Köztudott, hogy az egyéb közlekedési eszközökhöz képest a hagyományos kerékpár az emberi helyváltoztatás egyik leghatékonyabb formája. Egy kilométert biciklizni körülbelül 5-15 wattórányi (Wh) energiába kerül, míg ugyanannyit gyalogolni 15-20, vonattal utazni 30-40, és egyedül autózni 400 wattórába. Feltételezhető, hogy az elektromos kerékpár összesített környezeti hatása szintén nagyságrenddel kedvezőbb lenne az autózásnál, buszozásnál és egyéb városi közlekedési formáknál.
Ugyanakkor megfogalmaznak fenntartásokat is azzal az esettel kapcsolatban, ha olyan ember használ elektromos kerékpárt, aki egyébként képes lenne közönséges biciklin járni. Úgy érvelnek, hogy ha pusztán izomerővel is mozoghat az ember, akkor az akkumulátor és az elektromosság csak a környezeti ártalmat és a költséget növeli. Ez azonban elhamarkodott vélemény, mivel nem veszi figyelembe, hogy a villanymotor emberi munkát vált ki, amely viszont fokozott táplálkozásba kerül. Így az elektromos és a közönséges bicikli fenntarthatóságát csakis komplett életciklus-elemzéssel lehet összevetni.
2004-ben egy kutató azt a feladatot tűzte ki maga elé, hogy kiszámolja az elektromos kerékpár energia mérlegét, azaz hogy mennyire gazdaságos egy e-bike?
Meg tudja közelíteni a hagyományos kerékpár költségszintjét?
A végeredmény megdöbbentő: Nem csak, hogy megközelíti, de jelentősen kedvezőbb is annál!
Íme egy táblázat az anyagból:
Csupán a negyede a Li-ion akkumulátoros elektromos kerékpár energia költsége, mint az emberé!
Ez azt jelenti, hogy negyedannyiba kerül elektromos kerékpárral közlekedni, mint normál biciklivel!
Ugye hihetetlen?
Ez azt jelenti, hogy negyedannyiba kerül elektromos kerékpárral közlekedni, mint normál biciklivel!
Ugye hihetetlen?