Leírás és Paraméterek
A Gepida az egyik legnagyobb magyar név az elektromos kerékpárok piacán. Kerékpárjaik magasabb, a német piacon is érvényesülni képes minőséget képviselnek, így nem csak hazánkban, de Németországban is népszerűen a Gepida ebike-ok. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember megtalálhassa számítását egy Gepida pedelec-ben, a gyártó kínálatában a komolyabb, Bosch motoros gépek mellett kedvezőbb árú, Bafang Maxdrive motorral szerelt ebike-okkal is találkozhatunk. A Gepida fő fókusza leginkább a trekking, illetve city kerékpárokon van, illetve újabban a SUV modelleken.
A trekking kerékpárokról
Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.
A Bosch Active Line Plus (BES2) motorról
A kedvenc belépő szintű Bosch elektromotorunk (ugyanakkor nem ez a leggyengébb Bosch motor, az “kistestvérének”, az Active Line-nek a “titulusa” )
Könnyű, takarékos és emellett városi használtra, illetve túrázásokhoz elegendő erővel is bír. Mindeközben rendkívül halk és minimális ellenállása van, így kikapcsolt rásegítéssel is könnyen tekerhető (vagy ha átléptük a 25 km/h-s sebességet).
Ez a motor is egy, a Bosch 2018-as modellévvel debütált 3. generációs motorok közül, a Bosch eBike System 2 rendszerhez tartozik.
Kompatibilis mindkét váltótípussal (lánc, illetve agy) és a kontrafékes agyváltókkal is. Az agyváltós változat ugyanakkor valamivel kisebb maximális rásegítést ad (270% helyett 250%-et) mint a láncváltós verzió. Erre az agyváltó épségének megóvása miatt van szükség.
Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 50Nm
Legnagyobb rásegítés: 275% (láncváltóval) és 250% (agyváltóval)
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 275, illetve 250%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, TOUR, SPORT és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 3,2 kg
Bosch PowerTube akkumulátorról
Az PowerTube a Bosch vázba, az alsó csőbe rejtett akkumulátorát jelenti. Az akkumulátor természetesen -kulccsal kinyitva- ki is vehető a vázból és külön is tölthető a kerékpártól. Ebben a kerékpárban egy 500Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg a vázban. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.
Bosch Intuvia kijelzőről
A Bosch egyik legrégebbi és legelterjedtebb kijelzője az Intuvia, ami 2013-as bevezetése óta elektromos kerékpárok több százezreinek kormányát díszíti. Egy kiforrott, jól átgondolt kijelzőről van szó, amin minden adat jól olvasható, köszönhetően az állandó háttérvilágításnak és a nagyobb betűnek. Az Intuvia levehető az ebike-ról és ilyekor is "használható", köszönhetően a bépített akkumulátorának (meg tudjuk nézni például a megtett távot, az átlag sebességünket stb). Az Intuvia kijelzőt egy, a kormány bal oldalára szerelet vezérlővel irányítjuk alapvetően (kivéve a bekapcsolás és a vilgítás kapcsoló, mivel ezek magán csak az Intuvia-n vannak meg).
Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv, túratáv, pontos idő, legnagyobb elért sebesség, átlagos sebesség, bringázással töltött idő, becsült hatótáv
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.8”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 8 db, 4 db a kijelzőn (reset, bekapcsoló gomb, információs gomb és világítás kapcsoló) és 4 db a kezelőn (+, -, információs gomb és a toló támogatás gombja)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)
10 sebességes Shimano Deore láncváltóról
A japán Shimano váltói közül szerintünk a Deore az egyik legjobb választás, köszönhetően annak, hogy gyorsan és precízen vált, miközben fenntartása is barátibb, mint a csúcs XT rendszeré. A Deore család a Shimano megfogalmazása szerint a legjobb váltócsalád még nem verseny/profi felhasználásra. Láncváltó révén csak pedálozás közben tudunk vele váltani, álló helyzetben nem!
Ez a konkrét Deore váltó egy trekking változat (RD-T6000SGS) egy átlagos áttétel tartományt biztosító 11-36-os fogszámú fogsorral.
