GEPIDA Crisia Altus 7 elektromos kerékpár (450Wh, fekete szín)

Gyártó: Gepida
Elérhetőség: Rendelhető
Cikkszám: 3GRWBC00BA49B4_cf
A Crisia Altus 7 a Gepida legkedvezőbb árú trekking elektromos kerékpárja túrázáshoz. Bafang Maxdrive nyomatékszenzoros középmotorral (80Nm), gyári Bafang csomagtartós akkumulátorral (450Wh) és 7 sebességes Shimano Altus láncváltóval.
Kívánságlistára teszem
Vázméret
809.000 Ft 647.900 Ft (510.157 Ft + ÁFA)
GEPIDA Crisia Altus 7 elektromos kerékpár (450Wh, fekete szín)
809.000 Ft 647.900 Ft (510.157 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Gepida az egyik legnagyobb magyar név az elektromos kerékpárok piacán. Kerékpárjaik magasabb, a német piacon is érvényesülni képes minőséget képviselnek, így nem csak hazánkban, de Németországban is népszerűen a Gepida ebike-ok. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember megtalálhassa számítását egy Gepida pedelec-ben, a gyártó kínálatában a komolyabb, Bosch motoros gépek mellett kedvezőbb árú, Bafang Maxdrive motorral szerelt ebike-okkal is találkozhatunk.  A Gepida fő fókusza leginkább a trekking, illetve city kerékpárokon van, illetve újabban a SUV modelleken.

A trekking kerékpárokról

Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.

A Bafang Maxdrive M400 motorról

Az egyik legnagyobb motorgyártónak számít a távol-keleti Bafang, akik a Maxdrive nyomatékszenzoros motorjaikkal az elmúlt években az európai ebike piacon is komolyabb részesedésre tettek szert. A Maxdrive motorokkal jellemezően a belépő, illetve középkategóriás gyártók pedelec-jeiben találkozunk, de ettől nem kell megijedni! Megbízható, minőségi rendszerről beszélhetünk, ezt mi is tapasztaltuk itt az Ambringánál az elmúlt évek során.
Ugyan a szoftveres funkciók (diagnosztika, okostelefonos összekapcsolhatóság) terén elmarad a többi nagy, patinás gyártóktól (Bosch, Brose, Shimano, Yamaha/Giant SyncDrive), de így is elégedettek lehetünk Maxdrive motorunkkal.
Erre többek között a 80Nm-es csúcsnyomaték lesz a garancia, a halk működés és -egyes modellek esetében- az informatív, színes kijelzők. Mindezt remek ár-érték arány mellett!
Köszönhetően annak, hogy a Bafang Maxdrive egy nyitottabb pedelec rendszernek tekinthető, akkumulátorból a gyártók szabadon válogathatnak, nem köti őket a gyártó elképzelése (így elég sokféle akkumulátor kapacitással rendelkező Maxdrive motoros gép közül választhatunk).​

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 80Nm
Rásegítési szintek: 0, 1, 2, 3, 4, 5 (alapértelmezetten, de lehet 0-3-ig, vagy akár 0-9-ig is beállítani)
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,9 kg

Bafang RackType akkumulátor

A Racktype egy gyári Bafang akkumulátor, amit a gyártó kimondottan saját rendszeréhez tervezett, illetve gyártott. A Racktype, ahogy a neve is sugallja, egy a csomagtartóra szerelt típus, amit mint egy fiókot tudunk becsúsztatni a speciális csomagtartóba.
Ugyanakkor annak ellenére, hogy ez nem egy vázba rejtett akku, egy kimondottan okos termékről van szó, nincs útban a lábainknak hasonlóan a vázba rejtett típusokhoz. A levétele is egyszerű: csak kinyitjuk kulccsal a zárszerkezetét és már ki is húzhatjuk a sínes tárolójából. Az akkut kivéve pedig könnyedén szállíthatjuk, köszönhetően a beépített markolatnak.
A Racktype oldalán emellett találunk egy gombot, amit megnyomva az akku képes kijelezni töltöttségét a gomb mellett található ledekkel.
Tölthetjük úgy is, hogy az ebike-ünkban van benne vagy úgy, hogy kivesszük kerékpárunkból, az akkunak mindegy, hisz a töltő csatlakozó közvetlenül az akkumulátoron található.

