Leírás és Paraméterek
A Pegasus egy több, mint 40 éves prémium német gyártó, akik abból a szempontból (is) különlegesek, hogy a kínálatuk nagyon specifikus. Olyan gyártókkal Dunát lehet rekeszteni, akik mindent gyártanak (monti, cross, túra, városi stb.). Olyanokból is van egy pár, akik egy területre fókuszálnak, ez az esetek túlnyomó részében azonban a mountain bike-ok világát jelenti. A kimondottan túra, illetve városi ebike-okat tervező és gyártó márkákból már sokkal-sokkal kevesebb van. A Pegasus pedig ilyen szerencsénkre!
Ez a dedikált fókusz meg is látszik a Pegasus elektromos kerékpárjain. Itt egy dolog számít egy új modell tervezésekor: legyen kényelmes és kiválóan kezelhető (azon felül persze, hogy technikailag és esztétikailag TOP legyen). Annak hála, hogy a cég tervezőinek nem kell a különféle -jelentősen eltérő- felhasználási kategóriák között "szétszakadniuk", 40 éven át "faraghatták" a tökéletes túra, illetve városi kerékpár "receptjét".
Ez pedig testet ölt minden egyes Pegasus modellben, amik szerintünk és a vevők visszajelzései alapján is kategóriájukban az egyik, ha nem a legkomfortosabb ebike-oknak számítanak. Olyannak, amin már az első ülésre otthon érezzük magunkat. Olyan megoldásokkal találkozhatunk itt, amik más gyártók versenytárs modelljeiben jellemzően nem találkozhatunk: nagyobb, 63mm helyett 75mm-es rugóút az extra kényelemért, átütőtengelyes első villa az extra kezelhetőségért és praktikumért, hogy csak párat említsünk.
A gyártó szinte a teljes palettájában a Bosch motorjait használja (másik a Pinion MGU, ami először többek között a Pegasus pedelec-ekben debütált), így elektromos rásegítés terén is a legjobbat fogjuk kapni.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
Bosch Performance Line CX 4. gen motorról
Ez a Bosch csúcs motorja a Bosch eBbike System 2 részeként. Ez az egyik legkönnyebb, legkisebb és közben mégis a legerősebb motorja. A 2020-as modellévben debütált ez a 4. generációs motor a Bosch eBike System 2 rendszer részeként.
Főképp elektromos hegyi kerékpárokban találkozhatunk vele, azonban mára gyakori, hogy prémium trekking pedelec-ekben is egy CX motor adja a “talpalávalót”.
Lévén, hogy ezt az erőforrást alapvetően mountain bike-okba szánták, találunk rajta egy úgynevezett “eMTB” módot, ami lényegében a felső 3 (összesen 4 van) rásegítési szint között vált automatikusan, a mi nyomatékunkhoz igazodva, illetve átprogramozott erőleadásával igyekszik minket átsegíteni a legkeményebb terepen is.
Érdekesség, hogy ez a motor 2020-ban még 75Nm-es csúcsnyomatékkal debütált, de pár hónappal megjelenése után a Bosch egy szoftverfrissítéssel ezt 85Nm-re emelte, illetve tovább fejlesztette az eMTB módot is.
A Bosch motoros elektromos kerékpárok esetében ezzel a motorral nagyon gyakran találkozhatunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube akkumulátorról
Az PowerTube a Bosch vázba, az alsó csőbe rejtett akkumulátorát jelenti. Az akkumulátor természetesen -kulccsal kinyitva- ki is vehető a vázból és külön is tölthető a kerékpártól. Ebben a kerékpárban egy 500Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch Intuvia kijelzőről
A Bosch egyik legrégebbi és legelterjedtebb kijelzője az Intuvia, ami 2013-as bevezetése óta elektromos kerékpárok több százezreinek kormányát díszíti. Egy kiforrott, jól átgondolt kijelzőről van szó, amin minden adat jól olvasható, köszönhetően az állandó háttérvilágításnak és a nagyobb betűnek. Az Intuvia levehető az ebike-ról és ilyekor is "használható", köszönhetően a bépített akkumulátorának (meg tudjuk nézni például a megtett távot, az átlag sebességünket stb). Az Intuvia kijelzőt egy, a kormány bal oldalára szerelet vezérlővel irányítjuk alapvetően (kivéve a bekapcsolás és a vilgítás kapcsoló, mivel ezek magán csak az Intuvia-n vannak meg).
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, pontos idő, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.8”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 8 db, 4 db a kijelzőn (reset, bekapcsoló gomb, információs gomb és világítás kapcsoló) és 4 db a kezelőn (+, -, információs gomb és a toló támogatás gombja)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
9 sebességes Shimano Altus láncváltóról
Az Altus váltók a japán Shimano megfizethető váltói. A belépő kategóriában középtájon helyezkednek el tudásuk és precizitásuk alapján. Szerencsére már ezek a váltók is sokkal pontosabban és megbízhatóbban váltanak, mint a Shimano belépő váltó családjának tagjai, a Tourney váltók.
Ez a konkrét Altus váltó egy 9 sebességes változat egy átlagos áttétel tartományt biztosító 11-34-es fogszámú fogsorral.
Tektro HD-T275 tárcsafékről
A HD-T275 a Tektro kimondottan trekking, azaz túra felhasználáshoz tervezett hidraulikus tárcsaféke. Könnyen kezelhető és kellő fékerővel bír, így hű társunk lesz a túrázásaink során hosszú ideig. A hidraulikus működésnek hála ez a fék finomabban adagolható, mint egy mechanikus fék, így a fékezés precízebb lesz és kevésbé fárasztó a kezeknek.
Suntour NEX-E25 DS (63mm) villáról
A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja (de nem a belépő villa, annál jobb!). Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk.
Ez a konkrét villa egy 63mm-es -átlagos trekking- rugóúttal várja az úthibákkal való találkozást.
i-Rack II gyorsrögzítős csomagtartóról
Az i-Rack II gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és becsúsztatni a táska/kosár alján lévő "lemezeket" a csomagtartóban kialakított helyükre. A sikeres felhelyezést az i-Rack II retesz halk kattanása jelzi, ami meggátolja a táskát/kosarat abban, hogy magától kioldjon a csomagtartóról. A levételhez elég csak benyomni a piros a kioldó gombot és egyszerűen lehúzni táskánkat, kosarunkat.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube |
akkumulátor kapacitás | 500 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch Compact Charger (2A) |
kijelző | Bosch Intuvia |
okostelefonos kompatibilitás | Opcionális okoskijelzőre (pl: Bosch Kiox, SmartphoneHub) történő csere esetén igen |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Trapéz (női) |
szín | Szürke |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NEX-E25 DS CTS 63mm |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Supero Optima Safe (47-622 / 28 x 1.75) |
gumi (hátsó) | Supero Optima Safe (47-622 / 28 x 1.75) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Altus M2000 SGS-shadow, 9 sebesség |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano CS-HG200 11-34T |
váltókarok | Shimano Altus 9 sebesség kijelzővel |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-T275 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 160/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Igen, állítható |
nyereg | Comodor |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | Fuxon FS-50 EB |
hátsó lámpa | Fuxon R-232 EB LED |
csomagtartó | van, teljes értékű (és i-Rack kompatibilis is) |
sárvédő | van |
extrák | MonkeyLink mágneses-mechanikus kulacstartó |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |