BULLS Sonic Evo AM 1 elektromos kerékpár (750Wh, phyton yellow)
2.346.900 Ft (1.847.953 Ft + ÁFA)

BULLS Sonic Evo AM 1 elektromos kerékpár (750Wh, phyton yellow)

Gyártó: BULLS Bike
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 524900490744_fs
A 2024-es Bulls Sonic Evo AM 1 a belépő modell a német mtb specialista Bulls csúcs e-mtb családjába, a Sonic-ok közé. Ugyanakkor egy kiválóan felszerelt ebike-ról beszélhetünk: csúcs, 85Nm-es Bosch CX motor, 750Wh-s akku, minőségi Suntour levegős lengéscsillapítók 140, illetve 150mm-es rugóúttal, gyárilag dropper nyeregcsővel és 10 sebességes, új Shimano CUES láncváltóval.
Kívánságlistára teszem
Vázméret
M
2.346.900 Ft (1.847.953 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Bulls a világ egyik legnagyobb kerékpárgyártó cégcsoportjának az egyik törzs márkája. A német Bulls fókuszában évek óta a minőségi, sportosabb kerékpárok, illetve mostanra a trendeknek megfelelően az elektromos kerékpárok állnak. A márka a prémium minőség mellett elkötelezett az innováció mellett, nem véletlen, hogy számos újdonság debütált náluk az évek során, illetve az sem, hogy a Bulls nem kötötte le magát 100%-osan csak a Bosch rendszer mellett. Kínálatában találkozhatunk bődületesen nagy akkus Brose rendszerű, Shimano, illetve 2024-től a Pinion ebike rendszerrel (utóbbi csak pár, exkluzív márka kínálatába kerülhetett be).

A Bulls termékfejlesztésében a veterán mérnökök mellett egy gyári versenycsapat is részt vesz, akik folyamatos visszajelzésükkel segítik nem csak "profibbá", de a hétköznapok során jobban használhatóvá is tenni.

Miért jó egy fully (összteleszkópos) e-monti: az elől-hátul lengéscsillapított mountain bike-ok az elektromos kerékpárok világában jelentősen népszerűbbek, mint a hardtail, azaz csak elől lengéscsillapított testvéreik. Habár költségesebb kerékpárok a fully-k, de a felárért a hátsó lengéscsillapítónak köszönhetően egy sokkal kezelhetőbb és komfortosabb ebike-unk lesz. A hagyományos montik esetében páran idegenkedven a fully-któl, aminek két oka van: a hátsó lengéscsillapítás jár némi plusz tömeggel, illetve a pedálozás energiája némileg "megdézsmálásra kerül" a rugó mozgása által. Az elektromos rásegítés szerencsére ezt könnyedén feledteti velünk, így nekünk már csak az előnyök élvezete marad!

A végeredmény egy olyan e-monti, amivel szélsebesen tudunk hegynek fel is tekerni és a lejtmenetben is sokkal dinamikusabbak, bevállalósabbak lehetünk. A hátsó lengéscsillapítás fő funkciója, hogy a kerékpár fara lejtmenetben (sőt, még tempósabb hegymászás közben!) ne "pattanjon fel" például a köveken, bukkanókon. Helyette a levegős tag elnyeli az energia nagy részét, ezzel biztosítva, hogy a hátsó kerék a lehető legtovább maradjon a talajon. Ennek hála biztonságosabban kormányozható, illetve fékezhető lesz az ebike, lévén, hogy mindkét kereket "odatapasztja" egy-egy lengéscsillapító a földhöz.

Bosch Performance Line CX 4. gen Smart System motorról

Lényegében a Bosch csúcsmotorját köszönhetjük a Smart System-es CX személyében. Egy bivalyerős, 85Nm-es, ugyanakkor kis tömegű és kompakt motor ez, ami rendkívül sportosan, dinamikusan indul és kitartóan menetel a 25km/h-s rásegítéses végsebességig. Bosch motoros mountain bike-okban lényegében szinte csak ezzel a csúcsmotorral találkozhatunk, de ez nem jelenti azt, hogy az e-mtb-k kisajátították volna maguknak a CX-et! SUV, illetve prémium trekking pedelec-ekben is serényen dolgozik a CX azon, hogy az emelkedőket szinte meg se érezzük.
Bátran állíthatjuk, hogy az egyik legnépszerűbb Bosch motor a CX, nem véletlenül, ereje mindenkit meggyőz!
A Smart System-es vérfrissítésnek hála a CX karakterisztikája az okostelefonunkon futó ‘Flow’ alkalmazáson keresztül finomhangolható, illetve otthonról frissíthető a szoftvere is.
További újítás, hogy a motorba egy úgynevezett ‘Connect Module’-t lehet beszerelni, aminek hála GPS-es nyomkövetéssel vértezhető fel ebike-unk és a megszokott ‘Flow’ alkalmazáson keresztül tudjuk követni, hogy merre jár meglovasított kerékpárunk.

