Leírás és Paraméterek
A Stormguard E+ 1 az egyik legjobb SUV ebike-unk, ez vitán felüli. Egy igazi kaland túra gép, ami kimegy a világból, miközben, mint egy jó luxus SUV autóban, mi a lehető legnagyobb komfort mellett élvezhetjük utunkat.
Erős kijelentés ez, de van mire alapozni! Nézzük is röviden, mi ez: egy SUV ebike, azaz egy olyan bringa amivel aszfalton, illetve enyhébb terepen is magabiztosan tudunk tekerni. Közben egy össztelós gép is, így kényelmes és jól kezelhető. Motorja 85Nm csúcsnyomatékkal bír, miközben akkuja összesen 1.050Wh-s. Azt említettük, hogy automata váltós és szíjhajtásos is? Ha sikeresen felkeltettük az érdeklődésed, olvass tovább, hogy mivel kecsegtet ez a csúcs SUV pedelec!
Kezdjünk az alapokkal, azaz a vázzal: a Stormguard a Giant teljesen új, kimondottan SUV elektromos kerékpárokhoz fejlesztett, 27,5-es kerékméretű vázát használja. Ez nem csak afféle marketing varázsszó, az óriás cég évekig gyűjtötte a visszajelzéseket a klasszikusabb SUV ebikejaik felhasználóitól (pl: Stance EX), hogy mire vágynak, miközben a piacot is bőszen kutatták. Az eredmény egy elől-hátul 100mm rugóúttal bíró össztelós váz, ami a kényelmet és kezelhetőséget helyezeti előtérbe, figyelembe véve, hogy mind terepen, mind aszfalton helyt kell álljon az ebike. A váz felső csöve egy erősebb leejtést kapott, ezzel megkönnyítve a fel- és leszállást. Ez kincset fog érni akkor, ha a csomagtartót alaposan megpakoltuk, így az a rajta lévő táska miatt már csak komolyabb akrobatikai készségek bevetésével "léphető át". Apropó csomagtartó! A legtöbb össztelós SUV modellen a csomagtartó a hátsó kerékre (konkrétan a sárvédőkre) van szerelve, itt viszont a vázon került rögzítésre. Mi a különbség? Míg a kerékre szerelt megoldás esetében a csomag a hátsó kerékkel együtt zötykölődik, addig a Stormguard megoldásának hála, csomagjaink a vázzal együtt "lebegnek" a hátsó kerék felett. De akár úgy is fogalmazhattam volna, hogy a csomagtartó "lengéscsillapított". Még egy gondolat a csomagtartóról, aztán megyünk is tovább az ebike rendszerhez: természetesen ez is egy gyorsrögzítős rendszerű megoldás, a Giant a népszerű MIK rendszert választotta és a kialakításának hála könnyedén megoldható, hogy a csomagtartó tetejére helyezett táska/kosár mellett egy-egy oldaltáskát is magunkkal tudjunk vinni.
Jöjjön a beígért ebike rendszer! Mit kaphatott volna, a ha nem a Giant legjobbját, azaz a SyncDrive Pro motort! Ez számokban azt jelenti, hogy a motor csúcsnyomatéka 85Nm (ez brutál sok, lényegében ez most a csúcs szint a legtöbb motorgyártónál), miközben a legnagyobb rásegítési szint is rendkívül magas, konkrétan a legnagyobb rásegítést választva a motor az emberi erő 400%-át adja még le! Szóval annak ellenére, hogy nem ez a legkönnyebb ebike a világon, nem nekünk kell tartanunk az emelkedőktől, hanem fordítva!
A rendszert egy színes, okostelefonnal összekapcsolható Giant Ridedash Evo kijelzőn keresztül tudjuk kezelni, amit -telefonunkkal összekapcsolva- navigációhoz is bevethetünk: a kijelző jelzi majd ha ideje elkanyarodnunk!
Lévén, hogy a Giant ezt a pedelec-et akár többnapos túrázásokat is szem előtt tartva tervezte meg, az akkumulátor kapacitás is fenomenális! A Stormguard E+ 1 megkapta a Giant legnagyobb vázba rejtett akkumulátorát (ez önmagában tekintélyt parancsoló 800Wh), de ezt még meg is fejelték egy 250Wh kapacitású kiegészítő akkumulátorral, ami az E+ 1-es változathoz alapból jár, így az összkapacitás egészen brutális, 1 050Wh lett! Ezzel nyugodtan kitekerhetünk a világból is, majd ha meguntuk, még lesz annyi tartalék, hogy onnan haza is tekerjünk!
A Stormguard E+ 1 másik nagy vonzereje, hogy az Enviolo Heavy Duty AutomatiQ váltórendszer. Ez egy bolygóműves, fokozatmentes agyváltó, amit kimondottan nagy terhelésre terveztek és a tartósság volt az egyik fő szempont (alapvetően cargo bringákba szánja ezt az Enviolo, a Giant azért választotta ezt mégis, hogy "biztosra menjen", inkább legyen túlzás kicsit a váltó, de legalább "elpusztíthatatlan"). De azon felül, hogy ez egy kimonodttan széles áttétel tartományú fokozatmentes agyváltó, még automata is! Azaz nekünk csak elég megadni azt, hogy milyen pedálfordulattal szeretnénk tekerni, a váltó intézi a többit. A rendszeren a kormányra szerelt kezelőegységgel, de akár a mobiltelefonos applikációval is tudunk változatni, ha bármikor úgy hozza kedvünk. És ha már tartósság: egy agyváltós megoldás esetében vétek lett volna kihagyni a szíjhajtást, ezért is választotta a Giant a Gates karbon szíjat a Stormguard E+ 1-hez.
