Teherszállító (cargo) ebike állami támogatással

Teherszállító (cargo) ebike állami támogatással

 

Február 7-étől kezdődően 400 millió forintos keretösszegű pályázati forrás áll rendelkezésre teherszállító (cargo) elektromos kerékpárok vásárlásár, darabonként maximálisan 500 ezer forintos állami támogatással. A pályázatokat szakaszosan, egészen decemberig lehet beadni, így várhatóan 800 darab új, támogatott cargo ebike fog a cégek szolgálatába állni, ezzel is egy zöldebb, fenntarthatóbb jövőt biztosítva mindannyiunknak.

 

Egy pályázat esetében fontos kérdés, hogy kik pályázhatnak, mire és milyen mértékű a támogatás. Nézzük is ezekre a válaszokat szép sorjában! 

 

Kik pályázhatnak? 

Magyarországi székhellyel, telephellyel vagy fiókteleppel és adószámmal rendelkező egyéni vállalkozó, gazdasági társaság, civil szervezet, egyesület, egyházi szervezet, önkormányzat (továbbiakban pályázóként fogunk rájuk hivatkozni), akik minimum 12 hónappal a pályázat megjelenése előtt be lettek jegyezve. Az egyéni vállalkozók esetében egy darab cargo ebike-ot lehet támogatással megvásárolni, míg a többi esetben maximálisan 5 darab teher pedelec-et lehet beszerezni a pályázat keretein belül.

 

 

Mire lehet támogatást nyerni?

A most meghirdetett program lényege, hogy vissza nem térítendő támogatást adjon olyan teherszállító elektromos kerékpárokra, amiket szállítási tevekénységhez tudnak használni, ezzel is alternatívát nyújtva a kis furgonoknak. Egy cargo ebike esetében a cégek egy kisebb, egyszerűbben tárolható, városban agilisabb és gyorsabb eszközt tudhatnak magukénak, aminek fenntartási (és beszerzési) költségei alacsonyabbak, mint egy személygépkocsinak. A program célja, hogy minél több cég használjon ilyen kerékpárokat, ezzel is javítva a városi térségek mobilitását, illetve a városok lég- és zajszennyezettségét és közvetett hatásként minél több embernek hozza meg a kedvét az alternatív közlekedési/ szállítási megoldásokhoz.

 

Kettler Cargoline FS 800: e-cargo kínálatunk csúcsa, ami a Eurobike Award díj mellett már egy Design & Innovation Award díjjal is büszkélkedhet

 

A pályázat kiírása alapján ehhez pedig olyan cargo pedelec-re pályázhatunk, ami megfelel az alábbi követelményeknek:

- nyomatékszenzoros működési elv 

- 250 W maximális teljesítményű motor, ami 25 km/h-s sebességig ad elektromos rásegítést és kikapcsol, ha a kerékpáros abbahagyja a pedálozást

- az ebike tengelytávolsága minimum 139 cm

- a terhelhetőség minimum 50 kg

- a teherhordó felületnek a cargo szerves részét kell képeznie, azaz utólag felszerelt csomagtartó vagy utánfutó nem lesz elegendő

- a cargo gyári, széria modell (azaz egyedileg épített vagy átalakító szettel felvillanyozott "sima" teherbringa nem támogatott)

A fenti követelményeknek az Annyira Más Bringabolt összes teherbringája megfelel, így ezekre nyugodtan beadható a pályázat, hisz jár rájuk a maximális, 500 ezer forintos támogatás.

 

Milyen mértékű a támogatás?

A támogatás maximumát már előzetesen "lelőttük", de azért leírjuk újra, pontosan, a cargo pályázát támogatásának mértékét: a nettó vételár 50%, maximálisan 500 ezer forint. Ezt az összeget majd a regisztrált kereskedő (jelen esetben az Annyira Más Bringabolt) fogja lehívni a pályázat lebonyolítójától, a HUMDA Zrt.-től, így a kasszánál fél millió forinttal kevesebbet kell majd csak fizetni az új teherszállító ebike-ért.

Fontos megemlíteni, hogy a vételár fennmaradó részének a pályázó rendelkezésére kell állnia a számláján, azaz nem lehet azt akár teljes egészen vagy csak részben is hitelből vagy leasing konstrukcióban biztosítani. 

 

Mikor lehet beadni a pályázatokat?

A pályázatok benyújtására február 7-től, egészen 2022. decemberéig szakaszosan lesz lehetőség, egészen a rendelkezésre álló 400 milliós forrás kimerüléséig (ugyanakkor tekintve, hogy ez az összeg minimum 800 kerékpárra elegendő a keret korai kimerülésétől nem tartunk). A pályázati szakaszok a következőek:

1. szakasz 2022. február 7. és 11. között
2. szakasz 2022. március 7. és 11. között
3. szakasz 2022. április 4. és 8. között
4. szakasz 2022. június 6. és 10. között
5. szakasz 2022. augusztus 1. és 5. között
6. szakasz 2022. október 3. és 7. között
7. szakasz 2022. december 5. és 9. között

 

Hogy néz ki a pályázat beadása?

A pályázat beadása a pályázó feladata, ehhez ügyfélkapu regisztrációval kell rendelkezni. Ezzel lehet ugyanis csak belépni a HUMDA felületén, ahol a pályázat tényleges beadása történik, amikor éppen aktív az egyik pályázati szakasz (lásd fentebb a táblázatot). Fontos, hogy ha a pályázatot aktív pályázati szakaszon kívül adtuk be, az automatikusan elutasításra kerül, így ha indulni szeretnénk ezen a pályázaton, jól jegyezzük meg a fenti dátumokat!

