Bosch 2025-ös újdonságok (frissített motor, új akkuk, kijelző és ABS)

Bosch 2025-ös újdonságok (frissített motor, új akkuk, kijelző és ABS)

A Bosch eBike fejlesztések 2025-re: minden, amit tudnod érdemes!

Érdekel, hogy milyen újdonságokkal készül a Bosch a 2025-ös modellévre az ebike világában? A Bosch eBike Systems bemutatta a legújabb fejlesztéseit, amelyek a teljesítményt, biztonságot és fenntarthatóságot hivatottak tovább javítani: új motor, akkuk, kijelző és funkciók

Performance Line CX (BDU384Y)
A Bosch továbbfejlesztette a népszerű csúcsmotorját, a Performance Line CX hajtást, amely jelenleg és megújult formájában is 85 Nm nyomatékot biztosít, illetve 340%-os legnagyobb rásegítést:

A frissített CX motor hatékonyabb és erősebb alacsony fordulatszám-tartományban, ráadásul kb. 100 grammal könnyebb (2.9 kg-ról lementünk 2.8 kg-ra). Az új hűtőrendszer jobb teljesítményt biztosít a hosszú távú utak során. Ezenkívül az új felfogatási rendszer (az SX motorokról lehet ismerős ez a 2 pontos felfogatás) megkönnyíti a szerelést és szervizelést.


Továbbá, jó hír a kikapcsolt rásegítéssel bringázó ebike-rajongóknak: 
A Bosch mérnökei tovább javítottak a motor belső szerkezetén, csökkentve a mozgó alkatrészek közötti súrlódást és ellenállást, így könnyebb lesz a motort rásegítés nélkül, csak magában, mint egy analóg bringát tekerni.

 


Azok, akik gyakran találkoznak azzal, hogy mászás közben megállniuk, majd újra indulniuk, szeretni fogják a Hill Assisst névre hallgató újítást. Ez a funkció megkönnyíti az újraindulást emelkedőn, miközben ülve maradsz a kerékpáron. Egy gombnyomásra a motor elegendő erőt ad, hogy elindulj.

Emellett az új motor kompatibilis lesz a Shimano bizonyos Di2, illetve a TRP bizonyos elektronikus váltóival, így lesznek olyan ebike modellek, amik tekerés közben maguktól tudják majd váltani a láncváltót, ezzel javítva a pedálozás (és a motor munkájának) hatásfokát. A legjobb automata mód szerintünk továbbra is a Pinion MGU rendszerben van, hiszen az álló helyzetben és menet közben is tud váltani, lényegében bármikor, így teljesen automata váltós rendszernek azt neveznénk igazán.

A frissített CX motor mellett a korábbi (2024-ben aktuális, BDU374Y kódjelű) motor sem halványult el szerintünk, hiszen azok, akik például nem tervezik kikapcsolt rásegítés mellett használni ebike-juk (és valljuk be, a legtöbben így vannak vele, ami érthető is) nem nyernek sokat a motor frissítéssel. Hiszen a két motor azonos csúcsnyomatékkal bír (85Nm) és a Turbo-ban (legnagyobb rásegítési szint) is megegyezik az elektromos rásegítés mértéke (340%). Nem véletlen, hogy sok gyártó a két motort egymással párhuzamosan fogja használni a 2025-ös modellévben. Egy dologban biztosak lehetünk: bármelyik Smart System CX modellt választjuk is, egy kiváló, prémium kategóriás motoros ebike boldog tulajdonosai leszünk.


Purion 400
A kompakt és robusztus Purion 400 kijelzőt kifejezetten sportos terepezéshez tervezték. A csak ütésektől védett helyre szerelhető kijelző jól látható még erős napfényben is, így minden szükséges információ könnyen elérhető lesz számodra.


Átmérője 1.6 inch, felbontása  320X160 pixel. Lényegében egy, a kormány felénk eső oldalára szerelt Purion 200-as kijelzőt kell elképzelni, azzal a különbséggel, hogy ez ténylegesen csak egy kijelző, azaz a Purion 400 használatához szükségünk lesz vagy egy LED Remote-ra vagy egy System Controller és Mini Remote kombóra. 


PowerTube 600 és PowerTube 800
A Bosch újratervezte az integrált akkumulátorok kínálatát az új PowerTube 600 és 800 modellekkel.

 


Ez a két új akkumulátor jelenleg (2025-ös modellév) csak az új CX motorral szerelt kerékpárokban lesz megtalálható és nem kompatibilis a jelenleg 500, 625 vagy 750Wh-s PowerTube-ot használó Bosch kerékpárokkal. Ennek oka, hogy a Bosch újratervezte az akkumulátorait, az új, nagyobb energiasűrűségű kialakítás más dimenziókkal bír, így nem fér be korábbi PowerTube-os bringák vázába. Viszont a 600 és a 800 akkuk mérete azonos lesz, így ezek könnyen cserélhetőek lesznek.
Az új akkumulátorok újrahasznosított anyagokból készülnek, illetve festést sem kapnak, nyers alu színben fognak pompázni, ami tükrözi a Bosch elkötelezettségét a fenntarthatóság iránt.

 

Bosch eBike ABS Pro
Az új ABS rendszer kifejezetten a tapasztalt e-bringásoknak (versenyzők és "e-mtb fanatikusok") készült, optimalizálva a magasabb teljesítményű fékezést terepen.

A rendszer lényege, hogy segít megelőzni az első kerék blokkolását és növeli a biztonságot, miközben igyekszik nem "kiherélni" az adrenalindús bringázást terepen. Két új módja van: az ABS Trail Pro (rövidebb fékút, nagyobb bizontság) és ABS Race (agresszívabb viselkedés, itt már elemelkedhet a hátsó kerék kicsit) mód.

 

Amennyiben az olvasottak felkeltették a kíváncsiságod, ajánljuk figyelmedbe ingyenes ebike próba szolgáltatásunk, aminek keretén belül több elektromos kerékpárt is ki tudsz próbálni boltjainkat övező utcákban (XII. kerületi boltunkban így például egészen dúrva, 22% emelkedőn is meg tudod nézni mit tud egy-egy motor). Boltjaink elérhetőségeit és aktuális nyitvatartásunkat itt megtalálod.