Leírás és Paraméterek
A Corratec egy német gyártó, akik hagyományos kerékpárok mellett nagy hangsúlyt fektetnek az ebike-ok fejlesztésére is. A modelljeiket házon belül tervezik, több, egyedi fejlesztésük van (például a váztechnológiák terén, mint a Shadow Tube 3.0, ami egy speciális vázmerevítést takar magában). Németországban és azon kívül is népszerűek modelljeik, amit annak is köszönhetnek, hogy nem csak a technikai felszereltségük prémium, de a kinézetük is. A magasabb kategóriájú Corratec ebike-ok esetében például párját ritkítóan szépen vannak eldolgozva a varratok a vázon.
A Corratec kínálata igen széles, fully e-mtb-től kezdve, a SUV-okon át a klasszikus túra, illetve városi ebike-okig "szinte bármivel" találkozhatunk a márka palettáját böngészve. Különlegességük a Life S széria, amibe már-már fatbike gumi vastagságú, 20-as kerekű városi cirkálók tartoznak (ilyenből akár 3 kerekű is).
A SUV / ATB (vegyes felhasználású) elektromos kerékpárokról
Egy SUV ebike jellemzően mountain bike alapokra építkezik és a montik világából ismert, hosszabb rugóutas lengéscsillapító(ka)t használ. Ennek hála a terepen jobban kezelhető lesz, mint egy hagyományos trekking vagy cross kerékpár. Erre rásegítenek a bütykösebb, terepen nagyobb tapadást adó, ballonosabb gumik is. Utóbbiak rendszerint speciális mintázattal bírnak, amin középen egy olyan futófelület található, amin aszfalton is nyugodt futást és jó tapadást eredményez. Annak érdekében, hogy igazi mindenes gép legyen egy SUV pedelec, a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők sem hiányozhatnak róla: sárvédők, világítás, csomagtartó és jellemzően kényelmesebb nyergek, illetve komfortosabb testhelyzetet biztosító kormány. Egy SUV ebike pontosan olyan, mint az autós testvérei: masszívabb, jobban "elnyeli" az úthibákat és enyhébb terepen is jobban boldogul, mint klasszikus, alapvetően aszfaltos felhasználásra szánt modellek.
Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról
PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch LED remote kezelőegységről
2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.
Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
Bosch Kiox 300 színes kijelzőről
A Bosch 2022-ben debütált Smart System rendszerének csúcs kijelzője a Kiox 300. Ez az egység szó szerint egy kijelző, azaz egyedüli feladata az információk megjelenítése. Magát az ebike rendszert egy vele kábellel összekapcsolt LED Remote-on vagy System Controller-en keresztül tudjuk kezelni.
A Kiox 300 egy színes, 2” átmérőjű, nagy fényerejű és tükröződés csökkentő bevonattal ellátott kijelzővel van ellátva a kiváló olvashatóság érdekében.
Maga a Kiox 300 levehető az elektromos kerékpárról és akár így, levett állapotban is tovább tudjuk használni kerékpárunkat, élvezve a rásegítést.
Az, hogy milyen információkat szeretnénk megjeleníteni A Kiox 300-on, alapvetően szájízünkön múlik, köszönhetően annak, hogy az egyes információs nézetek tetszés szerint személyre szabhatóak például az okostelefonunkon keresztül elérhető eBike Flow applikációval.
Cyclocomputer funkciók: túratáv (Distance), bringázással töltött idő (Riding Time), összes megtett táv (Total Distance), becsült hatótáv (Range), bringás által leadott teljesítmény (Power), bringás pedálfordulata (Cadence), becsült hatótáv az egyes rásegítési szinteken (Range), átlagos sebesség (Avg. Speed), legnagyobb elért sebesség (Max. Speed), okostelefonos összeköttetés esetén plusz infók: tengerszint feletti magasság (Altitude), szintemelkedés (Ascent), legnagyobb szint (Max. Altitude), navigációs ablak
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: magán a Kiox 300-on nincs, de a vele párosított kezelőn (LED Remote vagy System Contoller) van
Kijelző átmérője: 2”
Színek: színes
Okostelefonnal összekapcsolható: igen (okostelefon akkujának %-os kijelzése is)
Gombok száma: nincs
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
12 sebességes Sram GX Eagle láncváltóról
A GX Eagle az amerikai SRAM komolyabb, 12 sebességes, extra széles áttétel tartományt biztosító mountain bike láncváltója. A sok gyártó által használt SX változatnál a GX a magasabb szintű, hiszen jobb teljesítményű és tartósabb is, illetve később akár könnyebben fejleszthető még magasabb kategóriájú alkatrészekkel (már ha azon kevesek közé tartozna, akiknek a GX Eagle valamilyen okból nem lenne elég).
