Az E-Stream széria a Bulls márkánál a Brose középmotorral szerelt montikat takarja, a jelen teszt alanya ezen családon belül az össztelós változatok egyik csúcs verziója. E felett már csak a Cape Epic "győztes" leszármazott E-Stream Zebra van!
Megérdemeltem került rá az "Very Good" plecsni....
A tesztelők szerint ez a pedelec nem csak bombabiztosnak néz ki, annak is érződik. Ami valljuk be nagy szó, hisz azért ez félig-meddig mégis csak egy elektronikai eszköz is.
Az ebike tesztelésében részt vett Marco Hösel is, hatszoros triál világbajnok is, akit lenyűgözött a rásegítés reszponzivitása mellett a kerékpár stabilitása és kezelhetősége is. Mint mondták, olyan érzés, mintha sínen menne!
Ebben a kiváló geometriájú váz mellett a Brose középmotornak is szerepe van, lévén, hogy ez a vázba integrált elektromotor javítja annak strukturális merevségét, ezáltal jelentősen fokozva a gép stabilitását. Ez annak köszönhető, hogy a Brose középmotor kvázi nem csak "fel van csavarozva" a váz aljára, hanem ténylegesen körbe veszi azt a váz.
Gyönyörű egységet alkut az integrált motor és a vázba rejtett akkumulátor
Egy elektromos kerékpár esetében a jó geometriájú, illetve merevségű váz még csak félsiker, a teljes győzelemhez egy kiváló motorra is szükség van! Erről a német Brose középmotor gondoskodik a maga 90 Nm-es maximális nyomatékával (ez középmotorok között a legmagasabb.) és szíjas belső felépítésével. A tesztelők tetszését ismét elnyerte a Brose motor jellegzetes karakterisztikájával: a nyomaték szépen fokozatosan épül fel, csúcsosodik ki, majd a sebesség limitet elérve csökken. Ezáltal kevésbé érezzük azt, hogy egy elektromotor "rángatja" a kerékpárunkat, inkább magunkat érezzük erősebbnek. Ehhez nagyban hozzájárul az is, hogy ez a motor szinte teljesen hang és rezgés mentes.
A harmadik, kulcsfontosságú elem maga az akkumulátor. Az E-Stream esetében egy 650 Wh kapacitású, vázba rejtett elemről beszélhetünk. A hatalmas kapacitásnak (a legtöbb gyártónál a legnagyobb akku kapacitás 500 Wh) egyértelmű az előnye: még több ebikeozással töltött kilométer!
Azzal, hogy az akkumulátor nem a vázra került, hanem a vázba, nem csak a pedelec kerékpár megjelenése lett egységesebb és a klasszikus kétkerekűekhez jobban hasonlító, hanem javult a bringa merevsége is. Igazi win-win megoldás! Nem véletlen, hogy a legnagyobb középmotor gyártó, a Bosch is elkezd vázba integrált akkumulátorokkal foglalkozni.
A remek váznak, a Brose középmotornak és a vázba rejtett akkunak köszönhetően a Bulls E-Stream EVO 3 FS elektromos kerékpár nem csak legyőzhetetlennek néz ki, hanem annak is érződik!