Azub Fat Trike

Azub Fat Trike
Nemrég még csak az angol ICE gyártott dagadt, azaz 'fat' fekvőbringát, mára viszont már egyre több gyártó dolgozik azon, hogy legyen ilyen, minden terepviszonyra alkalmas rekumbense. Az Azub is hamarosan kijön a saját Fat Trike modelljével, mely ráadásul kedvezőbb ársávban lesz elérhető, mint a Déli-sarkot Guinness rekorddal meghódító angol verzió.  Mire számíthatunk?
Fat Trike az Azub-tól
A FAT modellek új színt jelentenek a kerékpárok palettáján. Először olyan területeken jelentek meg, ahol hagyományos bringákkal reménytelen feladat tekerni. Havas úton, vagy mélysaras erdei ösvényen például szinte lehetetlen bringázni, annyira elsüllyed az ember. De a puha homok is könnyen megállítja a tekerni vágyókat. Leginkább ilyen terepviszonyoknál nélkülözhetetlenek a fat bringák, melyeknek 4-5 colos kerekein eloszlik a terhelés, ezért nem süllyednek úgy bele a talajba, mint egy vékonyabb kerekeken guruló monti vagy pláne trekking vagy fekvőkerékpár.
 
Emellett persze a kavicsos, köves utak is kemény kihívások elé tudják állítani az embert és gépet egyaránt. Ahhoz, hogy ne kelljen a sok karbantartást igénylő teleszkópokra vesztegetni a pénzünket, jó alternatívát kínálnak a fatbringák, melyeknek brutális méretű puha kerekei szinte átfolynak minden akadályon, így merev vázzal kombinálva is kiváló rázkódás csökkentésben lehet részünk.
Fekvő bicikli merev vázzal és nagyméretű kerekekkel
A hagyományos bringák között az utóbbi években már komoly teret nyertek a fatbringák, mire a fekvő kerékpárok között megjelent az első ilyen modell. Ezt az angol ICE cég készítette egy hölgy felkérésére, aki segítségükkel Guinness rekordot felállítva érte el a leggyorsabbként a Déli-sarkot különleges háromkerekűjével. Az erről szóló cikkünket ide kattintva olvashatod.
 
Magam is kipróbáltam azt a konkrét bringát, és hihetetlen élmény volt, azóta is boldogan gondolok vissza rá! Megjelent ugyan már a kicsit átdolgozott sorozatgyártott verziója is az ICE fatjének, mely bármikor megrendelhető nálunk, de elárulom, még sajnos senkinek sincs Magyarországon belőle...
 
Most viszont talán változik a helyzet, mert a csehek is kijönnek egy hasonló fat háromkerekű modellel, melynek főpróbája hasonlóan havas vidéken, a befagyott Bajkál tavon volt. Erről pár hónapja, a szeptemberi Azub rekus találkozón láthattak az érdeklődők vetítéssel egybekötött személyes beszámolót is. 
 
A legújabb információk alapján már csak pár hetet kell várnunk arra, hogy az Azub is elkészüljön a sorozatban gyártható verzió első példányával. Egyelőre csak a várható felszereltségről és az árról kaptunk információkat, de ezek nagyon biztatóak. 
Összecsukható verzió is készül?
Az Azub FAT-Tris váza a méltán népszerű T-Tris modell kicsit módosított vázára épül. Ennek megfelelően szétszedhető és összecsukható verzióban is rendelhető lesz majd. Várhatóan 26x4,8"-es Schwalbe Jumbo Jim kerekeken fog gördülni a kicsike, így nem nagyon lesz akadály előtte. Mivel az ülést igyekeztek a lehető leghátrább tenni, ezért a hajtott hátsó kerék tapadása is maximális lesz, így a legpuhább talajban sem fog remélhetőleg  kipörögni. 
 
A sokféleképpen testreszabható IPS rendszer gondoskodik majd itt is arról, hogy mindenki megtalálja a maga számára legkényelmesebb pozíciót, hiszen ezzel szinte minden állítható lesz: a kormány, a boom és az ülés is, utóbbi három irányban, azaz előre-hátra, le-fel és dőlésszögben is!
Testreszabható IPS rendszerrel látták el
 
Egy ilyen bringánál különösen fontos a váltórendszer. A kínálatban szereplők között a legjobb választás természetesen a 14 sebességes Rohloff agyváltó vagy a 18 sebességes Pinion drive, de természetesen kapható lesz majd a Fat Trike láncváltókkal is. A kormány is összecsukható lesz, mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok a fordulókörre, mivel a nagy első kerekek miatt ez biztos megnövekszik, de hogy mennyire, arról még nincs konkrét adatunk. A várható súlyról sincs még információ, de az igényesen választott alkatrészek és a körültekintő gyártási technológiának hála remélhetőleg erre sem lesz panasz.
 
A kerékpár a tavaszi SPEZI kiállításon látható lesz
 
 
Minden ideálisnak tűnik tehát, egyedül az ára tántoríthat el majd sokakat. A kb 1 milliónál induló árcetli ugyan nem mondható szerénynek, de a konkurenshez képest kifejezetten barátságosnak számít. Már alig várom, hogy legkésőbb a tavaszi SPEZI kiállításon kipróbálhassam!
 

 
A videót látva elképzelhető persze, hogy nem fogom kibírni addig, és hamarabb kimegyek hozzájuk egy rendelés előtti próbára...
 
Szerinted mekkora élmény lenne már most télen boldog mosollyal az arcunkon gurulni evvel a kis vörös ördöggel?
 
 

Kapcsolódó termékek