Bulls Sonic bemutató - az új eMTB család

Bulls Sonic bemutató - az új eMTB család

Bulls Sonic bemutató - az új eMTB család

 

2019 nyarán mutatta be a Bulls teljesen új elektromos rásegítéses mountain bike családját, a Bulls Sonic-ot, ami várhatóan alaposan megizzasztja majd a konkurens gyártókat, hisz nem csak a gépek lesznek szuperek, de az árazásuk is vonzó!

Nem csak egyszerű névváltoztatásról van szó jelen esetben (2019-es modellévig a Bosch motoros emtb-kt a német gyártónál Six50, illetve Twenty9 néven futottak) ezt a 24 modellt teljesen az alapoktól kiindulva tervezték meg.

 

Comission E

A Sonic ebike-okat az úgynevezett “comission E” csapat hívta életre, ami Bulls veterán tervezőin kívül külsős szakértőkből és a Fraunhofer intézet (ők a legnagyobb, gyakorlat orientált kutató intézet, többek között nekik köszönhetjük az mp3 szabványt is, ami mint tudjuk forradalmasította a zeneipart) tagjaiból állt össze.

comission E csapat tervezés közben

 

A comission E csapat szeme előtt egy cél lebegett: egy olyan modern elektromos mountain bike megtervezése, ami tökéletesen illeszkedik a megváltozott montizási szokásokhoz (hisz egy elektromos kerékpáron nem szenvedünk meg az emelkedőkkel és emellett jóval nagyobb sebességgel hasítunk fel rajtuk). Szintén rendkívül fontos volt az is, hogy az új generációs terep pedelec ne csak “okos” legyen, de gyönyörű is, látszódjon rajta, hogy ez nem csak egy “újabb elektromos rásegítéses monti”.

 

1.8” az újító

Az egyik legszembetűnőbb egyedi vonása a Sonic-nak az új, 1.8”-as tapered fejcső. Ez egy új szabvány, amit a Bulls közösen hozott létre a csapág specialista ACROS-al, a Suntour-al és RockShox-al.  Utóbbi két cég kimondottan 1.8”-as villákat is gyárt immáron a Sonic ebike-okhoz.

Sonic ebike-hoz való 1.8”-as villák

 

Az új, 1.8”-as szabványnak az előnye, hogy a villa és a fejcső még vastagabb lesz, mint azt a többi kerékpárnál megszokhattuk, így a fejrész még masszívabb és merevebb lehet. De máshogy is profitálunk egy a vastagabb fejcsővel: magabiztosabban lehet az elektromos kerékpároknál megszokott vastag alsó csövekkel párosítani, hisz nem szükséges az alsó csövet a fejcső a varratánál elvékonyítani (ami gyengítheti a váz strukturális merevségét).

A tapered kialakítást kihasználva (a fejcső felső részének kisebb az átmérője, mint az alsó, villa felőli részé) a Bulls úgy alakította ki a kormánynyak befogót, hogy akár a fékkábelt és a váltóbowdent is rögtön itt lehessen bevezetni a vázba. Jelenleg ugyanakkor most a Bosch kijelző és a világításkábel költözött még csak be ide.

kormánynyak befogó kialakításának megoldása

 

Egy Sonic pedelec másik jellegzetessége a vonalvezetése: ha megnézzük, lényegében a kormánytól egészen a hátsó kerékig egy képzeletbeli vonalat követ a váz geometriája, ami nagyon letisztult, modern kinézetet kölcsönöz neki.

 

Felvillanyozó erők

Természetesen a Sonic elektromos kerékpárokban az új Bosch Performance CX motor dolgozik, ami kompaktabb méretével és “diétás” tömegével remekül illeszkedik az új e-mtb családhoz. De nem csak a motor új, immáron 3 féle kapacitású, vázba rejtett akkumulátor közül választhatnak a leendő Bulls Sonic tulajok: 400, 500 és 625 Wh a "menü".

