Konkrétan a Bosch jelenlegi csúcsmotorjaira gondolunk, azaz (vigyázat, hosszú nevek jönnek!):
- Bosch Performance Line CX
- Bosch Performance Line Speed
- Bosch Cargo Line
- Bosch Cargo Line Speed
De akár írhattuk volna azt is, hogy azokat a motorokat finomította tovább a Bosch, amiknek maximális nyomatéka 75Nm. Ez lesz az egyik tulajdonsága ezeknek a motoroknak, ami a közeljövőben meg fog változni. Egészen pontosan 10 extra Nm-el, azaz új maximális nyomaték már 85 Nm lesz.
Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy nem feltétlenül fogjuk kapásból erősebbnek érezni középmotorunkat a frissítés után (ilyen téren szerintünk mondjuk eddig se nagyon lehetett okunk panaszra) A motorok csúcsteljesítménye, illetve a maximális, 340%-os rásegítésük is változatlan marad. A megnövelt nyomatékkal az alacsony pedálfordulaton történő tekeréskor fogunk érdemben “találkozni” (70 rpm alatt) eMTB, illetve Turbo módokban. Előbbi esetében a progresszív rásegítés még nagyobb harmóniában fog velünk dolgozni, a ‘Perfect Control’-nak keresztelt funkciónak hála.
Durva, egyenetlen terepen is eddig nem tapasztalt könnyedséggel fogunk a Bosch szerint feltekerni az új szoftverrel
A Bosch fő célja ezzel a upgrade-del az volt, hogy a piacvezetőnek számító progresszív rásegítési módja, az e-MTB mód még hasznosabb, ugyanakkor természetesebb legyen. A megnövelt nyomatéknak alacsony pedálfordulatnál nagy hasznát fogjuk venni, amikor hirtelen találkozunk egy nem várt akadállyal, emelkedővel, és nem volt lehetőségünk a megfelelő sebességfokozatra váltani. A kanyarokból szintén dinamikusabban tudunk majd kigyorsítani.
Érdemes még megemlíteni egy másik új fícsört, amit szintén az eMTB rásegítési módban találunk, ez az ‘Extended Boost’, aminek hála a kimondottan göröngyös terepen (szabadon lévő gyökereken, nagyobb köveken vagy akár lépcsőfokokon) fogunk eddig nem tapasztalt könnyedséggel feltekerni eMTB módban. (Az ‘Extended Boost’-t nem kell külön bekapcsolni, az az eMTB mód automatikus része.) A Bosch állítása szerint az Extended Boost-nak hála a pedálozásunk még extrém terepen sem fog megakadni, mivel a motor a szűkös helyzetekből simán kihúz majd minket.
A Bosch-os Extended Boost ábrán jól látszik, hogy a milyen szépen kisimítja a durva eltéréseket az új funkció
Az új frissítésnek hála az új CX motor hasznos pedálfordulat tartományát is megnövelték, így később, magasabb pedálfordulat mellett érezzük majd csak úgy, hogy a motor “már nem bírja szuflával”. Ez megint csak szuper dolog, hisz így a pörgősebb váltóáttétekkel jobban rá tudunk majd készülni az emelkedőkre!
Külön öröm, hogy a most ismertetett új funkciók, a 85Nm nyomaték, fejlettebb eMTB mód (benne a Perfect Control és Extended Boost) és a megnövelt hasznos pedálfordulat tartomány minden, jelenleg is kapható 4. generációs Bosch motorra elérhetőek lesznek egy utólagos szoftverfrissítéssel. Gyárilag várhatóan leghamarabb 2020 őszén kiszállításra kerülő ebike-okon találkozunk majd vele, a többieknek egy hivatalos Bosch szerviz partnernél (mint amilyen az Annyira Más Bringabolt is) kell elvégeztetnie a szoftverfrissítést. Fontos megemlíteni ugyanakkor, hogy a speed-pedelec motorokat, azaz a Performance Line Speed-et és a Cargo Line Speed-et, amik 45 km/h-ig segítenek rá, csak az adott kerékpár gyártója frissítheti le az új szoftverre a speciális, engedélyeztetési előírások miatt!
Az új szoftver várhatóan 2020. július közepétől lesz elérhető, /Frissítés: a szoftver update már elérhető!/ ha szeretné telepíteni 4. generációs Bosch motort használó ebike-jára, keresse fel hivatalos Bosch eBike szervíz partner szervizeink egyikét.
Amennyiben most még elektromos kerékpár vásárlás előtt áll, de mindenképpen olyan pedelec-et keres, ami tudni fogja az itt leírt újdonságokat, ajánljuk figyelmébe a következő, 4. generációs Bosch Performance Line CX motort használó ebike-jainkat!