Bergamont E-Ville SUV Tour elektromos kerékpár (625Wh, dirty orange)
1.760.000 Ft 1.395.000 Ft (1.098.425 Ft + ÁFA)

Bergamont E-Ville SUV Tour elektromos kerékpár (625Wh, dirty orange)

Gyártó: Bergamont
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 290930-46_cf
Kívánságlistára teszem
Vázméret
1.760.000 Ft 1.395.000 Ft (1.098.425 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A hamburgi Bergamont márka a német precizitás és a modern stílus jegyében fejleszt kerékpárokat, amelyek minden terepen helytállnak – legyen szó városi közlekedésről, trekkingről vagy hegyi túrákról. Széles kínálatukban megbízható, minőségi városi, túra és SUV elektromos kerékpárok találhatóak, amelyek ergonomikus kialakításukkal és tartósságukkal emelkednek ki az “ebike-ok tengeréből”. Innovatív technológiáik és prémium anyaghasználatuk révén a Bergamont termékek hosszú távú, élményekkel teli bringás élményt nyújtanak.

A trekking kerékpárokról

Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.

Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról

Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról

PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.


Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.

Kapacitás: 625Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 3,65 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Ebben a kerékpárban egy 625Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch LED remote kezelőegységről

2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.

Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

Bosch Intuvia 100 kijelzőről

Az Intuvia 100 a Bosch új generációs, Smart System rendszerének a fekete-fehér, jól olvasható, nagyobb méretű vezeték nélküli kijelzője. Azok akik ismerik az “ős Intuvia”-t, ismerősnek fogják találni utódját az Intuvia 100-at is, hisz mérete lényegében azonos, ahogy az információk elrendezése is. Ugyanakkor nem csak újra “elsüti” az Intuvia-t a Bosch a Smart System-ben is, hanem meg is reformálja azt. Kezdésnek rögtön egy cserélhető elemes (kb. 2 évig bírja egy elem) vezeték nélküli tisztán csak kijelzőt takar az Intuvia 100, aminek egyetlen feladata az információk megjelenítése. Azaz a rendszer kezeléséhez mindenképpen szükség van egy Bosch LED Remote-ra vagy System Controller-re.
A kijelző vezeték nélküli kialakításának hála könnyen és egyszerűen, akár otthon is ráépíthető Bosch Smart System-es ebike-unkra, hiszen nem kell a vezetékek elvezetésével bajlódni, elég csak felcsavarozni a tartó kart, majd abba bepattintani a kijelzőt.
Lévén, hogy ez is egy okos kijelző, funkciói folyamatosan fejlődhetnek, ezeket otthonunk kényelméből, telefonunkon keresztül frissítve tudjuk telepíteni (ez igaz a Bosch rendszer többi elemére is!)
Az Intuvia 100, szemben a színes Bosch kijelzőkkel, fix információs nézetekkel bír, azaz az egyes, lapozható, információs ablakok nem szabhatóak testre sem a kijelzőn, sem az applikáción belül.

Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.5”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 1 db : bekapcsoló gomb
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: CR2450 gombelem (élettartam: kb 2 év)
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

10 sebességes Shimano Deore M5130 láncváltóról

A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. A japán gyártó váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. Ez a konkrét váltó ráadásul egy LinkGlide változat, aminek a gyártó állítása szerint háromszor hosszabb az élettartama, mint a "sima" Deore-nak. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!

Ez a konkrét Deore váltó egy komolyabb, (M szériás), LinkGlide-os, 10 sebességes változat (RD-M5130-10LG) egy szélesebb áttétel tartományúnak mondható 11-42-os fogszámú fogsorral.

Shimano MT200 tárcsafékről

Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!

Suntour Mobie 25 RLR DS (100mm) villáról

A Suntour Mobie a népszerű gyártó egyik, ha nem a legjobb trekking villája (a mi ízlésünknek ez a csúcs Suntour háza táján!). Köszönhetően annak, hogy a Mobie montis villák alapjaira építkezik, robosztusabb és nagyobb a torziós merevsége, mint a klasszikus trekking villáknak (NCX, NEX, NV1 például). A montis gyökereknek köszönhető az is, hogy a villa rendkívül finoman mozog, mennyei kényelemmel ajándékoz meg minket és olyan prémium, főként mtb villákra jellemző fejlett dolgokat is tud, mint a visszaút-csillapítás. Ennek hála állítható az is, hogy mennyire gyorsan "ugorjon vissza" a villa egy úthiba után az alaphelyzetbe. 

Külön öröm, hogy a Mobie is a Suntour saját fejlesztésű, szuperül kezelhető gyorszáras átütőtengelyes megoldását használja, így az első kerék kivétele és visszarakása gyerekjáték, miközben a villa merevsége sem szenved csorbát.

Ez a változat az egyik legnagyobb, 100mm-es rugóúttal várja az úthibákkal való találkozást (ez azért nagy szó, mert a legtöbb trekking villa "csak" 63mm-t mozog). Emellett ez a konkrét változat a kormányról "lockolható", azaz ki is merevíthető.

Racktime gyorsrögzítős csomagtartóról

A Racktime SnapIT 2.0 gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a Racktime rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. 

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y)
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube 'Smart System'
akkumulátor kapacitásinformation_mark 625 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (4A)
kijelző Bosch Led Remote + Intuvia 100 okostelefonnal összekapcsolható kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Komfort (unisex)
szín Ezüst-fekete
felhasználási területinformation_mark Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Extra (jellemzően 150-170 kg)
megengedett össztömeg 160 kg
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour Mobie 25, RLR DS, 100 mm, 15x100 mm
rugóút (első villa) 100mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) Schwalbe Smart Sam Plus, Reflex (54-622 / 28 x 2.10)
gumi (hátsó) Schwalbe Smart Sam Plus, Reflex (54-622 / 28 x 2.10)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore M5130-10 LinkgGlide Shadow+, 10 sebességes láncváltó
fokozatok száma 10 sebesség
fogaskoszorú Shimano Linkglide, CS-LG600-10, 11-43t
váltókarok Shimano Deore Linkglide, SL-M5130, 1x10-fach, Rapidfire Plus
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Shimano MT200
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Igen, állítható
markolat BGM Comfort, Ergo, Double Density
nyereg Selle Royal Lookin BGM Basic Athletic
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső Syncros Duncan, Dropper Post, 120 mm Hub
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa B&M Dopp, 35 Lux, LED
hátsó lámpa B&M Toplight Line brex, LED féklámpa funkcióval
csomagtartó van, Racktime Snap-it 2.0 rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország