Performance Line CX (BDU384Y)
A Bosch továbbfejlesztette a népszerű csúcsmotorját, a Performance Line CX hajtást, amely jelenleg és megújult formájában is 85 Nm nyomatékot biztosít, illetve 340%-os legnagyobb rásegítést:
A frissített CX motor hatékonyabb és erősebb alacsony fordulatszám-tartományban, ráadásul kb. 100 grammal könnyebb (2.9 kg-ról lementünk 2.8 kg-ra). Az új hűtőrendszer jobb teljesítményt biztosít a hosszú távú utak során. Ezenkívül az új felfogatási rendszer (az SX motorokról lehet ismerős ez a 2 pontos felfogatás) megkönnyíti a szerelést és szervizelést.
Továbbá, jó hír a kikapcsolt rásegítéssel bringázó ebike-rajongóknak:
A Bosch mérnökei tovább javítottak a motor belső szerkezetén, csökkentve a mozgó alkatrészek közötti súrlódást és ellenállást, így könnyebb lesz a motort rásegítés nélkül, csak magában, mint egy analóg bringát tekerni.
Azok, akik gyakran találkoznak azzal, hogy mászás közben megállniuk, majd újra indulniuk, szeretni fogják a Hill Assisst névre hallgató újítást. Ez a funkció megkönnyíti az újraindulást emelkedőn, miközben ülve maradsz a kerékpáron. Egy gombnyomásra a motor elegendő erőt ad, hogy elindulj.
Emellett az új motor kompatibilis lesz a Shimano bizonyos Di2, illetve a TRP bizonyos elektronikus váltóival, így lesznek olyan ebike modellek, amik tekerés közben maguktól tudják majd váltani a láncváltót, ezzel javítva a pedálozás (és a motor munkájának) hatásfokát. A legjobb automata mód szerintünk továbbra is a Pinion MGU rendszerben van, hiszen az álló helyzetben és menet közben is tud váltani, lényegében bármikor, így teljesen automata váltós rendszernek azt neveznénk igazán.
Purion 400
A kompakt és robusztus Purion 400 kijelzőt kifejezetten sportos terepezéshez tervezték. A csak ütésektől védett helyre szerelhető kijelző jól látható még erős napfényben is, így minden szükséges információ könnyen elérhető lesz számodra.
Átmérője 1.6 inch, felbontása 320X160 pixel. Lényegében egy, a kormány felénk eső oldalára szerelt Purion 200-as kijelzőt kell elképzelni, azzal a különbséggel, hogy ez ténylegesen csak egy kijelző, azaz a Purion 400 használatához szükségünk lesz vagy egy LED Remote-ra vagy egy System Controller és Mini Remote kombóra.
PowerTube 600 és PowerTube 800
A Bosch újratervezte az integrált akkumulátorok kínálatát az új PowerTube 600 és 800 modellekkel.
Ez a két új akkumulátor jelenleg (2025-ös modellév) csak az új CX motorral szerelt kerékpárokban lesz megtalálható és nem kompatibilis a jelenleg 500, 625 vagy 750Wh-s PowerTube-ot használó Bosch kerékpárokkal. Ennek oka, hogy a Bosch újratervezte az akkumulátorait, az új, nagyobb energiasűrűségű kialakítás más dimenziókkal bír, így nem fér be korábbi PowerTube-os bringák vázába. Viszont a 600 és a 800 akkuk mérete azonos lesz, így ezek könnyen cserélhetőek lesznek.
Az új akkumulátorok újrahasznosított anyagokból készülnek, illetve festést sem kapnak, nyers alu színben fognak pompázni, ami tükrözi a Bosch elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt.
Bosch eBike ABS Pro
Az új ABS rendszer kifejezetten a tapasztalt e-bringásoknak (versenyzők és "e-mtb fanatikusok") készült, optimalizálva a magasabb teljesítményű fékezést terepen.
A rendszer lényege, hogy segít megelőzni az első kerék blokkolását és növeli a biztonságot, miközben igyekszik nem "kiherélni" az adrenalindús bringázást terepen. Két új módja van: az ABS Trail Pro (rövidebb fékút, nagyobb bizontság) és ABS Race (agresszívabb viselkedés, itt már elemelkedhet a hátsó kerék kicsit) mód.