Leírás és Paraméterek
A Gepida az egyik legnagyobb magyar név az elektromos kerékpárok piacán. Kerékpárjaik magasabb, a német piacon is érvényesülni képes minőséget képviselnek, így nem csak hazánkban, de Németországban is népszerűen a Gepida ebike-ok. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember megtalálhassa számítását egy Gepida pedelec-ben, a gyártó kínálatában a komolyabb, Bosch motoros gépek mellett kedvezőbb árú, Bafang Maxdrive motorral szerelt ebike-okkal is találkozhatunk. A Gepida fő fókusza leginkább a trekking, illetve city kerékpárokon van, illetve újabban a SUV modelleken.
Folding (összecsukható) kerékpárokról
Az elektromos összecsukható kerékpárok kínálata jóval szűkebb, mint a többi felhasználási kategóriáé, de szerencsére ez még nem jelenti azt, hogy aki egy könnyen és kis helyen szállítható vagy éppen tárolható ebike-ra vágyik, az hoppon maradna. Folding ebike-jaink a váz felénél "félbe hajthatóak" egy erős és megbízható zsanér segítségével. Emellett a kormány is lehajtható az első kerék mellé, így a helyigénye minimális egy ilyen pedelec-nek! A 20-as kerekeknek hála, ráadásul ha összecsukott állapotban szállítjuk a tömegközlekedésen folding ebike-unk, akkor poggyásznak tekinthetőek, így szállításuk ingyenes. Ezért ideális választás egy ilyen kerékpár az ingázóknak.
A kis kerekeknek hála a városi forgalomban is könnyen kezelhetőek ezek a pedelec-ek. Jellemzően kisebb az akkumulátor kapacitása az ilyen modelleknek, hiszen nagy túrákra nem ezek a bringák számítanak a legnépszerűbb választásnak, így a könnyű szállíthatóság érdekében inkább a kisebb hatótávot (30-60km jellemzően) biztosító akkukal dolgoznak a gyártók.
A Bosch Active Line Plus (BES2) motorról
A kedvenc belépő szintű Bosch elektromotorunk (ugyanakkor nem ez a leggyengébb Bosch motor, az “kistestvérének”, az Active Line-nek a “titulusa” )
Könnyű, takarékos és emellett városi használtra, illetve túrázásokhoz elegendő erővel is bír. Mindeközben rendkívül halk és minimális ellenállása van, így kikapcsolt rásegítéssel is könnyen tekerhető (vagy ha átléptük a 25 km/h-s sebességet).
Ez a motor is egy, a Bosch 2018-as modellévvel debütált 3. generációs motorok közül, a Bosch eBike System 2 rendszerhez tartozik.
Kompatibilis mindkét váltótípussal (lánc, illetve agy) és a kontrafékes agyváltókkal is. Az agyváltós változat ugyanakkor valamivel kisebb maximális rásegítést ad (270% helyett 250%-et) mint a láncváltós verzió. Erre az agyváltó épségének megóvása miatt van szükség.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 50Nm
Legnagyobb rásegítés: 275% (láncváltóval) és 250% (agyváltóval)
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 275, illetve 250%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, TOUR, SPORT és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,2 kg
Bosch PowerPack 500 (BES2) akkumulátorról
PowerPack néven a Bosch a vázra szerelt, úgynevezett “külső” akkumulátoraival találkozhatunk. Ezek 2014 óta vannak a piacon, tehát egy kiforrott konstrukcióról beszélhetünk, ami a Bosch eBike System 2 rendszerű pedelec-eket látja el árammal.
Egyértelműen első osztályú akkumulátorról beszélhetünk, a Bosch az egyik legjobb és legmegbízhatóbb akkukkal szereli ebike-jait.
Az akkumulátor természetesen le is vehető a vázról, így külön is tölthető. De ha arra van szükség, magán a kerékpáron hagyva is tölthetjük a vázon található töltő csatlakozón keresztül.
Az akkumulátor levételéhez ugyanakkor -szerencsére- szükségünk lesz a kulcsára, hisz azzal van rázárva a vázra, így nem kell attól tartanunk, hogy illetéktelenek csak úgy lekapják bringánkról az utcán. Érdekesség, hogy több gyártóval is találkozhatunk (pl: Pegasus), akik patkólakatot is adnak elektromos kerékpárjaikhoz, amit ugyanazzal a kulccsal nyithatunk/zárhatunk, mint az akkut.