Működési elv: Nyomatékszenzor
Csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 340%
Mit jelent ez? Turbo-ban a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 340%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek (gyárilag 4 rásegítési szint választható az alábbiakból): OFF, ECO, TOUR, TOUR+, SPORT, AUTO és Turbo
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 2,9 kg

Bosch PowerTube (Smart System) akkumulátorról

Az PowerTube a Bosch vázba, az alsó csőbe rejtett akkumulátorát jelenti. Az akkumulátor természetesen ki is vehető a vázból és külön is tölthető. A biztonság érdekében az akkumulátor kulccsal nyitható csak. A Smart System-es rendszerek esetében 3 különböző kapacitású PowerTube akkumulátorral találkozhatunk: 500, 625 és a legnagyobb 750Wh-val.

Ebben a kerékpárban a legnagyobb, 750Wh kapacitású PowerTube "bújik" meg az alsó csőben. Kíváncsi vagy arra, hogy ez mire elég? Nézd meg a Bosch hatótáv kalkulátorában, amit ITT találsz.

Bosch LED remote kezelőegységről

2022-ben debütált ez a kijelző/kezelőegység az új Bosch Smart System-el. Lényegében minden Smart System-es ebikeon találunk egy ilyen LED Remote-ot (vagy e-mtb-ken egy System Controller-t). Sokszor a LED Remote-ot kiegészítik egy Kiox 300 színes kijelzővel vagy egy Intuvia 100 fekete-fehér kijelzővel.
A LED Remote magában is teljes értékű egység, ugyanis a Bosch rendszert kiválóan tudjuk vele kezelni, a rajta található 6 gombon keresztül.
A LED Remote nem rendelkezik kijelző résszel, helyette több, színes led-el jelzi az akkumulátor töltöttségét, illetve a kiválasztott rásegítési szintet.
Okostelefonnal összekapcsolható a rendszer, így az eBike Flow applikáción keresztül láthatjuk, hogy mennyivel megyünk, mi volt az átlagunk. Ezeket az információkat egyébként a LED Remote-al kompatibilis Kiox 300 vagy Intuvia 100 kijelzőn is meg tudjuk tekinteni (nem véletlen, hogy a legtöbbször valamelyik kijelzővel együtt szerelik a LED Remote-ot) Utóbbiak kezeléshez viszont mindenképpen szükség van a LED Remote-ra, mivel csak ezen vannak gombok, amikkel az ebike rendszert tudjuk állítani.

Cyclocomputer funkciók: magán a LED Remote-on nincs, az eBike Flow appban viszont igen
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: nincs, helyette 7 led jelez vissza a rendszer állapotáról
Színek: színes led-ek
Okostelefonnal összekapcsolható: igen
Gombok száma: 6 db (+, - , bekapcsoló, jobbra, balra és OK gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: nem
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

10 sebességes Shimano CUES U6000 láncváltóról

A CUES a Shimano egyik legújabb váltó családja, amivel a japán gyártó letisztultabbá teszi láncváltó kínálatát a belépő szinttől a prémium középkategóriáig. Nincs többé trekking, illetve mountain bike specifikus változat, csak egy: a CUES. Ez az új rendszer a felhasználóknak azért lesz előnyös, mert a korábban csak a drágább váltókban megtalálható LinkGlide technológiára alapul. Utóbbinak hála a váltás érzet jobb és ami még fontosabb, a váltó sokkal -a gyártó állítása szerint háromszor- tartósabb lesz. Azaz később kell majd cserélni, így a szervizbe sem kell majd a váltó miatt annyit hordani ebike-unkat. 

Ez a konkrét CUES az U6000-es változat, ami a középkategóriás szett az új váltócsaládban. Ennek megfelelően egy 10 sebességes, kimondottan szélesnek mondható áttétel tartományúnak mondható, 11-48-as fogszámú fogsorral kerül forgalomba. Jó választás!

Shimano MT420 tárcsafékről

Az MT420 a japán Shimano négydugattyús hidraulikus tárcsaféke, amivel mountain bike-októl kezdve a komolyabb felszereltségű trekking ebike-okig sokféle pedelec-ben találkozhatunk. A négydugattyús konstrukciónak hála jóval komolyabb fékhatással bír, mint a belépő, leggyakrabban használt 2 dugattyús tárcsafékek. Ha pedig ezt a fékrendszert egy extra nagy, 203mm-es féktárcsával kombináljuk -mint ennél a bringánál is-, akkor a végeredmény egy hatékony és jól adagolható fékrendszer lesz! 