A HUMDA weboldalán ki kell tölteni az adatlapokat és a szükséges dokumentumokat (pl.: aláírási címpéldány) bescannelésüket követően felölteni.

A pályázat beadását követően lesz lehetősége a pályázónak arra, hogy saját felelősségre megkezdje a cargo ebike beszerzését a regisztrált kereskedőn keresztül. Utóbbi kiemelten fontos, hisz csak a regisztrált (és több kritériumnak is megfelelő) kereskedőkön keresztül lehet részt venni az állami cargo pályázatban. Az Annyira Más Bringabolt ilyen, regisztrált kereskedője ennek a programnak, így minket, illetve cargo elektromos kerékpárjainkat választva biztos lehet benne, hogy a kereskedőre, illetve a kerékpárra vonatkozó elvárásokkal nem lesz gond!

 

Kettler Cargoline HT 600: a csúcsmodell kistestvére, picit rövidebb és nincs hátsó lengéscsillapítója. Viszont az igazán különleges első kormánymű itt is adott, így egy természetesen kezelhető, biztonságos elektromos cargo-ról beszélhetünk!

 

 

A pályázat benyújtását követően 20 munkanapon belül elbírálja a HUMDA a pályázatokat, illetve további 15 munkanapon belül megküldi a támogatói okiratot, amivel már a megpályázott e-cargo-t ténylegesen meg is lehet vásárolni, illetve elhozni a regisztrált kereskedőtől. Az sem jelent problémát, ha megvan a sikeres pályázattal járó támogatói okiratunk, a kiszemelt teherbringára pedig még várni kell x hetet, ugyanis a támogatói okirat kiállításától számított 180 napon belül bármikor átvehetjük a kerékpárt.

 

Utókövetés, egyéb követelmények

Ahogy a korábbi, pedelec pályázaton "megszokhattuk", az e-cargo-k esetében is kötelező a BikeSafe regisztráció.

Sikeres pályázattal beszerzett, államilag támogatott cargo ebringák esetében követelmény, hogy a fenntartási időszak alatt (2 év) egy 15x15cm-es AÖFK-től (Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ Nonprofit Kft.) kapott logót kell elhelyezni a kerékpáron, illetve a pályázó cég logóját is fel kell tüntetni minimum 400 cmterületű matricával.

AZ AÖFK-nak a vásárlást követő 60 napon belül fotókat kell benyújtani a támogatott elektromos teherszállító kerékpárról, illetve arra is érdemes lehet lélekben felkészülni, hogy esetleg 1 darab sajtóeseményen való részvételen kell részt vennie a pályázónak és cargo bringájának ha az AÖFK erre kéri.

Jelezni kell a támogató felé 8 napon belül ha az államilag támogatott elektromos cargo-t ellopják vagy annyira megrongálódik, hogy nem használható tovább rendeltetésszerűen.

A fenntartási időszak végét követő 30 napon belül pedig egy záró monitoring beszámolót kell beadnia a pályázóknak, mely tartalmazza az e-cargo használatával kapcsolatos információkat (pl.: éves futásteljesítmény), illetve fotódokumentácit, amin látszik a vázszám is.

Ahogy láthatjuk, a pályázat feltételeit kimondottan barátságosnak mondhatjuk, a rendelkezésre álló keretösszeg véleményünk szerint bőséges,  így csak bátorítani tudjuk a hazai cégeket, hogy zöldítsenek városi gépparkjukon egy elektromos rásegítéses teherszállító kerékpárral, hisz ezzel nem csak a környezetünk jár majd jól, de a cég is, mivel a szállítmány a zsúfolt városokban hamarabb célba érhet, mint gépkocsival, ráadásul jelentősen kisebb költségek mellett.

Mindenképp javasoljuk, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, hogy megmutassuk miként tudná céges szállítását gyorsabbá, olcsóbbá és zöldebbé tenni, most ráadásául fél millió forintos vissza nem térítendő támogatással! Amennyiben még nincs teljesen meggyőzve arról, hogy az elektromos teherbringáké a jövő (legalább egy szeglete), jöjjön el hozzánk és próbálja ki kínálatunk legjobban felszerelt, elől-hátul lengéscsillapított extra kényelmes prémium e-cargo-ját, a Kettler Cargoline FS 800-at! A Kettler Cargoline FS modellje nem "csak egy" a többi e-cargo közül, ugyanis amellett, hogy mind a bringás maximális kényelmét, mind a szállítmány rázkódásvédelmét a legmesszemenőkig kielégítő, teljes lengéscsillapítással bír, és szerszámok nélkül lényegében bármilyen testmagassághoz kényelmesen beállítható, az egyedi, saját fejlesztési első villának hála sokkal jobban kezelhető, ezáltal bizotnságosabb, mint a többi, klasszikus, 20"-as villát használó teherbringa. Ezt pedig nem csak mi gondoljuk így, hanem a Eurobike Award, illetve a Desing&Innovation Award zsűrije is, ugyanis ők egymástól teljesen függetlenül az év cargo kerékpárja díját ítélték oda a Kettler Cargoline FS 800-nak 2022-ben!

 

 

Az e-cargo pályázat teljes kiírását innen le tudja tölteni.