Leírás és Paraméterek
A Cube egy relatíve fiatal márka, hiszen 1993-ban alapították Németországban. Ennek ellenére (vagy éppen pont ezért) egyedi megoldásokkal találkozunk a CUBE bringákon, amik ötvözik a minőséget, megbízhatóság és a kiváló ár-érték arányt. Ennek a mentalitásnak hála mostanra egy világmárkának számít a Cube, ami itthon is ott van a TOP márkák között. Kimondottan széles ebike kínálattal bír a gyártó, a többféle cargo modelltől kezdve, a kényelmes túra bringákon át a komoly fully e-mtb-kig szinte bármit megtalálunk a Cube kínálatában.
Cross elektromos kerékpárokról
A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.
Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!
Bosch Performance Line CX (BDU384Y) Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Ez a konkrét típus, a BDU384Y a 2025-ös modellévvel mutatkozott be és elődjéhez képest 100grammal könnyebb, illetve valamivel halkabb és könnyebb kikapcsolt rásegítés mellett tekerni. Ereje megegyezik a 4. generációs, Smart System-es CX-ével (BDU374Y).
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,8 kg
Bosch PowerTube 800 (Smart System) akkumulátorról
PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Ez az új 600, illetve 800Wh-s változatban elérhető PowerTube már környezetbarátabb is, lévén, hogy alumínium háza nem festett, ezért is láthatjuk, hogy ezüst színű.
Kapacitás: 800Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 3,9 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ebben a kerékpárban egy 800Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch Kiox 300 színes kijelzőről
A Bosch 2022-ben debütált Smart System rendszerének csúcs kijelzője a Kiox 300. Ez az egység szó szerint egy kijelző, azaz egyedüli feladata az információk megjelenítése. Magát az ebike rendszert egy vele kábellel összekapcsolt LED Remote-on vagy System Controller-en keresztül tudjuk kezelni.
A Kiox 300 egy színes, 2” átmérőjű, nagy fényerejű és tükröződés csökkentő bevonattal ellátott kijelzővel van ellátva a kiváló olvashatóság érdekében.
Maga a Kiox 300 levehető az elektromos kerékpárról és akár így, levett állapotban is tovább tudjuk használni kerékpárunkat, élvezve a rásegítést.
Az, hogy milyen információkat szeretnénk megjeleníteni A Kiox 300-on, alapvetően szájízünkön múlik, köszönhetően annak, hogy az egyes információs nézetek tetszés szerint személyre szabhatóak például az okostelefonunkon keresztül elérhető eBike Flow applikációval.
Cyclocomputer funkciók: túratáv (Distance), bringázással töltött idő (Riding Time), összes megtett táv (Total Distance), becsült hatótáv (Range), bringás által leadott teljesítmény (Power), bringás pedálfordulata (Cadence), becsült hatótáv az egyes rásegítési szinteken (Range), átlagos sebesség (Avg. Speed), legnagyobb elért sebesség (Max. Speed), okostelefonos összeköttetés esetén plusz infók: tengerszint feletti magasság (Altitude), szintemelkedés (Ascent), legnagyobb szint (Max. Altitude), navigációs ablak
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: magán a Kiox 300-on nincs, de a vele párosított kezelőn (LED Remote vagy System Contoller) van
Kijelző átmérője: 2”
Színek: színes
Okostelefonnal összekapcsolható: igen (okostelefon akkujának %-os kijelzése is)
Gombok száma: nincs
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
12 sebességes Shimano XT M8100-SGS láncváltóról
A Shimano egyik legjobb láncváltója 12 sebességes XT. Villámgyorsan és precízen vált, miközben az áttétel tartománya is extra széles, ennél a bringánál 10-51-es fogsorral párosítják, ami jelenleg a legnagyobb! Az XT család a Shimano legjobb váltócsaládja trekking/mtb felhasználásra, ez a japán gyártónál a csúcs. Egy biztos: panasz nem lesz rá, hiszen a pénzünkért az egyik legjobb és legkorszerűbb váltót kapjuk.
Shimano MT420 tárcsafékről
Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Egy hatékony és jól adagolható erős fékrendszer!
Suntour NX1 LO Air (100mm) villáról
Az NX1 a Suntour minőségi trekking villái közül a belépő modell. Vastagabb becsúszókat kapott, mint az egyszerűbb Suntour villák (pl: NEX E25), így nagyobb a torziós merevsége. Alapvetően trekking, azaz túra célra fejlesztett első lengéscsillapítóról beszélünk.
Ez a konkrét NX1 egy levegős változat, ami azt jelenti, hogy nem csak finomabban mozog, mint egy acélrugós villa, de sokkal jobban testre is szabható annak hála, hogy a légkamra nyomását meg tudjuk változtatni. Ennek hála megoldható az, hogy egy 50, illetve 95kg-s bringás is ki tudja hozni a maximumot ebből a villából, egyiküknek sem kell kompromisszumot kötniük csak azért, mert testsúlyuk eltér az átlagostól. Amellett, hogy ez egy levegős NX1, van még egy "trükk a tarsolyában", ez ugyanis egy kimondottan nagy, 100mm-es rugóutas változat (a trekking gépeknél a 63mm a jellemző), így még nagyobb kényelmet biztosít.
Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről
A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.
Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.
De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)
A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése
i
|
Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - 'Smart System' (BDU384Y) |
érzékelő / szenzor
i
|
Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel
i
|
25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás
Ah = 370Wh)
">
i
|
800 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (2A) |
kijelző | Bosch Led Remote + Kiox 300 'Smart System' színes, okostelefonnal összekapcsolható kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váz típusa
i
|
Komfort (unisex) |
szín | Sötétzöld |
felhasználási terület
i
|
Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | SR Suntour NX1-32 LO Air, Tapered, 15x110mm, 100mm |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa |
hátsó lengéscsillapítás | Lengéscsillapított nyeregcső |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
kerékméret | 27.5 |
gumi (első) | Schwalbe Smart Sam, Active L (54-584 / 27.5 x 2.25) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Smart Sam, Active L (54-584 / 27.5 x 2.25) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano XT RD-M8100 12 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano Deore CS-M6100, 10-51T |
váltókarok | Shimano Deore SL-M6100-IR, Direct Attach |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano BR-MT420 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | ![]() |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Igen, állítható |
markolat | ACID Hybrid Tour |
nyereg | ACID Sequence Pro Plus |
nyeregcső típusa | lengéscsillapított nyeregcső |
nyeregcső | CUBE Dropper Post |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | ACID Front Light PRO-E 60 X-Connect |
hátsó lámpa | ACID Mudguard Rear Light PRO-E |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | ![]() |
ország | Németország |