BULLS Iconic EVO TR1 elektromos kerékpár (750Wh, fekete szín)
2.261.900 Ft (1.781.024 Ft + ÁFA)

BULLS Iconic EVO TR1 elektromos kerékpár (750Wh, fekete szín)

Gyártó: BULLS Bike
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 524801890748_fs
Kívánságlistára teszem
Vázméret
L
2.261.900 Ft (1.781.024 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).

A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.

A SUV / ATB (vegyes felhasználású) elektromos kerékpárokról

Egy SUV ebike jellemzően mountain bike alapokra építkezik és a montik világából ismert, hosszabb rugóutas lengéscsillapító(ka)t használ. Ennek hála a terepen jobban kezelhető lesz, mint egy hagyományos trekking vagy cross kerékpár. Erre rásegítenek a bütykösebb, terepen nagyobb tapadást adó, ballonosabb gumik is. Utóbbiak rendszerint speciális mintázattal bírnak, amin középen egy olyan futófelület található, amin aszfalton is nyugodt futást és jó tapadást eredményez. Annak érdekében, hogy igazi mindenes gép legyen egy SUV pedelec, a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők sem hiányozhatnak róla: sárvédők, világítás, csomagtartó és jellemzően kényelmesebb nyergek, illetve komfortosabb testhelyzetet biztosító kormány. Egy SUV ebike pontosan olyan, mint az autós testvérei: masszívabb, jobban "elnyeli" az úthibákat és enyhébb terepen is jobban boldogul, mint klasszikus, alapvetően aszfaltos felhasználásra szánt modellek.

Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról

Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról

PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.


Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.

Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch Purion 200 kijelzőről

A Purion 200 a Bosch -szerintünk- legjobb kompakt kijelzője a Smart System-hez. Itt ugyanis -ellentétben a többi Smart System-es kijelzővel- a kezelő gombok és maga a megjelenítő, azaz a kijelző egybe van építve, egy, bontatlan egységet alkotva. Ennek hála az ebike kormánya letisztultabb lesz. Maga a Purion 200 a bal markolat mellé kerül felszerelése, így mindig kéznél van. Egyetlen hátránya ennek a megoldásnak, hogy ha meg akarjuk nézni, például azt, hogy mennyivel megyünk, nem elég lepillantanunk a kormány közepére, egy kicsit balra is el kell néznünk (de ez hamar megszokható és az összes markolat mellé szerelt kijelző igaz, így volt ez az eredeti Purion esetében is).

Viszont nézni lesz mit, hála a kijelző kompakt méretéhez képest tisztes, 1.6 inches szép, napfényben is szuperül olvasható színes kijelzőnek. Lévén, hogy ez is egy "okos kijelző", a konkrétan megjelenítésre kerülő adatokat a Bosch Flow applikáción keresztül testre tudjuk szabni, illetve le is tudjuk frissíteni a kijelző szoftverét. Az egyes "információs nézetek" között pedig bal/jobb gombok megnyomásával tudunk váltani.

Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.6”
Színek: színes
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6db  (+ , - , balra, jobbra, OK és bekapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

10 sebességes Shimano CUES U6000 láncváltóról

A CUES a Shimano egyik legújabb váltó családja, amivel a japán gyártó letisztultabbá teszi láncváltó kínálatát a belépő szinttől a prémium középkategóriáig. Nincs többé trekking, illetve mountain bike specifikus változat, csak egy: a CUES. Ez az új rendszer a felhasználóknak azért lesz előnyös, mert a korábban csak a drágább váltókban megtalálható LinkGlide technológiára alapul. Utóbbinak hála a váltás érzet jobb és ami még fontosabb, a váltó sokkal -a gyártó állítása szerint háromszor- tartósabb lesz. Azaz később kell majd cserélni, így a szervizbe sem kell majd a váltó miatt annyit hordani ebike-unkat. 

Ez a konkrét CUES az U6000-es változat, ami a középkategóriás szett az új váltócsaládban. Ennek megfelelően egy 10 sebességes, kimondottan szélesnek mondható áttétel tartományúnak mondható, 11-48-as fogszámú fogsorral kerül forgalomba. Jó választás!

