Leírás és Paraméterek
A Giant a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártója, talán nem véletlenül, hisz a név kötelez! Elektromos kerékpárokat a legtöbb mai márkához képest már rendkívül korán, 2006-tól gyártanak, aminek hála az ebike piac egyik öregjének tekinthetjük. Pedelec fronton (is) elmondható, hogy modelljeikkel egészen a közép kategóriától a csúcs kétkerekűekig bezárólag találkozhatunk. Jellemző a Giant ebike-jaira, hogy -a saját ALUXX ötvözetüknek is hála- valamivel könnyebbek, mint versenytársaik.
A Giant márka másik jellegzetessége pedelec fronton a saját fejlesztésű ebike rendszer, amivel nem sok gyártó büszkélkedhet, pláne nem ekkora volumenben és sokszínűségben. A Giant SyncDrive motorok Yamaha alapokon nyugszanak, viszon saját szoftverrel és egyedi megoldásokkal megfűszerezve. A többi részegység (akkumulátorok, kijelzők stb.) házon belül kerülnek fejlesztésre, a Giant-től megszokott és elvárható magas minőségben és tudással (náluk például évek óta van már okostelefonos összekapcsolhatóság).
Cross elektromos kerékpárokról
A klasszikus trekking, azaz túra és a SUV modelljeink között helyezkednek el félúton. Filigránabbak, mint egy trekking kerékpár, ugyanakkor jellemzően hiányoznak róluk a kényelmi extrák (pl: állítható dőlésszögű kormánybefogó) vagy a praktikus túra kiegészítők (ez leggyakrabban a csomagtartó). Kerékméretük 28-as, akárcsak a túra pedelec-eké és gumijuk vastagsága is inkább vékonyabbnak mondható, semmint egy ballonos, montis guminak. Ha már gumik: a cross ebike-ok gumi bütykösebb, így porózusabb terepen is jobb tapadással bírnak, mint egy klasszikus túra modell.
Ajánljuk azoknak a cross modelleket, akik egy filigránabb, sportosabb ebike-ot keresnek ami kemény talajon (aszfalt, döngölt földút) érzi magát igazán otthon, de murvás felületen sem jön zavarba. Ha jellemzően inkább túráznál, javasoljuk még a trekking ebike-jainkat is, ha viszont nagyon vegyes terepen használnád leendő ebike-od és erdőbe is gyakran tekernél, a cross modelleken kívül nézz szét SUV elektromos kerékpárjaink között is!
Giant SyncDrive Sport motorról
A SyncDrive Sport motor a Giant erősebbik motorjai közé sorolható, illetve úgy általánosságban is az erősebb ebike motorok táborát erősíti. Csúcsnyomatéka 70Nm, ami pár éve még a csúcsmotorok szintje volt! Ami viszont a mai napig nagyon impresszív szám, az a motor legnagyobb rásegítése, ami 350% Ennek hála a Sport-ot kimondottan erős, "harapós" motornak érezzük!
A motor működése is kimondottan kultúrált és kifinomult, nem rángat, profin teszi a dolgát! Ami még nagy piros pont, hogy ez az erőforrás rendelkezik egy “automata móddal”, amikor a rendszer a pedálozásunk alapján állítja a rásegítés erősségét is. Azaz ha nagyon beletaposunk a pedálba, a rendszer nem csak, hogy megtöbbszörözi az erőnket, mint egy “sima” nyomatékszenzoros motor, de a “rásegítési szintet” is feljebb kapcsolja, így még jobban megtöbbszöröződik az erőnk (pl: 100% helyett 350%-ra állítja a rásegítés mértékét).
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 70Nm
Legnagyobb rásegítés: 350%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 350%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, Eco, Tour, Active, Sport és Power. Illetve az említett Automata mód, amikor ezek között magától vált a rendszer.
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,4 kg
Giant EnergyPak akkumulátorról
Az EnergyPak nevet a Giant-nél a vázba/ra rejtett akkumulátor kapja. Szigorúan nézve egy vázra (az alsó cső tetejére) szerelt akkumulátorról beszélhetünk, amit körbevesz egy dizájn elem, aminek hála az akkumulátor "egybeolvad" a kerékpárral. Kialakításának hála könnyen és gyorsan kivehető. Kivett akkuval az alsó cső pedig jóval vékonyabb (így egyszerűbben befogatható bizonyos szállítókba például), mint a klasszikus integrált akkuk esetében.
Ez a konkrét akkumulátor 500Wh kapacitású.
Giant RideControl Dash kijelzőről
Egy kimondottan friss Giant kijelzőről beszélhetünk a RideControl Dash esetében, ami valójában egy kezelőegységgel egybeépített színes kijelző. Kompakt méretének hála megjelenése nem tolakodó, maga az egység nincs útban, ezáltal nagyobb biztonságban is van, mint a nagy kijelzők, ugyanakkor a kijelző kellően informatív és jól olvasható. Mint a többi Giant kijelző, ez is összekapcsolható a Giant okostelefonos RideControl applikációjával, amin keresztül több információt is kaphatunk bringánkról, illetve finomhangolhatjuk a rásegítési szinteket is.
