PEGASUS Savino Evo FS10 Lite elektromos kerékpár (750Wh, graphite matt)

Gyártó: Pegasus
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 837-40945_df
A kényelmes ebike-jairól ismert Pegasus egyik legkényelmesebb modellje ez. Egyben az egyik legkülönlegesebb is. Egyrészt egy SUV, azaz vegyes felhasználású ebike-ról van szó, ami aszfalton és enyhe terepen is kiválóan megállja a helyét. Másrészt ez a Pegasus pedelec hátul is lengéscsillapított, pont az extra komfort érdekében. Minden más a már jól megszokott: bivalyerős Bosch CX motor, 750Wh-s akku, kimagasló komfort és kezelhetőség. Ajánljuk bátran!
Kívánságlistára teszem
Vázméret
2.259.900 Ft (1.779.449 Ft + ÁFA)
PEGASUS Savino Evo FS10 Lite elektromos kerékpár (750Wh, graphite matt)
2.259.900 Ft (1.779.449 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!

Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".

Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.

A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.

A SUV / ATB (vegyes felhasználású) elektromos kerékpárokról

Egy SUV ebike jellemzően mountain bike alapokra építkezik és a montik világából ismert, hosszabb rugóutas lengéscsillapító(ka)t használ. Ennek hála a terepen jobban kezelhető lesz, mint egy hagyományos trekking vagy cross kerékpár. Erre rásegítenek a bütykösebb, terepen nagyobb tapadást adó, ballonosabb gumik is. Utóbbiak rendszerint speciális mintázattal bírnak, amin középen egy olyan futófelület található, amin aszfalton is nyugodt futást és jó tapadást eredményez. Annak érdekében, hogy igazi mindenes gép legyen egy SUV pedelec, a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők sem hiányozhatnak róla: sárvédők, világítás, csomagtartó és jellemzően kényelmesebb nyergek, illetve komfortosabb testhelyzetet biztosító kormány. Egy SUV ebike pontosan olyan, mint az autós testvérei: masszívabb, jobban "elnyeli" az úthibákat és enyhébb terepen is jobban boldogul, mint klasszikus, alapvetően aszfaltos felhasználásra szánt modellek.

Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról

Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról

PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.


Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.

Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch LED remote kezelőegységről

2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.

Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

Bosch Intuvia 100 kijelzőről

Az Intuvia 100 a Bosch új generációs, Smart System rendszerének a fekete-fehér, jól olvasható, nagyobb méretű vezeték nélküli kijelzője. Azok akik ismerik az “ős Intuvia”-t, ismerősnek fogják találni utódját az Intuvia 100-at is, hisz mérete lényegében azonos, ahogy az információk elrendezése is. Ugyanakkor nem csak újra “elsüti” az Intuvia-t a Bosch a Smart System-ben is, hanem meg is reformálja azt. Kezdésnek rögtön egy cserélhető elemes (kb. 2 évig bírja egy elem) vezeték nélküli tisztán csak kijelzőt takar az Intuvia 100, aminek egyetlen feladata az információk megjelenítése. Azaz a rendszer kezeléséhez mindenképpen szükség van egy Bosch LED Remote-ra vagy System Controller-re.
A kijelző vezeték nélküli kialakításának hála könnyen és egyszerűen, akár otthon is ráépíthető Bosch Smart System-es ebike-unkra, hiszen nem kell a vezetékek elvezetésével bajlódni, elég csak felcsavarozni a tartó kart, majd abba bepattintani a kijelzőt.
Lévén, hogy ez is egy okos kijelző, funkciói folyamatosan fejlődhetnek, ezeket otthonunk kényelméből, telefonunkon keresztül frissítve tudjuk telepíteni (ez igaz a Bosch rendszer többi elemére is!)
Az Intuvia 100, szemben a színes Bosch kijelzőkkel, fix információs nézetekkel bír, azaz az egyes, lapozható, információs ablakok nem szabhatóak testre sem a kijelzőn, sem az applikáción belül.

Cyclocomputer funkciók: túratáv, bringázással töltött idő, becsült hatótáv, átlagos sebesség, legnagyobb elért sebesség, összes megtett táv, pontos idő
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.5”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 1 db : bekapcsoló gomb
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: CR2450 gombelem (élettartam: kb 2 év)
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

10 sebességes Shimano Deore M5120 láncváltóról

A japán Shimano váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem profi felhasználásra. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!

