Gyerekkorunktól belénk verték, hogy a víz és az elektromosság finoman szólva nem éppen barátok és az esetek többségében ez igaz is. Szerencsére kivétel ez alól a szabály alól egy jó minőségű pedelec, ezek ugyanis jellemzően IP54-es védelemmel vannak ellátva.
Mit jelent ez a gyakorlatban? Az IP54-es védettség esetében az alkatrészek minősítetten védettek a por nagymértékű behatolása és a bármely irányból fröccsenő víz ellen. |
Azaz bátran használhatjuk elektromos kerékpárunkat esőben, illetve hazánkban ritkábbnak mondható homokviharokban is. Ez azt is jelenti, hogy nem kell kikapcsolnunk az elektromos rendszert, nyugodtan használjuk ki az elektromos rásegítést, hogy mielőbb száraz helyre érjünk!
Bátran használjuk esőben is az elektromos rásegítést!
Ha célba értünk egy komolyabb zuhé után, ebike-unk megköszöni, ha egy száraz ronggyal letöröljük a kijelzőt, azok gombjait, illetve a láncot. Utóbbi a felületi rozsda képződése elleni harcban lesz hathatós segítség.
Egy középmotoros pedelec-en kissé trükkösebb a lánctisztítás (mivel hiába forgatjuk "hátrafelé" a hajtókart, nem mozog a lánc): érdemes a hátsó kereket vagy felemelni, vagy a kitámasztót "kihasználva" enyhén oldalra billentve eltartani a hátsó kereket a talajtól és megtekerni a pedált, hogy mozogjon a lánc.
Láthatjuk hát, hogy nem kell tartanunk az esőben való villanybringázástól, ez azonban nem jelenti azt, hogy a víz ne okozhatna problémákat. Ügyeljünk arra, hogy ne tároljuk rendszeresen az időjárás viszontagságainak kitett helyen pedelec-ünket, illetve kimondottan ellenjavallt a magasnyomású mosó használata, különösképpen az elektromos alkatrészek és csatlakozások környékén.
Azoknak, akik inkább a videós formátumot részesítik előnyben, ajánljuk cikkünk videós változatát, amiben nem csak az derül ki, hogy lehet "pedelecezni" az esőben, de videózni is!