Apache 2018-as pedelec termékbemutató

Az indiántábor

 

Kegyes volt hozzánk az időjárás, mikor a csehországi Němčice-be érkeztünk a stílszerűen Vigvam resort-ban tartott Apache termékbemutatóra. Az óriási fa vigvamban már vártak minket a jövő évi Apache elektromos kerékpárok, a vigvam előtt pedig a legtöbb modell/motor fajtából egy-egy próbálható példány. Több se kellett nekünk, bringára is pattantunk és eltekertünk a közeli erdőbe letesztelni, hogy az egyes modellek milyenek a pedálfordulat érzékelős hátsó agymotorral az Apache Power Silent+-al, illetve a két nyomatékszenzoros középmotorral: a Bosch és Bafang motorokkal.

 

Apache elektromos bringa termékbemutató

A márkanév kötelez: indián lányok a regisztrációnál az autentikusabb élményért. Reméljük, hogy jövőre a vezetőség is beöltözik és az illető beosztását a megfelelő tollakkal jelölik is!

 

A lelkek (motorok) erdeje

Az Apache ebike-okban a Bosch és Bafang Max Drive motorok sokkal természetesebb érzést adtak, mint az egyszerűbb, Apache Power Silent+ erőforrások. Utóbbi ereje nagyrészt kárpótolt minket a nyomatékszenzor hiányáért, ugyanis a Power Silent+ motorok (ezzel az E3 felszereltségi szintű ebike-okban találkozhatunk) a plusz nyomatékon felül rendelkeznek még a Power Silent motorokhoz  (az E7 és E5  szintű villanybringákat szerelik ezzel) képest egy nagy előnnyel: ez pedig az úgynevezett 'H' rásegítési szint. Ezt kiválasztva az elektromotor nem kapcsol le 25 km/h-nál, helyette 35-37 km/h-ig segít nekünk a tekerésben. Ez pedig sokak szemében nagyon vonzóvá teszi a már eleve csábító E3-as Apache ebike-okat.
 

Apache termékbemutató

Kis magyarázat az Apache ebike-ok elnevezéséhez:
A Bosch motoros gépeknél egy modell (pl: Hawk, ami a 29"-es kerékméretű merev vázas montijuk) kétféle változatban érhető el: Performance, illetve Active Line motorral. Az Apache-nál itt is érvényesül az ősi indián szólás, ami így hangzik: "Erős lónak még a nyerge is jobb. Hát még a patkója", azaz az erősebb motor mellé magasabb kategóriájú alkatrészeket is kapunk.

A Bafang Max Drive motorral szerelt elektromos kerékpárokból modellenként csak egyféle felszereltségű van, ezen gépek neve végén az 'MX' jelzi a nyomatékszenzoros Bafang motort.

A nyomolvasással még csak ismerkedők a pedálfordulat érzékelős Apache bringáknál szoktak eltévedni. A pedálfordulat érzékelős gépek mindig hátsó agymotorosak, ebből van kétféle: Silent Power (ez a gyengébbik) és a Silent Power+ (nagyobb nyomaték, kb. 35 km/h-ig tartó rásegítés). Itt kapcsolódnak be a következő megnevezések: E7, E5, E3. Ezek jelölik a felszereltségi szintet, azaz azt, hogy milyen teleszkóp, váltó, fékek vannak az ebike-on (e jelölések mindig a modell neve után jönnek). Minél kisebb a szám, annál magasabb a felszereltség. Vissza a motorokhoz: az Apache erősebbik motorja, a Silent Power+ csak a legmagasabb, azaz az E3-as felszereltségi szinttel érhető el, az E7-es és E5-ös ebike-ok a gyengébbik motorral vannak szerelve.

Bosch és Bafang Max Drive motorral csak mtb, illetve cross Apache ebike-okban találkozhatunk, Silent Power és Silent Power+ motorokkal pedig ezen felül még trekking-city bringákban is.

 

 

Törzsfejlődés

Az az idei show-n is jól látszott, hogy az Apache folyamatosan, szépen finomítja, fejleszti kínálatát. A legnagyobb újdonság, hogy 2018-ban már lesz összteleszkópos monti is Bosch Performance Line CX motorral, ami a keresztségben a Scalp nevet kapta. Meg a képzeletbeli törzsfőnöki fejdíszt is, ha már itt tartunk :)

 

Természetesebb érzést adó motorok

A törzsfőnök személyesen. Uff!

 

A változás szele nem kerülte el idén a többi elektromos kerékpárt sem, nézzük sorjában:

 

Fordulatokkal teli megoldások

Az egyik legnépszerűbb motorvariánsú Apache ebike-ok, a hátsó agymotoros Power Silent és Power Silent+ -al szerelt pedálfordulat érzékelős elektromos kerékpárok fejlődése továbbra is töretlen.

 

új összteleszkópos monti a bemutatón

A szoknyája alá lestünk egy "félintegrált" akkus Apache elektromos kerékpárnak: a váz nem csak süllyesztett az akkunál, de ki is szélesedik, hogy még finomabb legyen az átmenet.

 

Cross és mtb vonalon a jobban felszerelt (E3 és E5 szintek) pedelec-ek új vázzal várják a jövő évet. Az új váz legszembetűnőbb újítása, hogy immáron itt is "félintegrált" az akkumulátor. Ennek köszönhetően szerintünk ezek most a legszebb Apache villanybringák, hisz a kompakt méretű hátsó agymotornak hála ezeken látszik a legkevésbé, hogy "itt valami turpisság van". Az ízléses, ugyanakkor kellően izgalmas festésű váz már csak hab a tortán.

 

Pedálfordulat érzékelős kerékpárok
A törzsön belül ők álcázzák a legjobban, hogy "villámlás hátán lovagolnak".


Trekking-city vonalon sem állt meg az élet a cseh indiánoknál, szinte az összes modelljük esetében az akkumulátor búcsút intett a csomagtartónak és az ideálisabb súlyeloszlás miatt a nyeregcső mögé költözött. Ez a húzás nem csak a kezelhetőségen és a stabilitáson javított, de szerintünk a bringák kinézetén is, amik így letisztultabb megjelenéssel bírnak.
A 2017-re kéttagúra hízó Wakita család tovább bővül a jövőre, ráadásul rögtön két új taggal, a Wakita Prime-al és a Wakita Grace-el. Előbbi lényegében egy Wakita City merev vázas kivitelben és matt fényezéssel, míg a Grace már messzebb esett attól a bizonyos fától. Utóbbi ugyanis afféle "holland ebike", azaz első agymotoros, agyváltós gép.

 

A trekking-city modellek letisztultabb mejelenést kaptak
A törzs kevésbé "harcias" csoportját vezeti a Wakita Tour, jövőre akár ilyen merész színekben is.

 

 

Nyomatékos hegyinépség

 

A Bosch Performance Line CX motoros ebike-ok terén a fő változás, hogy immáron a motor be lett forgatva a vázba és szervesebb, integráltabb részét képezni annak. Ezt az érzést tovább fokozza, hogy az akkumulátor is "félintegrált", azaz némileg be van süllyesztve a vázba a CX motoros modellek esetében.
 

Bosch Performance Line CX motor a vázban
Az indiánok és a németek találkozása. A Bosch CX motor forgatva, az akku szépen süllyesztve. Karl May elégedetten csettintene egy ilyen jól sikerült indián-német "koktél" láttán!

 

Még mindig Bosch: a 2017-ben használt immáron "régi"  Bosch Active Line motorok teljesen lekerülnek a palettáról, helyét az új Active Line Plus motorok vették át. Ennek mi személy szerint nagyon örülünk, lévén, hogy még nyáron, az első Active Line Plus-al való találkozásunkkor, ez lett az egyik kedvenc Bosch motorunk. Nem véletlenül: ez a motor nem zümmög, mint a Bosch motor család többi tagja és nem érezzük a pedálon sem a "reszelést". Az már csak hab a tortán, hogy a motor belső ellenállása érezhetően kisebb lett.

 

Új Active Line Plus motor váltotta fel a régit

A törzsön egyik oszlopos tagja a Bafang család is, nem véletlenül: 80 Nm és egyre szebb megoldások.

 

Az összes, Bafang Max Drive nyomatékszenzoros, középmotoros Apache elektromos kerékpár megkapja az idei évtől elérhető beforgatott motor mellé a "süllyesztett" akkumulátorokat. Ennek köszönhetően szép, modern kinézetű és harmonikus gépek lettek a Max Drive-os Apache ebike-ok. Nem csak a szépérzékünket kényeztetik ezek a pedelec-ek, hanem a bennünk élő "kütyü bolondot" is: az eddigi fekete-fehér kijelzőt ugyanis lecserélték színes TFT panelekre. Az emellett, hogy bitang jól néz ki, informatívabb is, mint a korábbi kijelzők.

Új Apache kijelző az ebikeokon
Nagyon mutatós lesz az új színes kijelző. Bekapcsoláskor pedig szépen "beúszik" az Apache logó. Ezzel el is nyerte az "év legvagányabban induló ebike kijelzője" díjat tőlünk!

 

 

Gowąh (vége)
A rögtönzött "indián rezervátumot" elhagyva a kocsiban hazafelé egyetértettünk abban, hogy az Apache elektromos kerékpár kínálata évről évre jobb. A kétkerekűek egyre szebbek, a felszereltség is fejlődik, az árak kimondottan barátiak. Az eddigi évek és sok eladott Apache pedelec tapasztalatai alapján bizton állíthatjuk, hogy a minőség is abszolút rendben van. Ez pedig a különösen nagy kincs, lévén, hogy sok 'megfizethető' elektromos kerékpár inkább csak megfizethető, semmint megbízható.
Persze egy bringa kinézete teljesen szubjektív, így csak a saját nevünkben beszélhetünk: az Apache elektromos kerékpárok bizony mutatósak! Ahogy a márka igazgatója mondta: "attól, hogy valamit jó áron adnak, miért kéne, hogy ronda legyen?". Ezzel csak egyet tudunk érteni!


A 2018-as modelleket tartalmazú Apache elektromos kerékpár katalógust itt tudja megnézni, honlapunk az Apache ebike-okat pedig itt találja.