Leírás és Paraméterek
Az osztrák KTM márkát talán nem kell sokaknak bemutatni, hiszen itthon az egyik legismertebb prémium gyártóról van szó. Érdekesség, hogy habár sokan a motorkerékpár gyártóval egy kalap alá veszik a KTM ebike-okat, azoknak valójában nincsen közük a motorokhoz, két külön, egymástól független cégről beszélhetünk.
A KTM elektromos kerékpárok kínálata kimondottan széles, hiszen a híres narancssárga logóval ellátva találkozhatunk trekking, city, cross, SUV és mountain bike. Ezen kategóriákon belül pedig többféle felszereltségi szintű ebike-al készül elcsábítani a leendő vásárlókat a KTM.
Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!
A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.
Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról
Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Bosch PowerTube 750 (Smart System) akkumulátorról
PowerTube néven a Bosch újabb, vázba rejtett, úgynevezett integrált akkumulátoraival találkozhatunk. Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor kivételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van bezárva a vázban kialakított bölcsőjébe, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. A kivételhez a zár kulcsán kívül nem lesz szükségünk másra, az akku könnyen és gyorsan kivehető (kívülről nem látjuk, mivel jellemzően a gyártók egy műanyag/alu fedlappal takarják el).
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Kapacitás: 750Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe rejtett bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,3 kg
Akkumulátor ház anyaga: alumínium
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ebben a kerékpárban egy 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch LED remote kezelőegységről
Ez a kijelző/kezelőegység debütált az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300/500 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.
Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
12 sebességes Sram SX Eagle láncváltóról
Az SX Eagle az amerikai SRAM kedvező árú, 12 sebességes, extra széles áttétel tartományt biztosító mountain bike láncváltója. Ha a sokak által jobban ismert Shimano minőségi hierarchián szeretnék elhelyezni az SX Ealge-t, akkor azt mondhatjuk, hogy egy szinten van az egyik kedvenc Shimano váltó családunkkal, a Deore-al.
Ez a konkrét SX Eagle váltó láncváltó a 11-50-es fogszám tartományú fogsornak hála extra széles áttétel tartományt biztosít, pariban van a Shimano extra széles fogsoraival.
Shimano MT420 tárcsafékről
Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Egy hatékony és jól adagolható erős fékrendszer!
RockShox 35 Silver TK villáról
A RockShox neve egyet jelent a legtöbbeknek a minőségi első lengéscsillapítókkal, nem véletlenül. Az amerikai gyártó az évek alatt bebizonyította, hogy ha első lengéscsillapítóról van szó, ők is ott vannak az ős rivális, a Fox mellett a csúcson. A "35"-ös családba tartozó villák ennek a patinás gyártónak a belépő mtb villája, amit középhaladó montisoknak ajánlanak első sorban. Természetesen ez is egy levegős konstrukciójú lengéscsillapító, azaz a villa nem csak könnyebb, mint az acélrugós változatok, de lehetőségünk van arra, hogy a kerékpáros testtömegéhez állítsuk be a villát, így testsúlytól függetlenül úgy fog mozogni a villa, ahogy az ideális!
Kiváló ár-érték arányú villa, főleg azok fogják szeretni, akik valami komolyabbra vágynak, mint az alap levegős villák, de közben azért nem szeretnének az árral sem elszállni, ugyanakkor ragaszkodnak ahhoz, hogy egy megbízható, minőségi villájuk legyen.
Ez a konkrét 35 Silver TK 160mm rugóúttal bír.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése
i
|
Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor
i
|
Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel
i
|
25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás
Ah = 370Wh)
">
i
|
750 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (4A) |
kijelző | Bosch LED Remote 'Smart System' okostelefonnal összekapcsolható kezelő |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váz típusa
i
|
Diamond (férfi) |
szín | Fekete |
felhasználási terület
i
|
Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | RockShox 35 Silver TK 29" 160mm 15x110 taper |
rugóút (első villa) | 160mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | Suntour Tri-Air 3CR 3-Pos 250x70 |
rugóút (hátsó tag) | 160mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
kerékméret | 29 (elől) / 27.5 (hátul) vegyesen |
gumi (első) | Schwalbe Nobby Nic Perf. Folding (29 x 2.6 / 65-622) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Nobby Nic Perf. Folding (27.5 x 2.8 / 70-584) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Sram SX Eagle 12 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | SRAM SX Eagle PG-1210 (11-50) |
váltókarok | SRAM SX Eagle singleClick |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano M4100 / MT420 4-Piston |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | ![]() |
nyereg | Selle Italia Model-X Flow |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | KTM COMP II dropper internal |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
világítás | Opcionálisan |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | ![]() |
ország | Ausztria |