CX motor a Sonic elektromos kerékpárban

45 fokos akku kivágás akció közben

 

Az akkukhoz kapcsolódik a Sonic másik újítása (1.8”-as szabvány és az “egyvonalas” dizájn mellett), a 45 fokos akku nyílás. Eddig alapvetően kétféle megoldással találkozhattunk a vázba rejtett Bosch akkumulátoroknál: az akkut a váz alsó részén vagy felső részén található nyíláson keresztül tettük be a kerékpárba. Ezen csavart egyet a Bulls a 45 fokos nyílással, amivel megoldható, hogy a vázból az eddigieknél még kisebb részt kelljen kivágni, így egy merevebb alsó csövet kapunk!

 

További Sonic jellegzetességek

 

Sonic Device Connect és MonkeyLink

A Bulls elektromos mountain bike-oknál már megszokott MonkeyLink kiépítés természeten marad a Sonic ebike-oknál is, hisz egy zseniális rendszerről van szó (ha valaki nem ismeri: egy mozdulattal tehetünk pedelec-ünkre így sárvédőket, világítást, kulacsot, egy mágneses-mechanikus rendszer segítségével).

Mágneses tartó konzol

Sonic Device Connect csatlakozós iPhone XS tok

 

Ha már okos rendszer: a Sonic-ok stucniját úgynevezett ‘Sonic Device Connect’ csatlakozóval szerelik, amin keresztül a telefonunk, navigációs eszközeink egyszerűen, stílusosan és legfőképpen biztonsággal rögzíthetjük villanybringánkra.

 

Sonic Hidden Sensor

Ez az újítása a Sonic-nak a legkevésbé feltűnő, hisz ehhez igen csak “vájt szeműnek” kell lennünk, hogy észrevegyünk: a sebességszenzor immáron elbújt a kerékpárba! Eddig a hátsó kerék küllőjén volt egy jeladó mágnes és a hátsó villán volt ennek a jelvevője. A Sonic ebike-ok esetében előbbi a tárcsafék rögzítőbe költözött, míg utóbbi be lett integrálva a vázba. Ezzel nem csak, hogy elegánsabb lett a kerékpár megjelenése, de jobban védett helyre kerültek ezek az alkatrészek.

Védett helyen a Sonic Hidden Sensor

A sebességjeladón látszik, hogy nem látszik:)

 

Sonic Rock Guard

A Bulls mindig is kiemelt figyelmet fordított az elektromotor védelmére, nincs ez másként itt sem. Az eddigi alu lemez helyett, immáron egy speciális, térhálós szerkezetű kompozit szerkezet védi a motort a sérülésektől és közben nem hátráltatja a Bosch CX motor megfelelő hűtését sem!

Sonic Rock Guard rendszer a motor védelmére

Szuper védelem a motornak kellő szellőzéssel, ez a Sonic Rock Guard!

 

Sonic Direct Stem

Köszönhetően a Sonic-ok újfajta vázgeometriájának itt találkozhatunk a Bulls ebike-ok között a legrövidebb stucnival. A kormányrúd így már szinte teljesen egy síkban van a villa vonalával, ami  magabiztos és jól kezelhető kormányzást ad minden Sonic-nak.

Sonic Direct Stem a megfelelp kormányzásért

A "tömzsi" stucni látványnak sem utolsó...

 

A Bulls Sonic elektromos kerékpár kínálata

 

Most, hogy ennyit beszéltünk a Bulls Sonic gépekről, nézzük röviden, hogy milyen kategóriájú ebike-okból is áll a német gyártó új, hegyi kerékpár családja:

Enduro - EN

Az új Bulls Sonic Evo EN 2 elektromos bicikli

Bulls Sonic Evo EN 2

 

Itt két modellel találkozhatnak az endurózás szerelmesei. Természetesen a mind a Sonic Evo EN 2 és a Sonic Evo EN 1 180 mm-es rugóúttal rendelkezik, mondhatni, ahogy azt egy enduro gépnek illik. Az enduro Sonic-ok különlegessége még, hogy eltérő kerékméretet használnak, az első kerék 29”-es (60-622), míg a hátsó egy vastagabb 27,5-es (65-584).

