Leírás és Paraméterek
A német Kettler márkát több, mint 40 éve alapították és a márka fókusza azóta is a sportszergyártáson van. Olyan hírességek vállak ügyfeleikké, mint Michael Schumacher vagy például a jelenleg is aktív arca a márkának, Bastian Schweinsteiger labdarúgó világbajnok. A Kettler kerékpárjai Németországban készülnek, nem ritkán kézi munkával és házon belüli, magas minőségű fényezéssel. Ezeket azért tartja fontosnak a gyártó, mert így látják biztosítottnak, hogy ebike-jaik 100%-ig megfeleljenek az ő egyedi elképzeléseiknek és az általuk támasztott magas minőségi elvárásoknak.
Ez meg is látszódik a Kettler elektromos kerékpárokon: megjelenésükben mindig van valami "más", egyedi, ami kiemeli és megkülönbözteti őket az ebike-ok rengetegéből. A prémium minőségnek és igazi német megbízhatóságnak hála hosszú-hosszú éveken át fogjuk tudni élvezni Kettler pedelec-ünket gondtalanul.
A SUV ebike-okról röviden: egy SUV ebike jellemzően mountain bike alapokra építkezik és a montik világából ismert, hosszabb rugóutas lengéscsillapító(ka)t használ. Ennek hála a terepen jobban kezelhető lesz, mint egy hagyományos trekking vagy cross kerékpár. Erre rásegítenek a bütykösebb, terepen nagyobb tapadást adó, ballonosabb gumik is. Utóbbiak rendszerint speciális mintázattal bírnak, amin középen egy olyan futófelület található, amin aszfalton is nyugodt futást és jó tapadást eredményez. Annak érdekében, hogy igazi mindenes gép legyen egy SUV pedelec, a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők sem hiányozhatnak róla: sárvédők, világítás, csomagtartó és jellemzően kényelmesebb nyergek, illetve komfortosabb testhelyzetet biztosító kormány. Egy SUV ebike pontosan olyan, mint az autós testvérei: masszívabb, jobban "elnyeli" az úthibákat és enyhébb terepen is jobban boldogul, mint klasszikus, alapvetően aszfaltos felhasználásra szánt modellek.
Pinion MGU E1.12 egyedülálló motor-váltó rendszerről
Az ebike-ok fejlődését látva egyre hangosabb volt a kérdés: mikor lesz végre a motor egybeépítve a váltóval, ezzel egy zárt, mondhatni golyóálló rendszert alkotva, ami lényegében csak előnyökkel bír a klasszikus motor és külön váltó felálláshoz képest. A válasz sokáig váratott magára, hisz egy nagyon speciális váltóra van szükség, nem elég, ha egy gyártó jó láncváltókat vagy agyváltókat gyárt, itt nagyon másra van szükség. A megoldás végül a Pinion MGU rendszerének képében érkezett meg, nem véletlenül: a Pinion évek óta különleges “középagy” váltóiról híres, amit a mérnökök sikeresen egybe tudtak építeni egy bivalyerős nyomatékszenzoros középmotorral.
Az eredmény: egy váltórendszer, ami terhelés alatt és álló helyzetben is váltható (ezzel szükségtelenné téve a kérdést, hogy akkor most a láncváltó vagy az agyváltó-e a jobb. A válasz: a Pinion MGU!). A motorba integrált, 12 sebességes váltórendszer ráadásul szélesebb áttétel tartománnyal bír, mint a legjobb Shimano vagy Sram láncváltók, a rendszer áttétel tartománya ugyanis brutális, 600%!
Ez az elképesztően széles áttétel egy bivalyerős motorral párosul, aminek átlagos csúcsnyomatéka 85Nm (azért átlagos, mert minden sebesség fokozatban más lesz a csúcsnyomaték, 1-es áttételben például 160Nm!).
Az integráltság nagy előnye továbbá, hogy lényegében minden zárt, minimális a külső hatásoknak kitett forgó, kopó alkatrészek száma. Így a láncszakadást, leesést, váltó elállítódást is elfelejthetjük. Sőt, karbon szíjat is használhatunk!
Külön öröm, hogy a rendszer tömege és mérete meglehetősen korrekt lett: 4,1kg, ami nagyon jó érték, hisz itt a mérleg nyelvét nem csak a motor “nyomja”, de a váltó is. Egy átlagos, 11 sebességes láncváltó fogsorral kb. 1kg, míg egy agyváltó 1,5-2kg, így ha ezek tömegét levonjuk, láthatjuk, hogy a motor maga kb. 2,1-3,1 kg, ami élvonalbéli érték!
Végére az elmaradhatatlan hab azonos a bizonyos tortán: a Pinion MGU nem csak manuális sebességváltásra képes, hanem automatikus váltó funkcióval is bír! Ha emellé még az automata elektromos rásegítést is bekapcsoljuk, nekünk tényleg már csak a könnyed pedálozás, a kormányzás és a fékezés marad.
Működési elv: Nyomatékszenzor + integrált, 12 sebességes középagyváltó
Csúcsnyomatéka: 160Nm, átlagos csúcsnyomatéka: 85Nm
Legnagyobb rásegítés: 400%
Mit jelent ez? FLY-ban, a legnagyobb rásegítési szinten az emberi erő 400%-át képes leadni a motor
Rásegítési szintek: OFF, ECO, FLOW, FLEX, FLY
Váltó sebesség fokozatok száma: 12
Váltó áttétel tartománya: 600%
Nominális motor teljesítmény: 250W
Elektromos rásegítés sebesség-limitje: 25 km/h
Tömege: 4,1 kg
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Pinion |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | FIT Pinion MGU E1.12 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 400% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | UltraCore FIT |
akkumulátor kapacitás | 960 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | FIT 4A-s akkumulátor töltő |
kijelző | FIT 2.0 Compact (okostelefonnal összekapcsolható) |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, FIT E-Bike Control alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Komfort (unisex) |
szín | Piros |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | SR SUNTOUR Mobie35, Air |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa |
hátsó lengéscsillapítás | Merev hátsó villa |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 29 |
gumi (első) | SCHWALBE Johnny Watts Perf. (60-622 / 29x2.35) |
gumi (hátsó) | SCHWALBE Johnny Watts Perf. (60-622 / 29x2.35) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Motorba integrált Pinion középagy váltó (Pinion MGU) |
váltó | 12 sebességes Pinion váltó a motorba integrálva (Pinion MGU E1.12) Áttétel tartomány: 600% |
fokozatok száma | 12 sebesség |
váltókarok | Pinion Shifter 12G |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | MAGURA MT5 eSTOP, 4-piston / MAGURA MT4 eSTOP, 2-piston |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203/180 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | ZECURE L VL-6483 |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | LIMOTEC A3Z dropper nyeregcső, 34.9x140mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | FUXON FS-100, 100 lux |
hátsó lámpa | FUXON R-Glow EB |
csomagtartó | van, MonkeyLoad rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
extrák | GATES ® CDX szíjhajtás |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
ország | Németország |
Ambringa selection | Ambringa Selection tag |