Shimano MT200 tárcsafékről
Az MT200 a japán Shimano legelterjedtebb hidraulikus tárcsaféke, amivel számtalan ebike-on találkozhatunk: trekking, city, SUV, illetve belépő e-mtb gépeken. A hidraulikus Shimano MT200 tárcsafék megbízható fékteljesítményt nyújt és könnyen kezelhető. 2-dugattyús, hidraulikus szerkezete garantálja a következetes lassítást. Nem mellesleg egy kiváló ár-érték arányú fékrendszerről beszélhetünk, ami a legtöbb (főkképpen a trekking és city) felhasználó igényét teljességgel ki fogja elégíteni!
Suntour NEX DS villáról
A NEX a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja. Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk, viszont a komolyabb NEX villák már lock-olhatóak (kimerevíthetőek). Jellemzően 63mm rugóúttal várják az úthibákkal való találkozást, de nagyobb, 75mm-es változatban is kérhetik a gyártók, ami extra komfortot biztosít.
Racktime gyorsrögzítős csomagtartóról
A Racktime SnapIT 1.0 gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a Racktime rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. Fontos megjegyezni, hogy a Racktime SnapIT 1.0 csak önmagával kompatibilis, azaz a SnapIT 2.0-ás táskák és kosarak nem rögzíthetőek az 1.0-ás csomagtartóra!
A Bonum Edge Deore 10 a magyar Gepida legjobban felszerelt Bosch Active Line Plus motoros túra ebike-ja komfort vázzal.
Ha már említettük a motort, nézzük meg jobban a bringa pedelec rendszerét! Az elektromos rásegítést a Bosch Active Line Plus motorja adja, ami egy kis fogyasztású, halk, finom működésű motor, ami ugyanakkor elegendő erővel bír a túrázások során elénk kerülő akadályok leküzdéséhez is. 50Nm-es csúcsnyomatékával és -a legnagyobb rásegítési szinten- az emberi erő 275%-át elérő erőleadásával hathatós segítséget nyújt majd az emelkedőkön való feltekerésben.
A Bosch rendszert a kijelző közepére szerelt Intuvia kijelzőn keresztül tudjuk kezelni, illetve kapunk információkat a rendszerről és bringázásunkról.
Az egész ebike-ot (beleértve az első és hátsó világítást is) egy, a vázba rejtett, 500Wh kapacitású Bosch PowerTube akkumulátor látja el árammal. Utóbbit a vázból kivéve is tudjuk tölteni.
Annak érdekében, hogy a bringás ereje is minél jobban tudjon hasznosulni, a Gepida egy minőségi, 10 sebességes Shimano Deore láncváltóval szereli ezt a modellt, mely váltó pontosan és megbízhatóan teszi majd a dolgát.
A fékrendszer is a japán Shimano-tól érkezik a gyártó legnépszerűbb hidraulikus tárcsafékének, az MT200-nak a formájában.
Annak érdekében, hogy ez az ebike a hosszabb túrák során is kényelmes legyen, kapott egyrészt egy 63mm rugóúttal bíró Suntour NEX DS első lengéscsillapítót, egy állítható dőlésszögű kormánybefogót és egy lengéscsillapított nyeregcsövet.
A Bonum Edge Deore 10-en természetesen megtalálunk mindent, ami egy jól felszerelt trekking bringához nélkülözhetetlen: sárvédőket, csomagtartót, kitámasztót és teljes világítást.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Active Line Plus - Gen.3 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 50Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 270% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube |
akkumulátor kapacitás | 500 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch Compact Charger (2A) |
kijelző | Bosch Intuvia |
okostelefonos kompatibilitás | Opcionális okoskijelzőre (pl: Bosch Kiox, SmartphoneHub) történő csere esetén igen |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Fehér |
felhasználási terület | Aszfaltra |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Suntour NEX DS |
rugóút (első villa) | 63mm |
lengéscsillapítás működési elve | Acélrugós villa |
hátsó lengéscsillapítás | Lengéscsillapított nyeregcső |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 28 |
gumi (első) | Schwalbe Energizer (50-622, 28 x 2.00) |
gumi (hátsó) | Schwalbe Energizer (50-622, 28 x 2.00) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano Deore RD-T6000SGS 10 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 10 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano Deore CS-HG5010 (11-36) |
váltókarok | Shimano Deore SL-M4100 10S Rapidfire Plus |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano MT200 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 160/160 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Selle Royal Essenza |
nyeregcső típusa | lengéscsillapított nyeregcső |
nyeregcső | Gepida lengéscsillapított nyeregcső |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | AXA BlueLine 30 |
hátsó lámpa | Trelock LS611 |
csomagtartó | van, teljes értékű |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Magyarország |