Suntour Raidon 34 Air Boost (140mm) villáról

A Suntour Raidon családdal indul a Suntour prémium mountain bike villa kínálata. Ennek megfelelően minőségi, kiváló ár-érték aránnyal bíró villákról beszélhetünk a Radion családon belül. A 34-es változat a komolyabb, vastagabb becsúszós változat, aminek nagyobb a torziós merevsége, így terepen még jobban állja a sarat, mint a 32-es "kistestvére". Ráadásul ennek a Boost-os változatnak már magnéziumból vannak a lábai, aminek hála a villa tömege alacsonyabb, miközben erősebb és tartósabb is (mint az alu vagy acél lábas villák esetében)
Ahogy a villa neve is mutatja ez egy levegős villa (mint az összes Raidon). Ennek hála nem csak könnyebb, mint az acélrugós, olcsóbb villák, de finomabban mozog és a légkamra nyomásának beállításával megoldható az, hogy egy 60kg-s és egy 90kg-s felhasználó alatt is 100%-os teljesítményt nyújtson. Azaz mondhatni, hogy testsúlytól függetlenül bárki ki tudja használni a teljes, 140mm-es rugóutat, amit ez a remek villa tud!

Ezen felül a visszaút csillapítás is finomhangolható, így egy kimondottan jól testreszabható első lengéscsillapítóról beszélhetünk! 

Suntour Edge Plus (150mm) hátsó rugóstagról

Az Edge a Suntour egyik legnépszerűbb hátsó lengéscsillapító családja, ha trail bringákról, ebike-okról beszélünk. Az Edge-ek  között pedig az Edge Plus az egyik legjobb, legnagyobb tudású változat. Hétvégi keményebb csapatásoktól egészen az XC versenyekig mondhatni, hogy bárhol megállja majd a helyét!

Természetesen ez egy levegős hátsó tag, azaz akár csak az első villák esetében, itt is a légkamra nyomásának megfelelő beálllításával tudjuk beállítani testsúlyunkhoz, illetve igényeinkhez megfelelően a tagot. Szintén az egyéni szájíznek való megfelelés érdekében állítható visszaút csillapítást is tud az Edge Plus.

Ez a konkrét Edge Plus ebben az ebike vázban 150mm-es rugóutat biztosít hátul.

Dropper (állítható magasságú) nyeregcsőről

A dropper nyeregcső az egyik kedvenc kiegészítőnk, ha kerékpárokról van szó. Nem véletlenül! Az, hogy a kormányról, egy kart megnyomva tudjuk állítani a nyeregcső magasságát kincset ér.

Terepen ennek hála mindig az ideális pozícióban lesz a nyereg: mászáshoz kellően magasan, így maximalizálva a pedálozásunk hatékonyságát, illetve a lejtmenethez leengedve pedig kellően alacsonyan, hogy ne akadályozzon minket az egyensúlyozásban.

De városi, illetve túra felhasználásnál is nagyon hasznos egy dropper nyeregcső. Itt ugyanis megoldható az, hogy leszálláskor leengedjük a nyerget, ezzel megkönnyítve a leszállást, illetve az újbóli felszállást a kerékpárra. Ez egészen addig hangzik csak úri huncutságnak, amíg ki nem próbálja az ember a gyakorlatban:)

A dropper nyeregcsövet úgy kell elképzelni, mint egy állítható magasságú irodaszéket, csak itt nem a szék alatt kell "matatni", hanem a kormányon kell lenyomni egy kart a magasság megváltoztatásához. 

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line CX - Gen.4 'Smart System' (BDU374Y)
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 85Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 340%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube 'Smart System'
akkumulátor kapacitásinformation_mark 750 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch töltő 'Smart System' (4A)
kijelző Bosch LED Remote 'Smart System' okostelefonnal összekapcsolható kezelő
okostelefonos kompatibilitás Igen, Bosch eBike Flow alkalmazáson keresztül
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Diamond (férfi)
szín Sárga
felhasználási területinformation_mark Terepre
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa Suntour Raidon 34 Air Boost 1.8
rugóút (első villa) 140mm
lengéscsillapítás működési elve Levegős villa és hátsó tag
hátsó lengéscsillapítás Hátul lengéscsillapított rugóstaggal
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) SUNTOUR Edge Plus
rugóút (hátsó tag) 150mm
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 29 (elől) / 27.5 (hátul) vegyesen
gumi (első) SCHWALBE Magic Mary Performance (62-622 / 29 x 2.4)
gumi (hátsó) SCHWALBE Big Betty Performance (65-584 / 27,5 x 2.6)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano CUES U6000 10 sebességes láncváltó
fokozatok száma 10 sebesség
fogaskoszorú SHIMANO LG400-10 11-48T
váltókarok SHIMANO SL-Cues 10
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek Shimano MT420
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 203/203
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
állítható dőlésszögű kormánybefogó (stucni) Nem, a kormány szöge fix
markolat prologo Proxim Enduro
nyereg prologo Proxim 400
nyeregcső típusa kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső
nyeregcső Limotec Alpha 1 34,9mm + SL-MT500-IL, 170 mm
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Opcionálisan, MonkeyLink kiépítéssel rendelkezik
hátsó lámpa Hátsó villába integrált LED világítás
csomagtartó csak opcióban
sárvédő csak opcióban
extrák MonkeyLink mágneses-mechanikus kulacstartó
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Németország