GEPIDA Alboin Curve TR XT 10 elektromos kerékpár (625Wh, matt sötétlila)
1.349.000 Ft 1.289.900 Ft (1.015.669 Ft + ÁFA)

GEPIDA Alboin Curve TR XT 10 elektromos kerékpár (625Wh, matt sötétlila)

Gyártó: Gepida
Elérhetőség: Raktáron
Cikkszám: 30222246-48B-6_tf
Az akció kezdetét megelőző 30 nap legalacsonyabb ára: 1.349.000,- Forint
Kívánságlistára teszem
Vázméret
M
1.349.000 Ft 1.289.900 Ft (1.015.669 Ft + ÁFA)

Leírás és Paraméterek

A Gepida az egyik legnagyobb magyar név az elektromos kerékpárok piacán. Kerékpárjaik magasabb, a német piacon is érvényesülni képes minőséget képviselnek, így nem csak hazánkban, de Németországban is népszerűen a Gepida ebike-ok. Annak érdekében, hogy a lehető legtöbb ember megtalálhassa számítását egy Gepida pedelec-ben, a gyártó kínálatában a komolyabb, Bosch motoros gépek mellett kedvezőbb árú, Bafang Maxdrive motorral szerelt ebike-okkal is találkozhatunk.  A Gepida fő fókusza leginkább a trekking, illetve city kerékpárokon van, illetve újabban a SUV modelleken.

Az Alboin családról

Az Alboin modellek közé a Gepida a Bosch motorral szerelt trekking elektromos kerékpárjai tartoznak. Ennek megfelelően teljesen felszerelt túra kerékpárokról beszélhetünk, vékonyabbnak mondható, aszfaltos mintázatú gumikkal. Az Alboin klasszikus férfi, illetve női vázzal kapható, a Gepida komfort vázas változatot nem készít ezen a néven.

A trekking kerékpárokról

Ha azt mondjuk kerékpár, a legtöbbünk lelki szemei előtt egy trekking kerékpár képe jelenik meg. Mitől trekking, azaz túra egy kerékpár? A legfontosabb a "teljes harci dísz", azaz a túrázáshoz elengedhetetlen kiegészítők: sárvédők, csomagtartó, kitámasztó és a világítás. Másik ismérvük, hogy a trekking ebike-oknál fontos a kényelem is, ezért a legtöbbször ergonómikusabb markolatot és állítható dőlésszögű kormánybefogót is találunk egy trekking pedelec-en. A 28-as (esetleg 26-os) méretű aszfaltosabb (simább futófelületű) és vékonyabb (2.2 alatti) gumik is árulkodnak arról, ha egy túra bringával állunk szemben.

Egy trekking bringát tehát alapvetően aszfaltos túrázásra terveztek, de természetesen a városi közlekedésben is szuperül teljesítenek. Ugyanakkor akkor sem kell megijednünk, ha le kell térnünk a műútról és például egy gáton találjuk magunkat, egy trekking bringára ilyen murvás úton is számíthatunk.

A Bosch Performance Line (3.gen) motorról

A 3. generációs Performance Line a Bosch már erősebb, 65Nm-es csúcsnyomatékkal bíró nyomatékszenzoros középmotorja. Ezzel az erőforrással jellemzően a trekking, illetve city ebike-okban találkozhatunk. A magasabb nyomaték egy igen tisztes, 300%-os legnagyobb rásegítéssel párosul, azaz a Performance Line a legnagyobb rásegítési szinten (Turbo) az emberi erő 300%-át képes még leadni. Ennek hála nem sok emelkedő mondhatja el majd magáról, hogy kellemetlen perceket tudott okozni nekünk!

Amiért mi még szeretjük ezt a motort az a hangja, illetve annak hiánya. A Performance Line ugyanis nem csak nagyon természetes érzésű elektromos rásegítést ad, de teszi mindezt, halkan, a háttérben csendben megbújva. Ennek hála még inkább azt érezhetjük, hogy mi vagyunk bitang erősek, hisz nem "lóg ki a lóláb" egy erősebb elektromotor hang miatt.

