
Emellett persze a kavicsos, köves utak is kemény kihívások elé tudják állítani az embert és gépet egyaránt. Ahhoz, hogy ne kelljen a sok karbantartást igénylő teleszkópokra vesztegetni a pénzünket, jó alternatívát kínálnak a fatbringák, melyeknek brutális méretű puha kerekei szinte átfolynak minden akadályon, így merev vázzal kombinálva is kiváló rázkódás csökkentésben lehet részünk.

A hagyományos bringák között az utóbbi években már komoly teret nyertek a fatbringák, mire a fekvő kerékpárok között megjelent az első ilyen modell. Ezt az angol ICE cég készítette egy hölgy felkérésére, aki segítségükkel Guinness rekordot felállítva érte el a leggyorsabbként a Déli-sarkot különleges háromkerekűjével. Az erről szóló cikkünket ide kattintva olvashatod.
Magam is kipróbáltam azt a konkrét bringát, és hihetetlen élmény volt, azóta is boldogan gondolok vissza rá! Megjelent ugyan már a kicsit átdolgozott sorozatgyártott verziója is az ICE fatjének, mely bármikor megrendelhető nálunk, de elárulom, még sajnos senkinek sincs Magyarországon belőle...
Most viszont talán változik a helyzet, mert a csehek is kijönnek egy hasonló fat háromkerekű modellel, melynek főpróbája hasonlóan havas vidéken, a befagyott Bajkál tavon volt. Erről pár hónapja, a szeptemberi Azub rekus találkozón láthattak az érdeklődők vetítéssel egybekötött személyes beszámolót is.
A legújabb információk alapján már csak pár hetet kell várnunk arra, hogy az Azub is elkészüljön a sorozatban gyártható verzió első példányával. Egyelőre csak a várható felszereltségről és az árról kaptunk információkat, de ezek nagyon biztatóak.

Az Azub FAT-Tris váza a méltán népszerű T-Tris modell kicsit módosított vázára épül. Ennek megfelelően szétszedhető és összecsukható verzióban is rendelhető lesz majd. Várhatóan 26x4,8"-es Schwalbe Jumbo Jim kerekeken fog gördülni a kicsike, így nem nagyon lesz akadály előtte. Mivel az ülést igyekeztek a lehető leghátrább tenni, ezért a hajtott hátsó kerék tapadása is maximális lesz, így a legpuhább talajban sem fog remélhetőleg kipörögni.
A sokféleképpen testreszabható IPS rendszer gondoskodik majd itt is arról, hogy mindenki megtalálja a maga számára legkényelmesebb pozíciót, hiszen ezzel szinte minden állítható lesz: a kormány, a boom és az ülés is, utóbbi három irányban, azaz előre-hátra, le-fel és dőlésszögben is!

Egy ilyen bringánál különösen fontos a váltórendszer. A kínálatban szereplők között a legjobb választás természetesen a 14 sebességes Rohloff agyváltó vagy a 18 sebességes Pinion drive, de természetesen kapható lesz majd a Fat Trike láncváltókkal is. A kormány is összecsukható lesz, mindenesetre nagyon kíváncsi vagyok a fordulókörre, mivel a nagy első kerekek miatt ez biztos megnövekszik, de hogy mennyire, arról még nincs konkrét adatunk. A várható súlyról sincs még információ, de az igényesen választott alkatrészek és a körültekintő gyártási technológiának hála remélhetőleg erre sem lesz panasz.

Minden ideálisnak tűnik tehát, egyedül az ára tántoríthat el majd sokakat. A kb 1 milliónál induló árcetli ugyan nem mondható szerénynek, de a konkurenshez képest kifejezetten barátságosnak számít. Már alig várom, hogy legkésőbb a tavaszi SPEZI kiállításon kipróbálhassam!
A videót látva elképzelhető persze, hogy nem fogom kibírni addig, és hamarabb kimegyek hozzájuk egy rendelés előtti próbára...
Szerinted mekkora élmény lenne már most télen boldog mosollyal az arcunkon gurulni evvel a kis vörös ördöggel?