Magán az akkumulátoron találunk egy gombot, amit megnyomva akár az egész Bosch rendszert is be tudjuk kapcsolni, illetve ha levettük ebike-unkról az akkut, ellenőrizni tudjuk a gomb mellett található led-ek segítségével az akku töltöttségét.
Kapacitás: 500Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázra szerelt dokkolón
Technológia: Li-ion
Tömeg: 2,7kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Ez a konkrét PowerPack akkumulátor 500Wh kapacitású. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch Intuvia kijelzőről
A Bosch egyik legrégebbi és legelterjedtebb kijelzője az Intuvia, ami 2013-as bevezetése óta elektromos kerékpárok több százezreinek kormányát díszíti. Egy kiforrott, jól átgondolt kijelzőről van szó, amin minden adat jól olvasható, köszönhetően az állandó háttérvilágításnak és a nagyobb betűnek. Az Intuvia levehető az ebike-ról és ilyekor is "használható", köszönhetően a bépített akkumulátorának (meg tudjuk nézni például a megtett távot, az átlag sebességünket stb). Az Intuvia kijelzőt egy, a kormány bal oldalára szerelet vezérlővel irányítjuk alapvetően (kivéve a bekapcsolás és a vilgítás kapcsoló, mivel ezek magán csak az Intuvia-n vannak meg).
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, pontos idő, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.8”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 8 db, 4 db a kijelzőn (reset, bekapcsoló gomb, információs gomb és világítás kapcsoló) és 4 db a kezelőn (+, -, információs gomb és a toló támogatás gombja)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
8 sebességes Shimano Nexus agyváltóról
A japán Shimano Nexus agyváltói közül ez a 8 sebességes változat rendelkezik a legnagyobb áttétel tartománnyal, ezért az agyváltós ebike-oknál gyakran találkozunk vele. Előnye, hogy álló helyzetben is tudunk vele váltani, így kiváló társunk lehet a városi, mindennapos közlekedésben. Arra viszont oda kell figyelni, hogy pedálozás közben ne váltsunk vele, mivel azt ez az agyváltó sem szereti. Jellemzően a szerényebb teljesítményű motorokkal párosítják a gyártók ezt a váltót, mivel a nagyobb nyomatékokat (amik a csúcsmotorok velejárója) már nem viseli jól.
Ez a konkrét Nexus 8-as agyváltó egy szabadonfutós (azaz kontrafék nélküli) változat.
Shimano MT200 tárcsafékről
Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése
i
|
Középmotor |
motor | Bosch Active Line Plus - Gen.3 |
érzékelő / szenzor
i
|
Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel
i
|
25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 50Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 270% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube |
akkumulátor kapacitás
Ah = 370Wh)
">
i
|
500 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch Compact Charger (2A) |
kijelző | Bosch Intuvia |
okostelefonos kompatibilitás | Opcionális okoskijelzőre (pl: Bosch Kiox, SmartphoneHub) történő csere esetén igen |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váz típusa
i
|
Összecsukható |
szín | Fekete |
felhasználási terület
i
|
Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
első villa | Merev villa |
első lengéscsillapító / villa | Gepida merev alu villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
kerékméret | 20 |
gumi (első) | SCHWALBE BIG APPLE 20X2,15 REFLECTIVE TAPE |
gumi (hátsó) | SCHWALBE BIG APPLE 20X2,15 REFLECTIVE TAPE |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | ![]() |
váltórendszer típusa | Agyváltó (erőátvitel: lánc) |
váltó | Shimano Nexus 8 sebességes agyváltó |
fokozatok száma | 8 sebesség |
váltókarok | Shimano Nexus 8 SL-C6000-8 Revoshift |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | ![]() |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano MT200 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 160/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | ![]() |
nyereg | Selle Royal Hertz City Gel |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | ![]() |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | AXA BLUELINE 30 E-BIKE |
hátsó lámpa | TRELOCK LS631 E-BIKE |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | ![]() |
ország | Magyarország |