BULLS Vuca Evo AM 1 elektromos kerékpár (960Wh, monza grey-matt)
3.114.900 Ft (2.452.677 Ft + ÁFA)

BULLS Vuca Evo AM 1 elektromos kerékpár (960Wh, monza grey-matt)

Gyártó: BULLS Bike
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 524909780944_fs
Kívánságlistára teszem
Vázméret
3.114.900 Ft (2.452.677 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).

A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.

Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad! 

A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.

Nem véletlen, hogy az ebike-ok esetében a vérbeli prémium, csúcs montik szinte kivétel nélkül fully-k, azaz elől és hátul is lengéscsillapítottak!

 

Pinion MGU E1.12 egyedülálló motor-váltó rendszerről


Az ebike-ok fejlődését látva egyre hangosabb volt a kérdés: mikor lesz végre a motor egybeépítve a váltóval, ezzel egy zárt, mondhatni golyóálló rendszert alkotva, ami lényegében csak előnyökkel bír a klasszikus motor és külön váltó felálláshoz képest. A válasz sokáig váratott magára, hisz egy nagyon speciális váltóra van szükség, nem elég, ha egy gyártó jó láncváltókat vagy agyváltókat gyárt, itt nagyon másra van szükség. A megoldás végül a Pinion MGU rendszerének képében érkezett meg, nem véletlenül: a Pinion évek óta különleges “középagy” váltóiról híres, amit a mérnökök sikeresen egybe tudtak építeni egy bivalyerős nyomatékszenzoros középmotorral.


Az eredmény: egy váltórendszer, ami terhelés alatt és álló helyzetben is váltható (ezzel szükségtelenné téve a kérdést, hogy akkor most a láncváltó vagy az agyváltó-e a jobb. A válasz: a Pinion MGU!). A motorba integrált, 12 sebességes váltórendszer ráadásul szélesebb áttétel tartománnyal bír, mint a legjobb Shimano vagy Sram láncváltók, a rendszer áttétel tartománya ugyanis brutális, 600%!
Ez az elképesztően széles áttétel egy bivalyerős motorral párosul, aminek átlagos csúcsnyomatéka 85Nm (azért átlagos, mert minden sebesség fokozatban más lesz a csúcsnyomaték, 1-es áttételben például 160Nm!).


Az integráltság nagy előnye továbbá, hogy lényegében minden zárt, minimális a külső hatásoknak kitett forgó, kopó alkatrészek száma. Így a láncszakadást, leesést, váltó elállítódást is elfelejthetjük. Sőt, karbon szíjat is használhatunk!
Külön öröm, hogy a rendszer tömege és mérete meglehetősen korrekt lett: 4,1kg, ami nagyon jó érték, hisz itt a mérleg nyelvét nem csak a motor “nyomja”, de a váltó is. Egy átlagos, 11 sebességes láncváltó fogsorral kb. 1kg, míg egy agyváltó 1,5-2kg, így ha ezek tömegét levonjuk, láthatjuk, hogy a motor maga kb. 2,1-3,1 kg, ami élvonalbéli érték!


Végére az elmaradhatatlan hab azonos a bizonyos tortán: a Pinion MGU nem csak manuális sebességváltásra képes, hanem automatikus váltó funkcióval is bír! Ha emellé még az automata elektromos rásegítést is bekapcsoljuk, nekünk tényleg már csak a könnyed pedálozás, a kormányzás és a fékezés marad.

Működési elv: Nyomatékszenzor + integrált, 12 sebességes középagyváltó
Csúcsnyomatéka: 160Nm, átlagos csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? FLY-ban, a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, FLOW, FLEX, FLY
Váltó sebesség fokozatok száma: 12
Váltó áttétel tartománya: 600%
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 4,1 kg

UltraCore FIT 960Wh akkumulátorról


A prémium FIT ebike rendszer legnagyobb kapacitású akkumulátorát nevezzük UltraCore-nak (találó a név). A csúcs akku kapacitása 925Wh, ami lássuk be, kevés esetben nem lesz elég.
Természetesen egy vázba rejtett termékről beszélhetünk, az UltraCore a váz alsó csövében található dokkolóba kerül rögzítésre. Egy kulcsos zárszerkezet és egy biztonsági retesz által, garantálva, hogy ez a szép nagyra nőtt akku a helyén maradjon még rázós terepen is!
Az UltraCore, modern akku lévén úgy is tölthető, hogy az ebike-ban van, de úgy is, hogy kivesszük és közvetlenül dugjuk a töltőre. Utóbbi esetben egy kis led sorral is ellátták az akkut, hogy lássuk az aktuális töltöttségét.
Egyértelműen a FIT rendszer legjobbját tudhatjuk magunkénak, ha ezt az akkut választjuk, erre az első osztályú cellák és BMS lesz a garancia.

Kapacitás: 960Wh
Elhelyezés a kerékpáron: vázcső belsejébe szerelt bölcsőben
Technológia: Li-ion
Tömeg: 4,6kg
Akkumulátor ház anyaga: műanyag
Levehető az ebike-ról: igen, kulccsal kinyitva

Shimano Deore M6120 tárcsafékről

Az M6120-as Deore a japán Shimano négydugattyús, prémium hidraulikus tárcsaféke, amivel jellemzően minőségi mountain bike-okban találkozhatunk (egészen konkrétan Enduro, illetve Trail felhasználásra szánt e-mtb-kben). A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a gyakran használt 2 dugattyús tárcsafékek. Emellett a 2 ujjas kialakítású fékkaroknak hála pedig sokkal jobban kezelhető és fékezhető marad a kerékpár, köszönhetően annak, hogy kevesebb ujjunkat kell levennünk a kormányrúdról ahhoz, hogy ki tudjuk élvezni az M6120 brutálisan hatékony fékhatását. 

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Pinion
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor FIT Pinion MGU E1.12
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 400%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor BMZ UltraCore
akkumulátor kapacitásinformation_mark 960 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő FIT 3A-s akkumulátor töltő
kijelző FIT Master Node LED
okostelefonos kompatibilitás Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Bronz
felhasználási területinformation_mark Terepre
teherbírás Normál
váz anyaga carbon
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa BULLS LYTRO 36 Supreme SL 1.8 Boost 150 mm
rugóút (első villa) 150mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) SUNTOUR Edge LOR8 Trunnion Mount 150 mm
rugóút (hátsó tag) 150mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29
gumi (első) MAXXIS Minion DHF (29 x 2.6 / 66-622)
gumi (hátsó) MAXXIS Minion DHR2 AM (29 x 2.6 / 66-622)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Motorba integrált Pinion középagy váltó (Pinion MGU)
váltó 12 sebességes Pinion váltó a motorba integrálva (Pinion MGU E1.12) Áttétel tartomány: 600%
fokozatok száma 12 sebesség
váltókarok Pinion
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO Deore M6120
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 203/203
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg SELLE ROYAL Vivo Ergo
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső LIMOTEC Alpha 1, 34,9 / S 100 mm, M 125 mm, L, XL 150 mm + SL-MT500-IL for I-spec EV
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, hátsó lámpa vázba integrált, első lámpa opcionálisan MonkeyLink dokkolón keresztül
hátsó lámpa MonkeyLink Twinlight
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
extrák szíjhajtás
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország
Ambringa selection Ambringa Selection tag