Ez a konkrét Deore váltó egy komolyabb, (M szériás) változat, ráadásul abból is a széles áttétel tartományt lekezelni tudó (RD-M5120-10SGS) egy kimondottan széles áttétel tartományt biztosító 11-46-os fogszámú fogsorral.

Shimano MT200 tárcsafékről

Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!

Suntour XCM 34 Air (100mm) villáról

Az XCM a Suntour belépő mountain bike villa családja. az XCM 34 Air itt a magasabb tudású, levegős változat. Ennek megfelelően rugóútjuk nagyobb (ez a konkrét példány már igen tisztes, 100mm-t tud mozogni), illetve becsúszói jellemzően vastagabbak, mint a legtöbb trekking villánáé, így torziós merevségük is jobb.

Köszönhetően annak, hogy ez egy fejlettebb, levegős villa kiválóan testreszabható: be lehet állítani úgy, hogy a teljes rugóutat megfelelő ki tudja használni egy 50, illetve 100kg-s felhasználó is. Ez a villa konkrétan lock-olható (kimerevíthető), illetve még a visszaút csillapítása is állítható!

Suntour Edge LOR8 hátsó rugóstagról

Az Edge a Suntour egyik legnépszerűbb hátsó lengéscsillapítója, ha trail bringákról, ebike-okról beszélünk. Népszerűségét magas minőségének és tudásához mérten egészen barátságos árcédulájának köszönheti, nem véletlen, hogy számtalan ebike gyártó választása az Edge-re esik, amikor egy jó minőségű rugóstagot keresnek.

Természetesen ez egy levegős hátsó tag, azaz akár csak az első villák esetében, itt is a légkamra nyomásának megfelelő beálllításával tudjuk beállítani testsúlyunkhoz, illetve igényeinkhez megfelelően a tagot. Emellett az Edre LOR8 állítható visszaút csillapítást is tud.

MonkeyLoad gyorsrögzítős csomagtartóról

A MonkeyLoad gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MonkeyLoad rögzítő karjai "körülöleljék" a speciálisan kialakított "keresztgerendákat" a csomagtartón. A levételhez elég csak meghúzni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. Bónusz pont, hogy a MonkeyLoad gyorsrögzítőt akár kulccsal is rázárhatjuk a csomagtartóra, ezzel megakadályozva azt, hogy illetéktelenek is villámgyorsan le tudják kapni táskánkat/kosarunkat ebike-unkról.

Axa patkólakat gyárilag

A Pegasus egyik védjegyének számít a gyári Axa patkólakat. Ez nem csak egy kedves figyelmesség, hanem egy roppant praktikus megoldás arra, hogy le tudjuk zárni ebike-unk ha mondjuk beugrunk fagyizni egy cukrászdába. A legjobb hírt pedig a végére hagytuk: a patkólakat ugyanazzal a kulccsal nyitható, mint az akkumulátor (így nem kell külön kulcsot cipelni) és még ki is egészíthető egy lánccal, hogy a kerékpárt ténylegesen ki is tudjuk kötni valamihez.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System'
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube 'Smart System'
akkumulátor kapacitásinformation_mark 750 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (4A)
kijelző Bosch Led Remote + Intuvia 100 okostelefonnal összekapcsolható kijelző
okostelefonos kompatibilitás Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Grafit
felhasználási területinformation_mark Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen)
teherbírás Normál
megengedett össztömeg 150 kg
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa SUNTOUR XCR 34 Air LOR, Boost
rugóút (első villa) 100mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) Suntour Edge LOR8
rugóút (hátsó tag) 100mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29
gumi (első) SUPERO All Ground Anti-Puncture (28 x 2.45 / 62-622)
gumi (hátsó) SUPERO All Ground Anti-Puncture (28 x 2.45 / 62-622)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore RD-M5120-SGS Shadow Plus - 10 sebesség
fokozatok száma 10 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO Deore 10-fach, 11-46T
váltókarok SHIMANO Deore SL-M4100
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO BR-MT200
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 180/180
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Igen, állítható
markolat ERGON GP-10
nyereg ZECURE Comfort Men
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső LIMOTEC Alpha 1, 34,9 dropper nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa FUXON FS-50 EB, 50 Lux LED
hátsó lámpa FUXON R-Glow S EB, mit COB Technologie
csomagtartó van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
extrák Axa Block XXL patkólakat (akkumulátor zárának kulcsával nyitható)
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország
Ambringa selection Ambringa Selection tag