Leírás és Paraméterek
A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).
A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni
Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!
A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.
Nem véletlen, hogy az ebike-ok esetében a vérbeli prémium, csúcs montik szinte kivétel nélkül fully-k, azaz elől és hátul is lengéscsillapítottak!
Az egyik kedvenc, kiemelten ajánlott elektromos hegyikerékpárunk egyértelműen a Bulls Sonic Evo AM 3 Carbon 29/27,5!
Ha egy 150mm-es rugóúttal bíró, prémium összteleszkópos montit keres szuper ár-érték aránnyal ezt az ebike-ot kiemelten ajánljuk. És nem csak azért, mert elképesztően jól néz ki.
Érdemes rögtön az elején leszögezni, hogy a Sonic a német Bulls egy új, alapoktól tervezetett elektromos mountain bike családja. Ennek megfelelően egy nagyon modern, friss formavilágú és tudású kerékpárról beszélhetünk, ami az új geometriájú vázának és megszokottnál masszívabb, 1.8"-as fejcsövének (mely szabvány fejlesztésének egyik "főkolomposa" a Bulls volt) köszönhetően rendkívül stabil, jól kezelhető és agilis.
Az agilis érzést a vázgeometrián kívül nagyban köszönhetjük a váz anyagának is, ami jelen esetben carbon. A szénszálas váz előnye, hogy sokkal játékosabbnak, ha szabad így fogalmazni, "kerékpárszerűbbnek" érezzük majd ezt az ebike-ot.
Természetesen nem lenne teljes az örömünk, ha egy ilyen remek alapokkal bíró pedelec egy nehéz, korszerűtlen elektromotort kapna. Szerencsére erről szó sincs, itt a Bosch csúcs rendszerén, a Smart System-en belül a német gyártó legerősebb motorja a Performance Line CX nyújt hathatós segítséget az emelkedők "leküzdéséhez". Ez az új motor remekül illeszkedik a Sonic-hoz, hisz egy kimondottan kis tömegű és kompakt, de mégis bivalyerős egységről van szó. Ezt a motort pedig a Bosch valaha eddig gyártott legnagyobb kapacitású akkumulátora, egy 750Wh-s PowerTube látja el árammal.
Annak érdekében, hogy igazi all-mountain pedelec legyen a Sonic Evo AM 3 (erre utal nevében az 'AM' tag) elől-hátul 150mm-es rugóúttal rendelkező lengéscsillapítókat kapott, egyenesen a Rock Shox műhelyéből (előre egy Rock Shox 35 Gold RL került, hátra pedig egy Rock Shox Deluxe RT Select+). Ezek együtt - az alaposan átgondolt vázgeometriával karöltve- garantálják, hogy a kerékpár rázós, keményebb terepen is jól kezelhető marad.
A jó kezelhetőséghez még egy dolog járul hozzá: az eltérő kerékméretek. Akárcsak a többi 'AM' Sonic-nál, ennél az ebike-nál is előre egy 29"-es (2.40" vastag) Schwalbe Magic Mary Performance gumi került ami a könnyű manőverezhetőségért felel, míg hátul egy 27,5"-es (2.60" vastag), játékos, jobban gyorsuló Big Betty Performance gumis felni gondoskodik arról, hogy nagy elektromos rásegítés mellett is meglegyen a kellő tapadás.
A 12 sebességes Shimano XT váltónak hála villámgyorsan és magabiztosan válthatunk, illetve a széles áttételtartománynak (10-51) köszönhetően szélsőségesebb terepviszonyok között is megtalálhatjuk a számunkra ideális áttételt és játszi könnyedséggel tekerhetünk felfelé.
A fékrendszerrel (is) teljes mértékben elégedettek lehetünk, hisz a Tektro verseny szériából szármázó TRP Trail Evo prémium, enduro felhasználásra ajánlott hidraulikus tárcsafékei harapnak határozottan az óriási, 203mm-es tárcsákra.
A fentieken kívül a Sonic Evo AM 3 Carbon kapott kormányról állítható magasságú nyeregcsövet és MonkeyLink kiépítést, ezzel is élvezetesebbé téve a pedelec használatát. Utóbbi segítségével MonkeyLink kulacsunkat tudjuk könnyedén rögzíteni, illetve első világítással ellátni az ebike-unkat.
Természetesen a magas felszereltség, a karbon váz önmagában még nem garantálja, hogy rögtön az egyik kiemelten ajánlott modellünkké válik egy adott kerékpár, ehhez azért még kell egy összetevő, ami jelen esetben meg is van. Ez pedig a magas felszereltség, korszerű technika bajnok ár-érték aránnyal. Nem vitás, hogy ez ennél a kerékpárnál adott!
Kiemelten, jó szívvel ajánljuk bárkinek, aki egy prémium, minőségi gépet keres, legyen szó akár rekreációs bringázásról, akár sportosabb, agresszívabb erdei csapatásról.
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Bosch |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y) |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 340% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Bosch PowerTube 'Smart System' |
akkumulátor kapacitás | 750 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Bosch töltő 'Smart System' (4A) |
kijelző | Bosch System Controller + Mini Remote |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Fekete |
felhasználási terület | Terepre |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | carbon |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | RockShox 35 Gold RL, 1.8 Steerer |
rugóút (első villa) | 150mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | RockShox Deluxe Select+ RT |
rugóút (hátsó tag) | 150mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 (elől) / 27.5 (hátul) vegyesen |
gumi (első) | SCHWALBE Magic Mary Performance Super Trail TLE (29 x 2.40 / 622-62) |
gumi (hátsó) | Big Betty Performance Super Trail TLE Addix Soft (27,5 x 2.60 / 584-65) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Láncváltó (csak hátul) |
váltó | Shimano XT RD-M8100 12 sebességes láncváltó |
fokozatok száma | 12 sebesség |
fogaskoszorú | Shimano Deore (10-51) |
váltókarok | SHIMANO Deore XT SL-M8100, rapidfire+, I-spec-EV |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | TRP Trail Evo |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Proxim Enduro |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | LIMOTEC Alpha 1, 34,9 M méretnél mozgástartomány:125 mm, L/XL méreteknél mozgástartomány: 150 mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Opcionálisan, MonkeyLink kiépítéssel rendelkezik |
hátsó lámpa | Hátsó villába épített LED világítás |
csomagtartó | csak opcióban |
sárvédő | csak opcióban |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |
Ambringa selection | Ambringa Selection tag |