Leírás és Paraméterek
A Cube egy relatíve fiatal márka, hiszen 1993-ban alapították Németországban. Ennek ellenére (vagy éppen pont ezért) egyedi megoldásokkal találkozunk a CUBE bringákon, amik ötvözik a minőséget, megbízhatóság és a kiváló ár-érték arányt. Ennek a mentalitásnak hála mostanra egy világmárkának számít a Cube, ami itthon is ott van a TOP márkák között. Kimondottan széles ebike kínálattal bír a gyártó, a többféle cargo modelltől kezdve, a kényelmes túra bringákon át a komoly fully e-mtb-kig szinte bármit megtalálunk a Cube kínálatában.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról
PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch LED remote kezelőegységről
2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.
Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
Bosch Intuvia 100 kijelzőről
Az Intuvia 100 a Bosch új generációs, Smart System rendszerének a fekete-fehér, jól olvasható, nagyobb méretű vezeték nélküli kijelzője. Azok akik ismerik az “ős Intuvia”-t, ismerősnek fogják találni utódját az Intuvia 100-at is, hisz mérete lényegében azonos, ahogy az információk elrendezése is. Ugyanakkor nem csak újra “elsüti” az Intuvia-t a Bosch a Smart System-ben is, hanem meg is reformálja azt. Kezdésnek rögtön egy cserélhető elemes (kb. 2 évig bírja egy elem) vezeték nélküli tisztán csak kijelzőt takar az Intuvia 100, aminek egyetlen feladata az információk megjelenítése. Azaz a rendszer kezeléséhez mindenképpen szükség van egy Bosch LED Remote-ra vagy System Controller-re.
A kijelző vezeték nélküli kialakításának hála könnyen és egyszerűen, akár otthon is ráépíthető Bosch Smart System-es ebike-unkra, hiszen nem kell a vezetékek elvezetésével bajlódni, elég csak felcsavarozni a tartó kart, majd abba bepattintani a kijelzőt.
Lévén, hogy ez is egy okos kijelző, funkciói folyamatosan fejlődhetnek, ezeket otthonunk kényelméből, telefonunkon keresztül frissítve tudjuk telepíteni (ez igaz a Bosch rendszer többi elemére is!)
Az Intuvia 100, szemben a színes Bosch kijelzőkkel, fix információs nézetekkel bír, azaz az egyes, lapozható, információs ablakok nem szabhatóak testre sem a kijelzőn, sem az applikáción belül.
Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.5”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 1 db : bekapcsoló gomb
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: CR2450 gombelem (élettartam: kb 2 év)
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
9 sebességes Shimano CUES U4000 láncváltóról
A CUES a Shimano egyik legújabb váltó családja, amivel a japán gyártó letisztultabbá teszi láncváltó kínálatát a belépő szinttől a prémium középkategóriáig. Nincs többé trekking, illetve mountain bike specifikus változat, csak egy: a CUES. Ez az új rendszer a felhasználóknak azért lesz előnyös, mert a korábban csak a drágább váltókban megtalálható LinkGlide technológiára alapul. Utóbbinak hála a váltás érzet jobb és ami még fontosabb, a váltó sokkal -a gyártó állítása szerint háromszor- tartósabb lesz. Azaz később kell majd cserélni, így a szervizbe sem kell majd a váltó miatt annyit hordani ebike-unkat.
Ez a konkrét CUES az U4000-es változat, ami a belépő szett az új váltócsaládba. Félteni ugyanakkor ezt sem kell, hiszen egy 9 sebességes, kimondottan szélesnek mondható áttétel tartományúnak mondható, 11-46-os fogszámú fogsorral kerül forgalomba. Szerintünk a legtöbb felhasználásra ez teljességgel megfelelő lesz!
Shimano MT200 tárcsafékről
Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!
Suntour NVX-30
Az NVX-30 a Suntour vegyes felhasználásra (aszfalt és terep felváltva) szánt villája. Ennek megfelelően rugóútja nagyobb, mint amit a klasszikus trekking bringák esetében megszokhattunk, konkrétan 100mm. Emellett a becsúszói vastagabbak, mint a legtöbb trekking villáé, így torziós merevsége is jobb.
Lévén, hogy ez egy acélrugós villa túlzottan sok testre szabhatóságról nem beszélhetünk. Ennek ellenére ez a villa már lock-olható (kimerevíthető) és az előfeszítés mértéke is állítható, ami mindenképpen jó pont!
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 750 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (2A) |
kijelző | Bosch Led Remote + Intuvia 100 okostelefonnal összekapcsolható kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Fekete |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NVX30 Coil, 100mm |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Lengéscsillapított nyeregcső |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Schwalbe Big Ben, Performance, K-Guard (55-622 / 28 x 2.15) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Big Ben, Performance, K-Guard (55-622 / 28 x 2.15) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano CUES U4000 9 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano Cues CS-LG300, 11-46T |
váltókarok | Shimano Cues SL-U4010- Rapidfire-Plus |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano BR-MT200, Hydr. Disc Brake (180/180) |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Igen, állítható |
markolat | ACID Travel Comfort |
nyereg | Natural Fit Sequence Comfort |
nyeregcső típusa | lengéscsillapított nyeregcső |
nyeregcső | CUBE Suspension Seatpost HD, 30.9mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | CUBE Shiny 50 Lux, 12V, DC |
hátsó lámpa | ACID Mudguard Rear Light PRO-E, 12V, DC |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |
kerékpár súlya- | 27.3kg |