A kijelző átmérője 1,4”, ugyanakkor az átgondolt szoftvernek hála jól látható még menet közben is, hisz az egyes cyclocomputer funkciókat külön-külön tudja megmutatni, melyek között az információs gombbal tudunk váltani bármikor. Amit még nagyon szeretünk ebben a kijelzőben, hogy százalékosan meg tudja mutatni az akkumulátor töltöttségét, így nem kell 5 darab rovátkára hagyatkoznunk, hogy hol áll az akkunk (mint a Bosch Intuvia, vagy a Giant RideControl Ergo esetében). De emellett más olyan funkcióval is bír, amivel csak a komolyabb, nagyobb kijelzők: össze lehet párosítani például kompatibilis pulzusmérőkel, így akár a kijelzőn is nyomon tudjuk követni pulzusunkat. Mi emellett nagyon szeretjük a pedálfordulatunk kijelzését is. Utóbbi két funkció még mindig nem tekinthető gyakorinak az ebike-ok világában.
Cyclocomputer funkciók: *összes megtett táv, pillanatnyi sebesség, becsült hatótáv, túratáv, bringázással töltött idő, átlagsebesség, legnagyobb sebesség, pulzus, pedálfordulat
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: igen
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 1.4”
Színek: igen, színes kijelző
Okostelefonnal összekapcsolható: igen, Giant RideControl applikációval
Gombok száma: 6 db (rásegítés fel, rásegítés le, információs gomb, toló támogatás aktiváló, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP67 (por ellen teljes mértékben védett és vízbe merétítés ellen 1 méteres mélységig 30 percig védett)
9 sebességes Shimano Alivio láncváltóról
Az Alivio családba a Shimano legjobb, még belépő szintű váltói tartoznak. Az ebike-ok kapcsán is népszerűnek mondható az Alivio, mivel kedvező az ár-érték aránya és fenntartása is kevesebb költséggel jár, mint a nagytestvér Deore esetében. Utóbbival (mint a másik népszerű váltó családdal) összevetve elmondható, hogy az Alivio váltók áttétel tartománya (ezáltal a "mászási képessége") nem annyira széles, illetve a váltás gyorsasága és pontossága sem ér fel a Deore szintjére. Viszont itt megjegyeznénk, hogy még mindig egy jól, megbízhatóan és pontosan működő váltóról beszélünk, ami felülmúlja a Shimano belépő váltóit (pl: Acera)! Trekking és SUV felhasználásra szerintünk jó választás a 9 sebességes modern Alivio is, nem véletlen, hogy rendkívül sokféle, márkás ebike-ban találkozhatunk vele!
Ez a konkrét váltó egy montis változat (RD-M3100), ami egy, az átlagosnak mondható áttétel tartományt biztosító 11-36 fogas fogsorral van párosítva.
Tektro HD-M275 tárcsafékről
A HD-M275-el kezdődik a Tektro kimondottan mtb, azaz hegyi kerékpáros felhasználáshoz tervezett hidraulikus tárcsafék kínálata. Könnyen kezelhető és kellő fékerővel bír, így hű társunk lesz a túrázásaink során hosszú ideig. A hidraulikus működésnek hála ez a fék finomabban adagolható, mint egy mechanikus fék, így a fékezés precízebb lesz és kevésbé fárasztó a kezeknek.
Suntour NEX-E25 DS (63mm) villáról
A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja (de nem a belépő villa, annál jobb!). Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk.
Ez a konkrét villa egy 63mm-es -átlagos trekking- rugóúttal várja az úthibákkal való találkozást.
MIK rendszerről
A MIK gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a MIK rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Giant SyncDrive |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Giant SyncDrive Sport |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 70Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 360% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Giant EnergyPak |
akkumulátor kapacitás | 500 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Giant EnergyPak 4A Fast charger |
kijelző | Giant RideControl Dash színes kijelző |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Sötétzöld |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NEX E25 DS |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Giant Crosscut Grael 2 (622-45 / 28 x 1.70) |
gumi (hátsó) | Giant Crosscut Grael 2 (622-45 / 28 x 1.70) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Alivio RD-M3100-9 SGS Shadow, 9 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 9 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano CS-HG200-9 (11-36) |
váltókarok | Shimano Altus |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Tektro HD-M275 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 180/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) | Nem, a kormány szöge fix |
nyereg | Selle Royal Vivo Ergo Moderate |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | Axa BlueLine 30Lux Steady E6 |
hátsó lámpa | Axa BlueLine Steady E6 |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK |
Interaktív virtuális bemutató