Leírás és Paraméterek
A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!
Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".
Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.
A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról
PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch LED remote kezelőegységről
2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.
Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
8 sebességes Tektro T350 láncváltóról
A Tektro váltókkal ritkábban találkozunk, a gyártó leginkább fékrendszereiről ismert. Az utóbbi években viszont fejlesztettek pár igen figyelemre méltó láncváltót is. Mint ez, a 8 sebességes RT-T350. A Shimano-nál már megszokhattuk, hogy ha egy váltó 8 sebességes, akkor nem számíthatunk nagy áttétel tartományra, 11-34-es fogszám környékén érnek véget a japánok 8-as váltói. Ez a Tektro váltó viszont egészen 11-42-es fogszámig elmegy, azaz az áttétel tartománya már szélesnek mondható. Ez a meredek emelkedőkön mind nekünk, mind a motornak nagyon jól fog jönni. A kevesebb sebesség fokozatot pedig egy elektromos kerékpár esetében nem nevezném hátránynak, hiszen kimutathatóan kevesebbet váltanak az ebike tulajdonosok.
Tektro HD-T280 tárcsafékről
A HD-T280 a Tektro kimondottan trekking, azaz túra felhasználáshoz tervezett hidraulikus tárcsaféke. Könnyen kezelhető és kellő fékerővel bír, így hű társunk lesz a túrázásaink során hosszú ideig. A hidraulikus működésnek hála ez a fék finomabban adagolható, mint egy mechanikus fék, így a fékezés precízebb lesz és kevésbé fárasztó a kezeknek.
Suntour NEX 25 villáról
A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja. Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk. Ez a konkrét villa egy nagyobb kényelmet adó, 75mm-es rugó utas változat, ami érdemi fejlődés (+19%) a legtöbb gyártó által használt 63mm-es rugóúthoz képest.
MonkeyLoad gyorsrögzítős csomagtartóról
A MonkeyLoad gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MonkeyLoad rögzítő karjai "körülöleljék" a speciálisan kialakított "keresztgerendákat" a csomagtartón. A levételhez elég csak meghúzni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. Bónusz pont, hogy a MonkeyLoad gyorsrögzítőt akár kulccsal is rázárhatjuk a csomagtartóra, ezzel megakadályozva azt, hogy illetéktelenek is villámgyorsan le tudják kapni táskánkat/kosarunkat ebike-unkról.
Axa patkólakat gyárilag
A Pegasus egyik védjegyének számít a gyári Axa patkólakat. Ez nem csak egy kedves figyelmesség, hanem egy roppant praktikus megoldás arra, hogy le tudjuk zárni ebike-unk ha mondjuk beugrunk fagyizni egy cukrászdába. A legjobb hírt pedig a végére hagytuk: a patkólakat ugyanazzal a kulccsal nyitható, mint az akkumulátor (így nem kell külön kulcsot cipelni) és még ki is egészíthető egy lánccal, hogy a kerékpárt ténylegesen ki is tudjuk kötni valamihez.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 750 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (4A) |
kijelző | Bosch LED Remote 'Smart System' okostelefonnal összekapcsolható kezelő |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Grafit |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | SUNTOUR NEX-E25 |
rugóút (első villa) | 75mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | SUPERO Optima Safe Anti-Puncture (28 x 2.00 / 50-622) |
gumi (hátsó) | SUPERO Optima Safe Anti-Puncture (28 x 2.00 / 50-622) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Tektro RD-T350, 8 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 8 sebesség |
fogaskoszorú | TEKTRO CS-M330-8, 11-42T |
váltókarok | TEKTRO SL-M350-8 |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-T280 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Igen, állítható |
markolat | Sport Ergo |
nyereg | Comodoro Comfort Plus |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | FUXON FS-50 EB, 50 Lux LED |
hátsó lámpa | FUXON R-232 EB, mit COB Technologie |
csomagtartó | van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
extrák | Axa Victory patkólakat (akkumulátor zárának kulcsával nyitható) |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |