Leírás és Paraméterek
A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).
A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
Brose S-Mag Eco FIT motorról
Ez a motor az új, FIT által hangolt Brose motor széria "belépő" darabja. Ennek ellenére csúcsnyomatéka kimondottan magas, 75Nm, míg a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át adja le (ez pariban van a Bosch csúcsmotorjával, a CX-el). Erőnek egyszóval biztos nem leszünk híján. A jó híreknek ezzel még nincsen vége! Köszönhetően annak, hogy a motor fizikailag megegyezik a csúcsváltozattal, az S-Mag PRO FIT-el, egy fizetős szoftver upgrade-el a csúcsnyomatékot egészen 90Nm-et lehet felhúzni, mindezt legálisan, a garancia megtartása mellett!
Lévén, hogy Brose alapokon nyugszik ez a motor, működése kimondottan halk és finom, így nagyon jó szívvel ajánljuk bárkinek, akit zavarnak az elektromotorok zúgása. Természetesen nem csak a vájt fülűeknek lesz jó választás ez a motor, hanem a kilométer falóknak is. Ezt a motort ugyanis egészen brutális, 925Wh kapacitású akkumulátorral lehet párosítani, amivel már nem csak kimehetünk a világból, de vissza is tudunk jönni!
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 75Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? HIGH-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, AUTO, STD és HIGH.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
A Lacuba Evo 10 a Bulls belépő modellje a Lacuba családba.
Ebben a modellcsaládban a közös vonás, hogy mind 28"-as kerekű trekking pedelec-eket köszönthetünk tagjaikban, amikben az elektromos rásegítést az új Brose FIT rendszer adja. Ennek az új rendszernek a lényege a némileg átdolgozott Brose motorok, az új színes, okostelefonnal összekapcsolható kijelző és az új akkumulátor.
Ebben a modellben konkrétan egy S-Mag Eco FIT motor dolgozik tevékenyen velünk vállvetve az emelkedők leküzdésében a maga maximálisan 75Nm-es csúcsnyomatékával, amit ráadásul utólag 90Nm-re is upgradelhetünk! Ezt a kultúrált, halk működésű motort egy 555Wh kapacitású akkumulátor látja el árammal.
A motor, illetve a mi erőnk egy széles áttétel tartományú 10 sebességes Shimano Deore váltórendszeren keresztül jut el a hátsó kerékre. A fékezés természetesen itt is egy hidraulikus tárcsafék rendszer bevonásával történik, ennek megfelelően finoman adagolhatóan, de ha kell kimondottan határozottan.
A Bulls Lacuba Evo 10-en is egy MonkeyLoad csomagtartóra számíthatunk, ha szállítani szeretnénk valamit ebike-unkon. Ráadásul a kompatibilis MonkeyLoad táskákat egy mozdulattal tudjuk rögzíteni biztonsággal kerékpárunkra (levenni is ugyanilyen egyszerű természetesen).
Összegezve elmondhatjuk, hogy jó szívvel ajánljuk ezt a pedelec-et azoknak, akik egy jó ár-érték arányú minőségi, kifinomult túra elektromos kerékpárra vágynak, amit akár némi plusz ráfordítással még erősebbé is lehet tenni, ha esetleg több motorerőre lenne szükség (bár mi úgy látjuk, erre nem sok igény lesz, hisz alapból is nagyon jó erőben van a motor).
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Brose FIT |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Brose S-Mag Eco FIT |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 75Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | UltraCore FIT |
akkumulátor kapacitás | 555 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | FIT 4A-s akkumulátor töltő |
kijelző | FIT 2.0 Compact (okostelefonnal összekapcsolható) |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Fehér |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NCX D |
rugóút (első villa) | 75mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Supero Optima Safe (28 x 2.00 / 50-622) |
gumi (hátsó) | Supero Optima Safe (28 x 2.00 / 50-622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Deore M5120-11/10 - 10 sebesség |
fokozatok száma | 10 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano DeoreC-M4100-10 (11-42) |
váltókarok | Shimano Deore SL-M4100-R |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-T390 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Zecure Comfort Men |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | Bulls |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | Fuxon FS-50 EB, 50 Lux |
hátsó lámpa | Fuxon R-232 EB LED |
csomagtartó | van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |