
A gyakorlatban sajnos még nem volt szerencsém hozzá, csak egy burkolat nélküli hasonló verziót próbáltam ki, de már annál is az volt a fejemben, hogy ebből a bedőlős delta trike-ból velomobilt kellene építeni. És lám, a tervezők meg is valósították!
Az elöl egy kerekű, hátul pedig két kerekű, azaz delta trike konstrukciót szerencsésnek gondolhatjuk ebben a vonatkozásban, hiszen nem kell a kormányzott első keréknél a bedőléssel is foglalkozni, az mehet a hátsó kerekekhez! Sajnos azonban a dolog nem ilyen egyszerű, hiszen a hajthatósághoz tapadás is kell. Ami viszont csorbát szenved, amikor nem a hátsó, hanem az első kerekeket hajtjuk meg, mert a hátsó kerekekre igencsak körülményes lenne átvinni a nyomatékot a bedönthetőség konstrukciós megoldása miatt. Ráadásul újabb problémaként jelentkezik a kormányozhatóság megvalósítása elegendően kicsi fordulókörrel, hiszen útban vannak a lábak, valamint a láncot sem célszerű megcsavarni...
A fotókat elnézve mindenesetre a fordulókör nem lehet túl kicsi, és a mászóképességére is kíváncsi lennék ennek a burkolt fekvőkerékpárnak.

Azt gondolom tehát, hogy a konstrukció ugyan elsőre nagyon ígéretes, de csak a gyakorlat tudja bebizonyítani, hogy mennyire lehet működőképes is a kritikus helyzetekben. Az látszik mindenesetre, hogy nagyon keskenyre sikerült így a burkolat, tehát a légellenállásra vélhetően nem lehet panasz. (Hacsak a kilógó két hátsó kerék nem ront többet a helyzeten, mint a szokásos velomobilok kicsit nagyobb szélessége...)
Ötletnek mindenesetre jó, és egy újabb érdekes irány lehet, amerre a burkolt fekvőkerékpárok fejlesztése esetleg irányulhat a következő években.
Várjuk a további jó ötleteket!
A fotókat a következő cikkből vettük át: http://wimschermer.blogspot.nl/2014/05/velotilt-op-de-wielen.html