó csőbe rejtett akkumulátorát jelenti. Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból és külön is tölthető. A biztonság érdekében az akkumulátor kulccsal nyitható csak.
Ebben a kerékpárban egy 625Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg az alsó csőben. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch LED remote kezelőegységről
2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.
Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
12 sebességes Shimano Deore M6100 láncváltóról
A japán Shimano váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!
Ez a konkrét Deore váltó (M6100) a Deore család kimondottan 12 sebességes változata (ez a legtöbb jelenleg amit egy láncváltó tud), ezáltal mondhatni, hogy a Deore család csúcs változata. Extra széles áttétel tartományt biztosító (11-51-es fogszámú) fogsorral.
Shimano MT420 tárcsafékről
Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Ha pedig ezt a fékrendszert egy extra nagy, 203mm-es féktárcsával kombináljuk -mint ennél a bringánál is-, akkor a végeredmény egy hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz!
RockShox Recon Silver (130mm) villáról
A RockShox neve egyet jelent a legtöbbeknek a minőségi első lengéscsillapítókkal, nem véletlenül. Az amerikai gyártó az évek alatt bebizonyította, hogy ha első lengéscsillapítóról van szó, ők is ott vannak az ős rivális, a Fox mellett a csúcson. A Recon villa ennek a patinás gyártónak a belépő mtb villája. Természetesen levegős konstrukcióval, azaz a villa nem csak könnyebb, mint az acélrugós változatok, de lehetőségünk van arra, hogy a kerékpáros testtömegéhez állítsuk be a villát, így testsúlytól függetlenül úgy fog mozogni a villa, ahogy az ideális!
Ez a változat a szerényebb tudású, Silver változatú Recon, így visszaút csillapítással még nem bír. Ugyanakkor lock-olható (kimerevíthető) és nagyobb, 130mm-es rugóúttal várja a tereptárgyakkal való találkozást.
RockShox Deluxe Select (120mm) hátsó rugóstagról
Az egyik legnépszerűbb hátsó rugóstag a fully e-mtb-knél a RockShox Deluxer Select levegős lengéscsillapítója. A légkamrás működésnek hála itt is személyre szabható a tag "keménysége", így könnyen megtalálhatjuk a számunkra megfelelő beállítást. A Select változata a Deluxe tag-nak a belépő levegős modell, ami a nagytestvéréhez képest, a Select+ -hoz képest annyival tud kevesebbet, hogy nincsen rajta kompresszió gyors megváltoztatását lehetővé tévő szabályzó (ez tapasztalatunk szerint kevesebb ebike-os felhasználónak szokott hiányozni).
Természetesen állítható a visszaút csillapítás. Rendkívül sokoldalú és jó teljesítményű tagról beszélhetünk, nem véletlen, hogy ennyire elterjedt.
Ez a konkrét Deluxe Select egy 185 x 55mm-es változat, ami ebben az ebike vázban 120mm-es rugóutat biztosít hátul.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 625 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (2A) |
kijelző | Bosch LED Remote 'Smart System' okostelefonnal összekapcsolható kezelő |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Kék |
felhasználási terület | Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | RockShox Recon Silver RL Air, Tapered, 15x110mm, eMTB Approved, 130mm, Lockout |
rugóút (első villa) | 130mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | RockShox Deluxe Select, 185x55mm (27.5: 165x45mm), Rebound Adjust, Trunnion Mount |
rugóút (hátsó tag) | 120mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | Schwalbe Smart Sam, Active (65-622 / 29 x 2.6) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Smart Sam, Active (65-622 / 29 x 2.6) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Deore RD-M6100-SGS Shadow Plus - 12 sebesség |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | Sunrace CSMZ600 (11-51) |
váltókarok | Shimano Deore SL-M6100-IR, Direct Attach, Rapidfire-Plus |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano BR-MT420 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203/203 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Natural Fit Sequence |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | CUBE Performance Post, 30.9mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Opcionálisan |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |
kerékpár súlya- | 25.1kg |