 

All Mountain - AM

Bulls Sonic Evo AM 6 Carbon típusú e-bicaj

Bulls Sonic Evo AM 6 Carbon

 

A Sonic all mountain gépei mind 150 mm-es rugóúttal rendelkeznek és itt is az Enduro-knál már bemutatott vegyes kerékméret az, amivel találkozunk. Emellett mindegyik modell már alapból dropper (kormányról állítható magasságú) nyeregcsővel van szerelve. A 6 AM (ez röviden az all mountain) modellből 3 ráadásul karbon vázzal kerül forgalomba!

Ráadásul a “belépő” karbon vázas modell, a Sonic Evo AM 3 Carbon nagyon vonzó, 1.407.900,- Forintért is miénk lehet majd (RockShox lengéscsillapítókkal, 12 sebességes XT váltóval, szóval nem mondható, hogy a felszereltségen akarta a Bulls behozni a karbon váz plusz költségét).

 

Trail - TR

Trail - TR 29es kerékmérettel

Bulls Sonic Evo TR 4 Carbon

 

A trail felhasználású Sonic-ok közös pontja 29”-es kerékméretük és 120mm-es rugóútjuk, ami mindennapos erdei tekerésekhez több, mint elég szerintünk. A Bulls kínálatában 4 féle Sonic Evo TR (a ’TR’ a trail-t jelöli) modellel találkozhatunk 2020-ban. A magasabb felszereltségű TR 4 és TR 3 modellek már karbon vázzal, RockShox legnéscsillapítókkal, 12-es XT-vel és dropper nyeregcsővel érkeznek, szintén nagyon vonzó árcédulákkal!

 

Hardtail

Bulls Sonic Evo 3 27,5 vegyes kerékmérettel

Bulls Sonic Evo 3 27,5"

 

A Hardtail (merev farú mtb) csoportba 6 féle Sonic-ot készített a Bulls. Ezek között van, amelyik vegyes kerékmérettel van szerelve, de van olyan modell is, aminek van 27,5+”-os, illetve 29”-es kerékméretű változata is.

 

Women

ebike hölgyeknek tervezve

Bulls Sonic Eva TR 1

 

Ide a kimondottan hölgyeknek tervezett elektromos montikat sorolta a Bulls, összesen 4 féle modellel találkozhatnak a szebbik nem képviselői (számukra természetesen a többi modell is jó lehet, hisz azok alapvetően unisex-ek). A női Sonic-ok, amik a keresztségben a Sonic Eva nevet kapták kétfelé lettek osztva, összteleszkópos modellekre (ez a Sonic Eva TR 2 és a TR 1), illetve 2 merev farú montira (Sonic Eva 2 és 1).

A női modellek mindegyike csak 27,5”-es kerekekkel érhető el (így például a teljes Sonic palettát nézve itt találunk egyedül elől-hátul 27,5”-es kerekekkel szerelt összteleszkópos, 120mm-et mozgó ebike-ot).

 

XS

kisebb vázmérettel tervezett bicikli

Bulls Sonic Evo 26"

 

Ez meglehetősen ritkának mondható kategória, a kimondottan alancsony felhasználóknak szánt Sonic-okat találjuk itt. Ennek megfelelően nem csak a vázméret kisebb a szokásosnál, de a kerékméret is. A merev farú monti ugyanis 26”-os kerekekkel van szerelve, míg az össztelós modell 27,5” és 26”-al vegyesen.

 

Ahogy látható a Bulls új, elektromos rásegítes mountain bike családja kellően sokszínű lett, így mindenki megtalálhatja számítását ezek a modern, szuperül kezelhető ebike-ok között. Ha pedig valamiért a Sonic nem jön számításba (mert például Ön kimondottan Shimano vagy Brose motoros pedelec-et keres), akkor sincs gond, a Bullsnak a Sonic-okon kívül még nagyon sok, másmilyen emtb-je is van.

Ha nem hiszi, nézze meg itt a Bulls aktuális elektromos mountain bike kínálatát!