Bosch PowerTube akkumulátorról

Az PowerTube a Bosch vázba, az alsó csőbe rejtett akkumulátorát jelenti. A Bosch Ebike System 2-es rendszerek esetében 3 különböző kapacitású PowerTube akkumulátorral találkozhatunk: 400, 500 és a legnagyobb 625Wh-val.

Bosch Intuvia kijelzőről

A Bosch legrégebbi és legelterjedtebb kijelzője az Intuvia, ami 2013-as bevezetése óta elektromos kerékpárok több százezreinek kormányát díszíti.
Egy kiforrott, jól átgondolt kijelzőről van szó, amiről minden adat jól olvasható, köszönhetően az állandó háttérvilágításnak és a nagyobb betűknek.
Az Intuvia az akku töltöttsége, a kiválasztott rásegítési szint és a pillanatnyi sebesség mellett cyclocomputer funkciók (maximális sebesség, átlag sebesség, túra idő, összes táv, túra táv) mellett megmutatja a pontos időt és a becsült, hátralévő hatótávját a kerékpárnak.
Az Intuvia levehető az ebike-ról és ilyenkor is “használható”, köszönhetően a beépített akkumulátorának.
Az Intuvia kijelzőt egy, a kormány bal oldalára szerelt vezérlővel irányítjuk alapvetően (kivéve a bekapcsolás és a világítás kapcsoló, ezek magán az Intuvia-n vannak).

Cyclocomputer funkciók: összes megtett táv (Odometer), túratáv (Trip distance), Pontos idő (Clock), legnagyobb elért sebesség (Max. speed), átlagos sebesség (Avg. speed), bringázással töltött idő (Trip time), becsült hatótáv (Range)
Akkumulátor töltöttség százalékos visszajelzése: nem
Toló támogatás: van
Kijelző átmérője: 2.8”
Színek: fekete-fehér
Okostelefonnal összekapcsolható: nem
Gombok száma: 8 db : 4 db a kijelzőn (reset, bekapcsoló gomb, információs gomb és világítás kapcsoló) és 4 db a kezelőn (+, -, információs gomb és toló támogatás gomb)
Gombok háttérvilágítása: nem
Tápellátás: belső akkumulátorról + ebike akkumulátoráról
Levehető: igen
Vízállóság: IP54 (por és fröccsenő víz ellen védett)

Shimano XT T8000 váltóról

Az XT a japán Shimano alkatrész családjában a trekking vonalon a csúcs. A T8000-es hátsó láncváltó ennek az illusztris családnak a tagja, ami egy kimondottan trekking célra fejlesztett XT váltó, jelen változatban 10 sebesség fokozattal. A váltás villámgyors és tűpontos, ahogy egy vérbeli prémium váltótól az elvárható!

Shimano MT410 hidraulikus tárcsafékről

Ha egy ebike-on Shimano MT410-es hidraulikus tárcsafékek vannak, már elmondható, hogy jobb fékrendszere van, mint a piacon a trekking ebike-ok túlnyomó részének. Ha egy gyártó a legelterjedtebbnek mondható MT200-as fékeknél jobbat szeretne egy pedelec-jére, akkor jó eséllyel egy MT410-esre esik a választásuk, ami a következő lépcsőfok a Shimano hidraulikus tárcsafékei között. Megbízható, finoman adagolható fékrendszerről beszélhetünk.

Suntour NEX 25 villáról

A NEX 25 a Suntour alap trekking, azaz túra célra fejlesztett villa családja. Az egyik leggyakrabban használt első lengéscsillapító a trekking ebike-ok között, nem véletlenül. Ár-érték aránya kiváló és megbízhatóan teszi a dolgát. Acélrugós kialakítású, azaz személyre szabhatóságról nem igazán beszélhetünk, viszont a komolyabb NEX 25 villák már lock-olhatóak (kimerevíthetőek). Jellemzően 63mm rugóúttal várják az úthibákkal való találkozást, de nagyobb, 75mm-es változatban is kérhetik a gyártók, ami extra komfortot biztosít.