Azt már írtuk, hogy a váz elől és hátul is lengéscsillapított, de azt még nem, hogy milyen minőségű villa és tag közreműködésével. Itt is a felső szegmensből lettek kiválasztva az alkatrészek. Az első kerék lengéscsillapításáért az a világ egyik legjobb teleszkóp gyártójának tartott Fox levegős AWL (Adventure Without Limits) villája felel. Ezt az amerikai gyártó kimondottan a SUV ebike-okhoz tervezte, alapja egy mtb villa, viszont apróbb finomítások mellett kapott lámpa és sárvédő felfogatási pontokat, amit a Giant ki is használ itt is!
A hátsó tag is a Fox-tól érkezett még pedig a méltán népszerű levegős Fox DPS képében. Mindkét Fox lengéscsillapító 100-100mm rugóúttal dolgozik azon, hogy a kerekek a lehető legtöbb időt töltsék a talajra tapadva, ezáltal biztonságosabbá téve túráinkat (miközben azért legyünk őszinték, a kényelemnek is erősen kedveznek az ilyen prémium kategóriájú lengéscsillapítók).
Kissé hosszúra nyúlik ez az ismertető, így belehúzunk! A fékrendszerről még mindenképpen beszéljünk kicsit, hisz az is egy vérbeli prémium megoldás, amin látszik, hogy a Giant ennél a modellnél tényleg mindent beleadott. Konkrétan a Shimano egyik legjobb fékrendszerét, a négydugattyús SLX hidraulikus tárcsafékeket találjunk a Stormguard E+ 1-en 203mm-es tárcsák társaságában, így a fékhatás hasonlóan dinamikus, mint a motoros rásegítés.
Említésre méltó még a brutális első lámpa, ami egy Supernova M99 Mini Pro, távolsági fényszóró funkcióval, de a hátsó lámpánkat sem lesz nehéz észrevenni, hisz az is a Supernova-tól érkezik.
Természetesen nem hiányozhat egy ilyen magas minőségi szintet képviselő SUV bringáról a dropper, azaz a kormányról állítható magasságú nyeregcső sem, amire a Giant kényelmesebb nyerget rakott, ezzel is komfortosabbá téve a túrázásainkat.
Felmerülhet benned a kérdés, hogy hova tudod kulacsod tenni, ha annak megszokott helyén a kiegészítő akkumulátor trónol? A Giant tervezői erre is gondoltak és a fejcső mellett oldalanként egy-egy kulacstartó felszerelésére van lehetőséged, így több liter "üzemanyagot" tudsz a tested számára magaddal vinni.
Biztos van olyan apróbb, finom megoldás, amit még a rendkívül hosszúra nyúlt bemutató mellett is kihagytunk, ha kíváncsi vagy erre az ebike-ra, kipróbálnád, javasoljuk, hogy látogass el hozzánk, ezt látnod, érezned kell! Ajánljuk? Naná!
PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
motorgyártó | Giant SyncDrive |
motor elhelyezése | Középmotor |
motor | Giant SyncDrive Pro2 |
érzékelő / szenzor | Nyomatékszenzor |
motor teljesítménye | 250 W |
maximális sebesség rásegítéssel | 25 km/h |
motor maximális nyomatéka | 85Nm |
motor legnagyobb rásegítési szintje | 400% |
akkumulátor helye | vázban rejtett (integrált) |
akkumulátor | Giant EnergyPak Smart Integrated + Giant EnergyPak Plus kiegészítő akkumulátor |
akkumulátor kapacitás | 1050 Wh |
akkumulátor típus | Li-ion |
akkumulátor feszültség | 36 V |
akkumulátor töltő | Giant EnergyPak 6A Smart Charger töltő |
kijelző | Giant RideDash Evo |
okostelefonos kompatibilitás | Igen, Giant RideControl alkalmazáson keresztül |
VÁZ TULAJDONSÁGAI | |
váz típusa | Diamond (férfi) |
szín | Bronz |
felhasználási terület | Cross és SUV (aszfalt/terep vegyesen) |
teherbírás | Normál |
váz anyaga | alumínium |
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI | |
első villa | Teleszkópos, lengéscsillapított |
első lengéscsillapító / villa | Fox AWL,1.5 |
rugóút (első villa) | 100mm |
lengéscsillapítás működési elve | Levegős villa és hátsó tag |
hátsó lengéscsillapítás | Hátul lengéscsillapított rugóstaggal |
hátsó lengéscsillapító (rugóstag) | Fox Float DPS, 165x38mm, trunnion, custom tuned |
rugóút (hátsó tag) | 100mm |
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI | |
kerékméret | 27.5 |
gumi (első) | Maxxis Rekon (27.5 x 2.6 / 65-584) |
gumi (hátsó) | Maxxis Rekon (27.5 x 2.6 / 65-584) |
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI | |
váltórendszer típusa | Automata váltó |
váltó | Enviolo Heavy Duty AutomatiQ fokozatmentes, elektronikus és automata agyváltó |
váltókarok | Enviolo Automatiq Pure Controller |
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI | |
fékrendszer fajtája | Hidraulikus tárcsafék |
fékek | Shimano SLX M7100 |
féktárcsák átmérője (első/hátsó) | 203/203 |
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK | |
nyereg | Selle Royal Vivo Ergo GTS |
nyeregcső típusa | kormányról állítható magasságú (dropper) nyeregcső |
nyeregcső | Giant Contact Switch, dropper, 30,9mm |
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI | |
világítás | Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható |
első lámpa | Supernova M99 Mini Pro front LED |
hátsó lámpa | Supernova E3 Tail Light |
csomagtartó | van, MIK rendszerű gyorsrögzítős |
sárvédő | van |
EGYÉB INFORMÁCIÓK | |
Ambringa selection | Ambringa Selection tag |