Ez a konkrét GX Eagle váltó láncváltó a 11-50-es fogszám tartományú fogsornak hála extra széles áttétel tartományt biztosít, pariban van a Shimano extra széles fogsoraival.
Sram Guide T tárcsafékről
A Sram Guide hidraulikus tárcsafék családja a mountain bike-osoknak lett kimondottan tervezve. Ennek megfelelően kiváló fékerővel és precíz adagolhatósággal bírnak. A Guide családon belül a T a négydugattyús (azaz a legtöbb fékrendszernél eleve nagyobb fékerővel bíró) belépő modell, alapvetően középhaladó és haladó hegyi kerékpárosok számára tervezték, akik egy tartós és nagy fékerejű hidraulikus tárcsaféket keresnek.
A DirectLink karnak hála a fékreakció még élénkebb, miközben a fékkarok fogása és precizitása is kiváló marad!
RockShox 35 Silver TK villáról
A RockShox neve egyet jelent a legtöbbeknek a minőségi első lengéscsillapítókkal, nem véletlenül. Az amerikai gyártó az évek alatt bebizonyította, hogy ha első lengéscsillapítóról van szó, ők is ott vannak az ős rivális, a Fox mellett a csúcson. A "35"-ös családba tartozó villák ennek a patinás gyártónak a belépő mtb villája, amit középhaladó montisoknak ajánlanak első sorban. Természetesen ez is egy levegős konstrukciójú lengéscsillapító, azaz a villa nem csak könnyebb, mint az acélrugós változatok, de lehetőségünk van arra, hogy a kerékpáros testtömegéhez állítsuk be a villát, így testsúlytól függetlenül úgy fog mozogni a villa, ahogy az ideális!
Kiváló ár-érték arányú villa, főleg azok fogják szeretni, akik valami komolyabbra vágynak, mint az alap levegős villák, de közben azért nem szeretnének az árral sem elszállni, ugyanakkor ragaszkodnak ahhoz, hogy egy megbízható, minőségi villájuk legyen.
Ez a konkrét 35 Silver TK 130mm rugóúttal bír.
RockShox Deluxe Select+ (120mm) hátsó rugóstagról
Az egyik legnépszerűbb hátsó rugóstag a fully e-mtb-knél a RockShox Delux Select+ levegős lengéscsillapítója. A légkamrás működésnek hála itt is személyre szabható a tag "keménysége", így könnyen megtalálhatjuk a számunkra megfelelő beállítást. A Select+ -on már van kompresszió gyors megváltoztatását lehetővé tévő szabályzó, így menet közben is tudunk "finomhangolni", annak megfelelően, hogy éppen felfelé tekerünk vagy leszáguldani tervezünk egy leejtőn (ez a kistestvéréről, a szintén népszerű Deluxe Select-től például hiányzik).
Természetesen állítható a visszaút csillapítás. Rendkívül sokoldalú és jó teljesítményű tagról beszélhetünk, ami ráadásul menet közben is állítható, nem véletlen, hogy ennyire elterjedt.
Ez a konkrét Deluxe Select+ ebben az ebike-ban 120mm-es rugóutat biztosít.
Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről
A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.
Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.
De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)
A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 750 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (4A) |
kijelző | Bosch Led Remote + Kiox 300 'Smart System' színes, okostelefonnal összekapcsolható kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Ezüst |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | RockShox 35 Silver TK 29'', 130 mm |
rugóút (első villa) | 130mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | RockShox Deluxe Select+ |
rugóút (hátsó tag) | 120mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | Schwalbe Johnny Watts (60-622 / 29 x 2.35) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Johnny Watts (60-622 / 29 x 2.35) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Sram RD GX Eagle, 12 sebesség |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | SRAM PG-1210 Eagle, 11-50T |
váltókarok | SRAM GX Eagle |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | SRAM Guide T |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Nem, a kormány szöge fix |
nyereg | Selle Royal Essenza Moderate |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | Kindshock RAGE-i, 30,9 x 125/150 mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | van, LED |
hátsó lámpa | van, LED |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |