Leírás és Paraméterek
A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.
A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).
Cross elektromos kerékpárokról
A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.
Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!
Giant SyncDrive Core motorról
A Giant SyncDrive motorok talán első blikkre nem tűnhetnek ismerősnek, viszont ha azt mondjuk, hogy Yamaha, már többeknek felcsillanhat a szemük. A japán Yamaha adja ugyanis a Giant SyncDrive motorjainak alapját. Azaz alapvetően egy erősen személyre (a Giant igényeinek, elvárásainak megfelelő) Yamaha motorról beszélhetünk. Azaz tapasztalatból itt sincs hiány, kiforrott, fejlett pedelec rendszerről beszélhetünk.
Ezen erőforrások közül a SyncDrive Core a belépő modell a Giant motorok világába. Viszont nem akármilyen antréról beszélünk, hisz a Core motor több szempontból is maga mögé utasítja az egyik legnépszerűbb gyártónak, a Bosch-nak a belépő motorját, az Active Line-t (BES2). Utóbbi 40Nm csúcsnyomatékkal bír és 250%-os maximális rásegítéssel. A Core motor ezzel szemben 50Nm csúcsnyomatékkal és 300%-os legnagyobb rásegítéssel segít a pedálozásban. Ezt pedig a gyakorlatban is érezni fogjuk!
Alapvetően elmondható, hogy habár a Core motor nem fogja “letépni a fejünket”, meredek emelkedőkön is hathatós támogatást tud nyújtani, miközben fogyasztása kiváló, így adott kapacitású akkumulátorból remek távokat tudunk megtenni vele. Mindezt ráadásul halkan, kultúrált működés mellett.
Ami még nagy piros pont, hogy ez az erőforrás rendelkezik egy “automata móddal”, amikor a rendszer a pedálozásunk alapján állítja a rásegítés erősségét is. Azaz ha nagyon beletaposunk a pedálba, a rendszer nem csak, hogy megtöbbszörözi az erőnket, mint egy “sima” nyomatékszenzoros motor, de a “rásegítési szintet” is feljebb kapcsolja, így még jobban megtöbbszöröződik az erőnk (pl: 100% helyett 300%-ra állítja a rásegítés mértékét).
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 50Nm
Legnagyobb rásegítés: 300%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 300%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg
Giant EnergyPak akkumulátorról
Az EnergyPak nevet a Giant-nél a vázba/ra rejtett akkumulátor kapja. Szigorúan nézve egy vázra (az alsó cső tetejére) szerelt akkumulátorról beszélhetünk, amit körbevesz egy dizájn elem, aminek hála az akkumulátor "egybeolvad" a kerékpárral. Kialakításának hála könnyen és gyorsan kivehető. Kivett akkuval az alsó cső pedig jóval vékonyabb (így egyszerűbben befogatható bizonyos szállítókba például), mint a klasszikus integrált akkuk esetében.
Ez a konkrét akkumulátor 400Wh kapacitású.
A Roam E+ pedelec-ek (a GTS, klasszikus férfi vázas és STA trapéz, azaz női vázas) a Giant legkedvezőbb áron elérhető elektromos rásegítéses kerékpárjai.
A Roam E+ ebike-ok alapvetően 28"-as kerékméretű, cross bringák, azaz remek választás könnyedebb terepen, illetve aszfalton való használatra is. Hogy az emelkedők se legyenek olyan izzasztóak, a Giant egy SyncDrive Core motorral látta el ezt az ebike-ot, ami maximális 50Nm-es nyomatékával és 300%-os rásegítésével teszi könnyebbé az életünket.
A motort egy vázba rejtett, 400Wh kapacitású akkumulátor látja el energiával, míg a pedelec rendszert egy okostelefonnal összekapcsolható RideControl ONE vezérlőn keresztül irányíthatjuk.
A Roam E+ pedelec-ek 9 sebességes Shimano Alivio váltóval és hidraulikus Tektro tárcsafékekkel lettek szerelve, míg az első lengéscsillapításért a más bringáknál is jól bevált Suntour NEX E25 villa felel.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Giant SyncDrive |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Giant SyncDrive Core |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 50Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 300% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Giant EnergyPak |
akkumulátor kapacitás | 400 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Giant EnergyPak 4A Fast charger |
kijelző | Giant RideControl ONE |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Trapéz (női) |
szín | Fekete |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NEX E25 |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Giant Crosscut Gravel 2 (28 x 1.70 / 622-45) |
gumi (hátsó) | Giant Crosscut Gravel 2 (28 x 1.70 / 622-45) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Alivo M3100-9 SGS Shadow - 9 sebesség |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano CS-HG200 (11-36) |
váltókarok | Shimano SL-M2000 |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-M275 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Giant Sport Comfort |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
nyeregcső | Giant 30.9mm forged aluminium |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Opcionálisan |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK |
Interaktív virtuális bemutató