Shimano MT420 tárcsafékről

Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Ha pedig ezt a fékrendszert egy extra nagy, 203mm-es féktárcsával kombináljuk -mint ennél a bringánál is-, akkor a végeredmény egy hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz! 

Bulls Lytro 34 Air LOR (140mm) villáról

Az Bulls Lytro 34 Air LOR a Suntour XCR 34 Air villáján alapul és a német gyártó igényeinek megfelelően lett gyártva, finomhangolva. A villa alapját adó XCR 34 Air Suntour komolyabb mountain bike villa családja. Itt már levegős villáról beszélünk, ahogy ez a konkrét típus is légkamrával dolgozik az acélrugó helyett. Ennek hála sokkal jobban testre és személyre szabható és megoldható az, hogy egy 60 illetve egy 95kg-s felhasználó alatt is ki tudjuk használni a teljes, 140mm-es rugóutat (hiszen nem fog eltűnni a rugóút nagyobb része kapásból jobban a nehezebb bringás súlya alatt)

Ez a konkrét első villa már visszaút csillapítás állítással is bír, így még könnyebben megtalálhatjuk azt a beállítást, amit tökéletesnek fogunk érezni.

Suntour Edge LOR8 hátsó rugóstagról

Az Edge a Suntour egyik legnépszerűbb hátsó lengéscsillapítója, ha trail bringákról, ebike-okról beszélünk. Népszerűségét magas minőségének és tudásához mérten egészen barátságos árcédulájának köszönheti, nem véletlen, hogy számtalan ebike gyártó választása az Edge-re esik, amikor egy jó minőségű rugóstagot keresnek.

Természetesen ez egy levegős hátsó tag, azaz akár csak az első villák esetében, itt is a légkamra nyomásának megfelelő beálllításával tudjuk beállítani testsúlyunkhoz, illetve igényeinkhez megfelelően a tagot. Emellett az Edre LOR8 állítható visszaút csillapítást is tud.

MonkeyLoad gyorsrögzítős csomagtartóról

A MonkeyLoad gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MonkeyLoad rögzítő karjai "körülöleljék" a speciálisan kialakított "keresztgerendákat" a csomagtartón. A levételhez elég csak meghúzni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. Bónusz pont, hogy a MonkeyLoad gyorsrögzítőt akár kulccsal is rázárhatjuk a csomagtartóra, ezzel megakadályozva azt, hogy illetéktelenek is villámgyorsan le tudják kapni táskánkat/kosarunkat ebike-unkról.

Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről

A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.

Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.

De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)

A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához. 

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y)
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube 'Smart System'
akkumulátor kapacitásinformation_mark 750 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (4A)
kijelző Bosch Purion 200 színes, okostelefonnal összekapcsolható kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Fekete
felhasználási területinformation_mark Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Normál
megengedett össztömeg 150 kg
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa BULLS Lytro 34 Air Boost
rugóút (első villa) 120mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) SR SUNTOUR Edge LOR8 Trunnion Mount
rugóút (hátsó tag) 120mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 27.5
gumi (első) SUPERO All Ground Anti-Puncture (27.5 x 2.4 / 62-584)
gumi (hátsó) SUPERO All Ground Anti-Puncture (27.5 x 2.4 / 62-584)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano CUES U6000 10 sebességes láncváltó
fokozatok száma 10 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO CS-LG300-10 (11-48T)
váltókarok SHIMANO Cues SL-U6000
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO BR-MT420 / BL-M4100
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 203/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Igen, állítható
markolat komfort
nyereg BULLS Iconic SUV
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső LIMOTEC Alpha 3 suspension 40 / S 40mm, M, L 80mm, XL, XXL 100mm
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa FUXON FF-100 EB, 100 Lux LED szenzorral és nappali fénnyel
hátsó lámpa FUXON R-Glow S EB, COB technológiával
csomagtartó van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország