A Brose Drive S Mag motor magában, gyári burkolattal. A jövőben várható, hogy a gyártók saját, egyedi "ruhába" öltöztetik a német "erőművet".
Az új pedelec motor eleve erős alapokra épített. A Brose középmotorok mindig is a legnyomatékosabb rendszernek számítottak, ez továbbra sem változott, még ha jelen esetben a maximális nyomaték nem is nőtt tovább. Ez ugyanakkor teljesen rendjén van, hisz lássuk be, a 90Nm-es maximális nyomaték bőven elegendő (összehasonlítás gyanánt: a jelenlegi Smart Fortwo, a Mercedes városi kisautója 89Nm-t tud).
Az új ebike motor nevében a "Mag" jelzés árulkodó, ez az új motor házának anyagára utal, ami immáron magnéziumból van (az eddig létező "Brose S" motor háza alumínium, ő továbbra is megmarad, csak a neve változik: "Brose Drive S Alu").
A magnéziumnak köszönhetően az új csúcsmotor sokkal kompaktabb lett, le is dobott magáról 500g súlyfelesleget és 15%-al kevesebb helyet kér magának az elektromos kerékpár vázában.
Örömteli a kisebb tömeg is, ugyanakkor a méret csökkenése még jelentősebb, hisz így a kerékpárgyártók a vázak tervezésekor szabadabb kezet kapnak (a Shimano Steps E8000-es motorja pont kedvező méreteinek köszönheti egyre növekvő népszerűségét).
Az új ebike szív "motorháztető" alatti része.
A változás nem csak hardveres, a Brose S Mag szoftvere is megújul a "Flex Power Mode" formájában. Kimondottan az e-mtb-s felhasználókat szem előtt tartva a rendszer immáron akár 410%-os elektromos rásegítést tud adni (azaz a bringás által leadott nyomaték 410%-át a motor még leadja "szolid" segítség gyanánt). Emellett az elektromotor még gyorsabban fogja leadni a teljesítményét, így még hamarabb fogjuk érezni annak bitang erejét.
A robbantott ábrán jól látszik, mennyire összetett egy ilyen rendszer. Külön felhívnánk a figyelmet a karbon szíjra, aminek a különösen halk működést köszönhetjük.
Az új motor jövőbeli megjelenésével a Brose elektromos kerékpár motorcsaládja immáron 4 tagúra fog hízni:
Brose Drive T: túra illetve városi ebike-ok, de ne higgyük, hogy ettől ez még egy gyenge motor lenne, ő is tudja a 90 Nm-t, viszont 410% helyett "csak" 320%-os rásegítést tud, ami még mindig bitang erős, tekintve, hogy a Bosch legerősebb motorja, a Performance Line CX 300%-ot tud. Tömege 3 kg.
Brose Drive TF: alapvetően a T motor erejével bír, viszont itt már 45 km/h-s sebességig élvezhetjük az elektromos rásegítést a többi motornál alkalmazott 25 km/h helyett.
Brose Drive S Alu: a 2018-as Bulls e-MTB-kben találkozhatunk ezzel a motorral és bőséges 380%-os rásegítésével, amit természetesen ez is 90Nm-ig tud biztosítani. A tömege a T motoroktól ismerős 3 kg.
Brose Drive S Mag: annak, aki idáig eljutott cikkünkben, azt hiszem ezt a motort már nem kell bemutatni, így csak röviden: 410%, 90Nm, 2,5kg. A motor jelenleg még nem kapható, várhatóan a 2019-es Bulls e-MTB-kben fogunk vele először találkozni.