Carbonrecumbent fekvőkerékpár Ambringa tuninggal

Carbonrecumbent fekvőkerékpár Ambringa tuninggal
Carbonrecumbent fekvőkerékpár Ambringa tuninggal"Márpedig ilyen állat nincs!" - mondta a parasztember a tevére, legalábbis a vicc szerint. 
Valamennyire igaz ez erre a Carbonrecumbentre is, melyet egy régi kedves rekus barátunknak építettünk egyedi kérései alapján. És az építést most szószerint kell érteni, mivel ugyanilyet nem lehet vásárolni, nem szerepel a Carbonrecumbent kínálatában sem. Miért? Olvass tovább és megtudod!
 
 
 
Miben más ez a Carbonrecumbent? 
 
Kezdjük onnan, hogy a megrendelőnk ugyan már birtokosa két fekvőkerékpárnak, de most egy igazán gyors, hatékony és könnyű fekvőkerékpárra vágyott. Az eddigi két fekvőbiciklije közül az egyik egy vegyes tandem, a Hase Pino, a másik pedig egy összecsukható kiskerekű rekumbens az Azubtól, melyek egyike sem tökéletes arra, hogy hosszútávú teljesítménytúrákra menjen velük valaki. Márpedig barátunk erre vágyott, egészen pontosan egy 600 km-es BRM túrához keresett ideális fekvőt.
Tavalyról tudta, hogy milyen a nem erre kifejlesztett, viszonylag nehéz Azubbal teljesíteni ezt a hatalmas távot, most viszont szerette volna megdönteni korábbi időeredményét. Mikor kipróbált egy Bacchetta-t, nagyon megtetszett számára egyrészt a magasabb fekvős testhelyzet, másrészt az Open Cockpit, azaz OC kormány. Pupu hatására a Carbonrecumbent lett a kiindulási alap, azonban a Bacchettával szerzett pozitív tapasztalatok miatt országúti méretű kerekekkel és OC kormánnyal szerette volna használni. (Na meg persze egyéb prémium alkatrészekkel, de ez a kisebb gondot jelentette.) A fejtörést leginkább az OC kormány okozta, mivel a CR már csak úgynevezett "hörcsög" kormánnyal kapható. 
 
A kihívás
 
Az Ambringa csapatára hárult tehát a szép feladat, hogy a kerékpár összeállítása és pár apró módosítás mellett (pl ülés keskenyítése, rögzítés finomítása, stb) a kormány minden részegységét (dönthető és állítható kormánystucni, hosszítható kormányszár, állítható OC kormány) is kialakítsa úgy, hogy az könnyű és erős is legyen közben, hiszen egy karbon rekut nem illik nehéz alkatrészekkel elrontani. Sokéves tapasztalatunkra alapozva sikerült a feladatot tökéletesen megoldani, megterveztük majd legyártottuk a szükséges részegységeket. Ez így elmondva lehet, hogy nem tűnik olyan nehéznek, de mivel a vevő közben tölünk többezer km-re tartózkodott, így nem tudtuk a méretére szabni a dolgokat (a megrendelő nálunk sokkal magasabb, így egyikünk sem volt jó tesztalany sajnos a próbákhoz), emiatt elég tág határok között állíthatóra kellett megcsinálni mindent ahhoz, hogy amikor barátunk egy nappal a verseny előtt megérkezik, már ne érjen meglepetés senkit. 
 
rekumbens kerékpár
 
Teljes siker a megrendelőnek is és az AMbringának is
 
Végül minden jól sült el, de csak a finomhangolás több órát vett igénybe az átvételkor, ugyanis egy ilyen hosszú túra során a legkisebb optimálistól eltérő testhelyzet (például a nem ideális lábhossz, vagy nem megfelelő ülésdőlés, esetleg nem jó magasságú vagy dőlésű kormány következtében kicsavart csukló vagy útban lévő comb) miatti kellemetlenség nagyon felnagyítódik és komoly nehézségeket tud okozni. Ezt pedig el szerettük volna kerülni mindenképp, éppen elég nagy kihívást jelentett a barátunk számára, hogy egy számára is teljesen új fekvőkerékpárral tekerjen rögtön 600 km-t! (Összeszokni már nem volt idejük...)
 
A kész bringa a visszajelzések alapján beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a BRM 600-on jól vizsgázott a büszke tulajdonosával együtt. 
Gratulálunk ezúton is!