Elektromos kerékpárok energia költségei

Elektromos kerékpárok energia költségei

Tudod, melyik a legolcsóbb közlekedési mód?
Elektromos kerékpárok energia költségei

Az köztudomású, hogy nem az autó. A tömegközlekedés - bár erről megoszlanak a vélemények - olcsóbb.
Mi a helyzet a gyaloglással? Vagy a kerékpárral?
Mennyivel drágább vagy olcsóbb ennél, ha elektromos kerékpárral közlekedünk?

Én biztos rosszul tippeltem volna, ezért is volt érdekes számomra, mikor kb 2 évvel ezelőtt elolvastam egy külföldi tanulmányt az elektromos motorral illetve emberi energiával hajtott biciklik energia költségeinek összehasonlításáról. Nemrég ismét rátaláltam a vonatkozó anyagra, melyet lefordítottunk és ezennel közkinccsé is teszünk.
Ha elolvasod, meg fogsz lepődni, garantálom!

Hajlamosak vagyunk elfelejteni, hogy a kerékpározás is energiát igényel. Ezt az energiát mi emberek a táplálékunkból nyerjük, és mivel a táplálékot sajnos nem adják ingyen, ezért az izomerővel működtetett mozgásnak is kiszámolható az egy kilométerre vetített "üzemanyag" költsége, ugyanúgy, mint bármilyen más közlekedési módnak.
Köztudott, hogy az egyéb közlekedési eszközökhöz képest a hagyományos kerékpár az emberi helyváltoztatás egyik leghatékonyabb formája.
Egy kilométert biciklizni körülbelül 5-15 wattórányi (Wh) energiába kerül, míg ugyanannyit gyalogolni 15-20, vonattal utazni 30-40, és egyedül autózni 400 wattórába. Feltételezhető, hogy az elektromos kerékpár összesített környezeti hatása szintén nagyságrenddel kedvezőbb lenne az autózásnál, buszozásnál és egyéb városi közlekedési formáknál.
Ugyanakkor megfogalmaznak fenntartásokat is azzal az esettel kapcsolatban, ha olyan ember használ elektromos kerékpárt, aki egyébként képes lenne közönséges biciklin járni. Úgy érvelnek, hogy ha pusztán izomerővel is mozoghat az ember, akkor az akkumulátor és az elektromosság csak a környezeti ártalmat és a költséget növeli
. Ez azonban elhamarkodott vélemény, mivel nem veszi figyelembe, hogy a villanymotor emberi munkát vált ki, amely viszont fokozott táplálkozásba kerül. Így az elektromos és a közönséges bicikli fenntarthatóságát csakis komplett életciklus-elemzéssel lehet összevetni.

2004-ben egy kutató azt a feladatot tűzte ki maga elé, hogy kiszámolja az elektromos kerékpár energia mérlegét, azaz hogy mennyire gazdaságos egy e-bike?
Meg tudja közelíteni a hagyományos kerékpár költségszintjét?

A végeredmény megdöbbentő: Nem csak, hogy megközelíti, de jelentősen kedvezőbb is annál!

Íme egy táblázat az anyagból:

akkus-human-energia-kts.png
 
Csupán a negyede a Li-ion akkumulátoros elektromos kerékpár energia költsége, mint az emberé!
Ez azt jelenti, hogy negyedannyiba kerül elektromos kerékpárral közlekedni, mint normál biciklivel!

Ugye hihetetlen?

Töltsd le 5 oldalas anyagunkat és megértheted, hogy miért!