Kapacitás: 450Wh
Elhelyezés a kerékpáron: csomagtartóba szerelt dokkolón
Technológia: Li-ion
Tömeg: 3,4kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Bafang DP-C07 kijelzőről

Mondhatni, hogy az egyik “ős”, klasszikus Bafang Maxdrive kijelzőről beszélünk, ha a C07-es kerül szóba. Nem véletlen ugyanakkor, hogy számtalan Maxdrive motoros ebike-on találkozunk ezzel a kijelzővel mind a mai napig, hisz egy kiforrott, bizonyított és nem mellesleg kiváló ár-érték arányú modellről van szó (nyugodtan mondhatjuk, hogy ami a Bosch-nak az eredeti Intuvia, a Bafangnak a C07!)
Ráadásul az említett Intuvia-hoz képest van egy plusz trükk a tarsolyában: a beépített fényérzékelő. Ezen keresztül a rendszer sötétedéskor magától fel tudja kapcsolni a világítást (ez a beállításokban finomhangolható, illetve ki is kapcsolható akár, ha szeretnénk inkább a sötétben “lopakodni”).
A C07 két részből áll: magából a kijelzőből, a megjelenítőből, ami a kormány közepére kerül rögzítésre és a kezelőegységből. Utóbbi a bal oldali markolat mellé lesz szerelve. Ők ketten együtt egy bonthatatlan egységet alkotnak. 

Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 3”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 5 db (+, -, információs, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP65 (por ellen teljességgel védett és kisnyomású vízsugár ellen is)

 

7 sebességes Shimano Altus láncváltóról

Az Altus váltók a japán Shimano megfizethető váltói. A belépő kategóriában középtájon helyezkednek el tudásuk és precizitásuk alapján. Szerencsére már ezek a váltók is sokkal pontosabban és megbízhatóbban váltanak, mint a Shimano belépő váltó családjának tagjai, a Tourney váltók. 

Ez a konkrét Altus váltó egy 7 sebességes változat (RD-M310) egy átlagos áttétel tartományt biztosító 14-28-as fogszámú fogsorral.

Shimano BR-T4000 mechanikus felnifékről

A T4000 a japán Shimano középkategóriájú mechanikus felnifékje (közismert nevén V-fékje). Tapasztalataink alapján egy teljesen megfelelő fékerővel bíró fékrendszerről beszélhetünk, ami már az első húzásra jobban teljesít, mint a "noname" V-fékek lényegében bármelyike.

Suntour CR7 villáról

A CR7 a Suntour alap city, illetve  trekking, azaz túra célra fejlesztett villája. Gyakran használt villa a kisebb kerekű (pl: 26-os) ebike-oknál vagy ott, ahol a fékezést nem tárcsafékekre, hanem felnifékekre (mechanikus vagy hidraulikus) bízza a gyártó. Acélrugós kialakítású, megbízhatóan teszi a dolgát.

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bafang
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bafang Maxdrive M400
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 80Nm
akkumulátor helye csomagtartó
akkumulátor Bafang Racktype csomagtartós akkumulátor
akkumulátor kapacitásinformation_mark 450 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bafang 2A
kijelző Bafang DP-C07 LCD
okostelefonos kompatibilitás Nem
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Komfort (unisex)
szín Fekete
felhasználási területinformation_mark Aszfaltra
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa SUNTOUR CR7-V 700C 40MM
rugóút (első villa) 40mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) FREEDOM WEDGE 700X47C REFLECTIVE TAPE (44-622 / 28 x 1.75)
gumi (hátsó) FREEDOM WEDGE 700X47C REFLECTIVE TAPE (44-622 / 28 x 1.75)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Altus M310 - 7 sebességes láncváltó
fokozatok száma 7 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO MF-TZ500-7 (14-28)
váltókarok SHIMANO SL-RS35R7 REVOSHIFT
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Mechanikus felnifék
fékek SHIMANO BR-T4000
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Selle Royal Essenza
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa BÜCHEL UNILED 15 E-BIKE
hátsó lámpa TRELOCK LS611 E-BIKE
csomagtartó van, teljes értékű
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Magyarország