Leírás és Paraméterek
A Gepida az egyik legnagyobb magyar név az elektromos kerékpárok piacán. Kerékpárjaik magasabb, a német piacon is érvényesülni képes minőséget képviselnek, így nem csak hazánkban, de Németországban is népszerűen a Gepida ebike-ok. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember megtalálhassa számítását egy Gepida pedelec-ben, a gyártó kínálatában a komolyabb, Bosch motoros gépek mellett kedvezőbb árú, Bafang Maxdrive motorral szerelt ebike-okkal is találkozhatunk. A Gepida fő fókusza leginkább a trekking, illetve city kerékpárokon van, illetve újabban a SUV modelleken.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
A Bafang Maxdrive M400 motorról
Az egyik legnagyobb motorgyártónak számít a távol-keleti Bafang, akik a Maxdrive nyomatékszenzoros motorjaikkal az elmúlt években az európai ebike piacon is komolyabb részesedésre tettek szert. A Maxdrive motorokkal jellemezően a belépő, illetve középkategóriás gyártók pedelec-jeiben találkozunk, de ettől nem kell megijedni! Megbízható, minőségi rendszerről beszélhetünk, ezt mi is tapasztaltuk itt az Ambringánál az elmúlt évek során.
Ugyan a szoftveres funkciók (diagnosztika, okostelefonos összekapcsolhatóság) terén elmarad a többi nagy, patinás gyártóktól (Bosch, Brose, Shimano, Yamaha/Giant SyncDrive), de így is elégedettek lehetünk Maxdrive motorunkkal.
Erre többek között a 80Nm-es csúcsnyomaték lesz a garancia, a halk működés és -egyes modellek esetében- az informatív, színes kijelzők. Mindezt remek ár-érték arány mellett!
Köszönhetően annak, hogy a Bafang Maxdrive egy nyitottabb pedelec rendszernek tekinthető, akkumulátorból a gyártók szabadon válogathatnak, nem köti őket a gyártó elképzelése (így elég sokféle akkumulátor kapacitással rendelkező Maxdrive motoros gép közül választhatunk).
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 80Nm
Rásegítési szintek: 0, 1, 2, 3, 4, 5 (alapértelmezetten, de lehet 0-3-ig, vagy akár 0-9-ig is beállítani)
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,9 kg
Bafang RackType akkumulátor
A Racktype egy gyári Bafang akkumulátor, amit a gyártó kimondottan saját rendszeréhez tervezett, illetve gyártott. A Racktype, ahogy a neve is sugallja, egy a csomagtartóra szerelt típus, amit mint egy fiókot tudunk becsúsztatni a speciális csomagtartóba.
Ugyanakkor annak ellenére, hogy ez nem egy vázba rejtett akku, egy kimondottan okos termékről van szó, nincs útban a lábainknak hasonlóan a vázba rejtett típusokhoz. A levétele is egyszerű: csak kinyitjuk kulccsal a zárszerkezetét és már ki is húzhatjuk a sínes tárolójából. Az akkut kivéve pedig könnyedén szállíthatjuk, köszönhetően a beépített markolatnak.
A Racktype oldalán emellett találunk egy gombot, amit megnyomva az akku képes kijelezni töltöttségét a gomb mellett található ledekkel.
Tölthetjük úgy is, hogy az ebike-ünkban van benne vagy úgy, hogy kivesszük kerékpárunkból, az akkunak mindegy, hisz a töltő csatlakozó közvetlenül az akkumulátoron található.
Kapacitás: 450Wh
Elhelyezés a kerékpáron: csomagtartóba szerelt dokkolón
Technológia: Li-ion
Tömeg: 3,4kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva
Bafang DP-C07 kijelzőről
Mondhatni, hogy az egyik “ős”, klasszikus Bafang Maxdrive kijelzőről beszélünk, ha a C07-es kerül szóba. Nem véletlen ugyanakkor, hogy számtalan Maxdrive motoros ebike-on találkozunk ezzel a kijelzővel mind a mai napig, hisz egy kiforrott, bizonyított és nem mellesleg kiváló ár-érték arányú modellről van szó (nyugodtan mondhatjuk, hogy ami a Bosch-nak az eredeti Intuvia, a Bafangnak a C07!)
Ráadásul az említett Intuvia-hoz képest van egy plusz trükk a tarsolyában: a beépített fényérzékelő. Ezen keresztül a rendszer sötétedéskor magától fel tudja kapcsolni a világítást (ez a beállításokban finomhangolható, illetve ki is kapcsolható akár, ha szeretnénk inkább a sötétben “lopakodni”).
A C07 két részből áll: magából a kijelzőből, a megjelenítőből, ami a kormány közepére kerül rögzítésre és a kezelőegységből. Utóbbi a bal oldali markolat mellé lesz szerelve. Ők ketten együtt egy bonthatatlan egységet alkotnak.
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 3”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 5 db (+, -, információs, bekapcsoló gomb és világítás kapcsoló)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP65 (por ellen teljességgel védett és kisnyomású vízsugár ellen is)
7 sebességes Shimano Altus láncváltóról
Az Altus váltók a japán Shimano megfizethető váltói. A belépő kategóriában középtájon helyezkednek el tudásuk és precizitásuk alapján. Szerencsére már ezek a váltók is sokkal pontosabban és megbízhatóbban váltanak, mint a Shimano belépő váltó családjának tagjai, a Tourney váltók.
Ez a konkrét Altus váltó egy 7 sebességes változat (RD-M310) egy átlagos áttétel tartományt biztosító 14-28-as fogszámú fogsorral.
Shimano BR-T4000 mechanikus felnifékről
A T4000 a japán Shimano középkategóriájú mechanikus felnifékje (közismert nevén V-fékje). Tapasztalataink alapján egy teljesen megfelelő fékerővel bíró fékrendszerről beszélhetünk, ami már az első húzásra jobban teljesít, mint a "noname" V-fékek lényegében bármelyike.
Suntour CR7 villáról
A CR7 a Suntour alap city, illetve trekking, azaz túra célra fejlesztett villája. Gyakran használt villa a kisebb kerekű (pl: 26-os) ebike-oknál vagy ott, ahol a fékezést nem tárcsafékekre, hanem felnifékekre (mechanikus vagy hidraulikus) bízza a gyártó. Acélrugós kialakítású, megbízhatóan teszi a dolgát.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bafang |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bafang Maxdrive M400 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 80Nm |
akkumulátor helye | csomagtartó |
akkumulátor | Bafang Racktype csomagtartós akkumulátor |
akkumulátor kapacitás | 450 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bafang 2A |
kijelző | Bafang DP-C07 LCD |
okostelefonos kompatibilitás | Nem |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Fehér |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | SUNTOUR CR7-V 700C 40MM |
rugóút (első villa) | 40mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | FREEDOM WEDGE 700X47C REFLECTIVE TAPE (44-622 / 28 x 1.75) |
gumi (hátsó) | FREEDOM WEDGE 700X47C REFLECTIVE TAPE (44-622 / 28 x 1.75) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Altus M310 - 7 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 7 sebesség |
fogaskoszorú | SHIMANO MF-TZ500-7 (14-28) |
váltókarok | SHIMANO SL-RS35R7 REVOSHIFT |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Mechanikus felnifék |
fékek | SHIMANO BR-T4000 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Selle Royal Essenza |
nyeregcső típusa | merev, alu nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | BÜCHEL UNILED 15 E-BIKE |
hátsó lámpa | TRELOCK LS611 E-BIKE |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Magyarország |