Racktime SnapIT 1.0 rendszerről

A Racktime SnapIT 1.0 gyorsrögzítős rendszerű csomagtartónak hála a kompatibilis táskákat, kosarakat lényegében csak fel kell helyeznünk a csomagtartóra és hagyni, hogy a Racktime rögzítő karjai "ráharapjanak" a speciálisan kialakított dokkoló felületre a csomagtartón. A levételhez elég csak megnyomni a kioldó kart és egyszerűen leemelni táskánkat, kosarunkat. Fontos megjegyezni, hogy a Racktime SnapIT 1.0 csak önmagával kompatibilis, azaz a SnapIT 2.0-ás táskák és kosarak nem rögzíthetőek az 1.0-ás csomagtartóra!

PEDELEC RENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
motorgyártó Bosch
motor elhelyezéseinformation_mark Középmotor
motor Bosch Performance Line - Gen.3
érzékelő / szenzorinformation_mark Nyomatékszenzor
motor teljesítménye 250 W
maximális sebesség rásegítésselinformation_mark 25 km/h
motor maximális nyomatéka 65Nm
motor legnagyobb rásegítési szintje 300%
akkumulátor helye vázban rejtett (integrált)
akkumulátor Bosch PowerTube
akkumulátor kapacitásinformation_mark 625 Wh
akkumulátor típus Li-ion
akkumulátor feszültség 36 V
akkumulátor töltő Bosch Compact Charger (2A)
kijelző Bosch Intuvia
okostelefonos kompatibilitás Opcionális okoskijelzőre (pl: Bosch Kiox, SmartphoneHub) történő csere esetén igen
VÁZ TULAJDONSÁGAI helykitolto
váz típusainformation_mark Trapéz (női)
szín Lila
felhasználási területinformation_mark Aszfaltra
teherbírás Normál
váz anyaga alumínium
LENGÉSCSILLAPÍTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
első villa Teleszkópos, lengéscsillapított
első lengéscsillapító / villa SUNTOUR NEX-E25 DS 700C 75MM
rugóút (első villa) 75mm
lengéscsillapítás működési elve Acélrugós villa
hátsó lengéscsillapítás Merev hátsó villa
KEREKEK ÉS GUMIK TULAJDONSÁGAI helykitolto
kerékméret 28
gumi (első) SCHWALBE ENERGIZER REFLECTIVE TAPE (28 x 2.00 / 50-622)
gumi (hátsó) SCHWALBE ENERGIZER REFLECTIVE TAPE (28 x 2.00 / 50-622)
MEGHAJTÁS TULAJDONSÁGAI helykitolto
váltórendszer típusa Láncváltó (csak hátul)
váltó Shimano Deore XT RD-T8000-SGS Shadow Plus
fokozatok száma 10 sebesség
váltókarok SHIMANO DEORE SL-M4100 10S RAPIDFIRE PLUS
FÉKRENDSZER TULAJDONSÁGAI helykitolto
fékrendszer fajtája Hidraulikus tárcsafék
fékek SHIMANO DEORE MT410
féktárcsák átmérője (első/hátsó) 160/160
KÉNYELEMMEL KAPCSOLATOS ALKATRÉSZEK helykitolto
nyereg Selle Royal
nyeregcső típusa merev, alu nyeregcső
KIEGÉSZÍTŐK TULAJDONSÁGAI helykitolto
világítás Van, ebike akkumulátoráról kapja az áramot és a kijelzőről kapcsolható
első lámpa AXA BLUELINE 30
hátsó lámpa TRELOCK LS611
csomagtartó van, Racktime Snap-it 1.0 rendszerű gyorsrögzítős
sárvédő van
EGYÉB INFORMÁCIÓK helykitolto
ország Magyarország