Elöljáróban annyit, hogy az eredménynek nagyon örülünk, hiszen mindkét modellt kiválónak tartjuk, ezért mi is rájuk szavaztunk...
Schlitter Encore
A szavazatok 71%-át begyűjtő Schlitter Encore tulajdonképpen a Carbonrecumbent továbbfejlesztett változata. Sok ponton módosították ugyan a hazai modellt, de a hozzáértők számára egyértelmű a két modell rokonsága annak ellenére, hogy mind külcsín, mind pedig belbecs vonatkozásában voltak előrelépések. Íme pár fontos közülük:
- A vázat merevebbé tették, hogy ezáltal a hajtási hatékonyság még jobb legyen, így az Encore jelenleg a legjobbak között van, ha nem a legjobb...;
- A kormányt teljesen kicserélték, így az is merevebb lett, nagyobb helyet biztosít a kiegészítők elhelyezésére, ráadásul jobban állítható, kevéssé takarja el az előttünk lévő utat, sőt még szállításkor is kisebb helyet igényel;
- Az ülést alacsonyabbra és sokkal fektetettebbre tervezték, ehhez megváltoztatták a rögzítési rendszerét is;
- Látványosabb grafikával még inkább kívánatossá tették a korábban is tetszetős modellt.
Külön öröm a számunkra, hogy a Schlitter Encore nagyrészt hazai gyártású maradt. Továbbra is Fűzfőn gyártják a legfontosabb részeit, de még az Ambringa, azaz mi is hozzájárulunk kicsit, mivel bár csak az ülésszivacsot gyártjuk hozzá, de már ezért is a gyerekünknek érezzük valamelyest....
ICE VTX
A háromkerekűek között döbbenetes mértékű győzelem született (amin nem is csodálkozom), ugyanis a szavazatok 87%-át kapta az az ICE VTX , amely tulajdonképpen az általunk is nagyon favorizált, gyönyörű ICE Vortex továbbfejlesztett utóda. Alapvetően névjogi problémák miatt hívják egyébként másképp az új verziót, de azért a két modell között van pár különbség:
- Kicsit megrövidítették és konstrukciójában is átalakították a váz hátsó felét, így merevebb és még szebb is lett amellett, hogy a fordulókör is javult, azaz kisebb helyen meg lehet vele fordulni;
- Az ülés dőlésszögének beállítása eddig sem volt rossz, de tovább finomítottak rajta
- A zseniálisan kényelmes és kiváló oldaltartású ülés párnázása is finomodott, kicsit megszokottabb kinézetű lett;
- Minimálisan változtattak a kormány helyzetén is, illetve a hajtómű is feljebb került, hogy az alacsony VTX esetében a nagy méretű cipőt hordók sarka ne érjen le egy bukkanó esetében se.
Gratulálunk mindkét fekvőkerékpár gyártójának!
A Bentrideronline cikkét ide kattintva olvashatod.